Lund: Vi växer och söker därmed fler teknikinformatörer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi växer och söker därmed fler teknikinformatörer i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-01 // Varaktighet: Heltid

Vi fortsätter att växa på Semcon Product Information i Öresundsregionen och söker fler teknikinformatörer inför 2022 som vill joina vårt team i Lund!

Komplex teknik kräver korrekt, relevant och användarvänlig information, och just därför vill vi alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster.

Med över 2000 medarbetare globalt är vi ledande inom produktinformation, vilket innebär att vi erbjuder mycket support och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Vi hjälper våra kunder i sin digitaliseringsresa genom att skapa strategiska och unika informationslösningar för komplexa produkter och system - alltid med användaren i fokus.

Vem är du?
Skribent med ett gedigert intresse för teknik, eller tekniker med skrivkunskaper? Kanske är du den som alltid hittar luckor i produktmanualen eller ifrågasätter en produkts användarvänlighet och älskar att gräva ner dig i tekniska attribut och detaljer? Oavsett om du är utbildad ingenjör och vill arbeta med produktutveckling med eftermarknadsfokus, färdigbakad skribent med ett gediget teknikintresse eller en erfaren teknikinformatör som vill fortsätta utvecklas bland likasinnade så vill vi prata med dig!

Som person har du ett naturligt driv och nyfikenhet. I dina projekt kommer du att ha en drivande roll i att samla, paketera och distribuera produktinformation inom dina projekt. Vi är ett av världens största bolag inom produktinformation så självklart trivs du att arbeta i en internationell miljö med kollegor över hela världen.

Hur är det på Semcon?
Vi är innovatörer och hjälper våra kunder att utveckla produkter för att ständigt ligga i framkant inom sin bransch. Därför är dina arbetskamrater de vassaste specialisterna inom produktinformation och sitt område. Vi drivs av nyfikenhet och tror på personlig frihet och utveckling, därför får du alltid det stöd och utbildning du behöver för att öka din kompetens och kunna ta dig ann nya utmaningar. Med experter omkring dig finns det alltid andra uppdrag att inspireras av och interna utbildningar inom området som hjälper dig utvecklas i din roll.

Klimatförändringarna och energianvändningen är stora utmaningar som hela det globala samhället står inför. Därför arbetar vi på Semcon aktivt för att minska vårt miljöavtryck och är anslutna till Exponential Roadmap Initiative, Science Based Targets-initiativet, Race to Zero-kampanjen samt FN:s Global Compact. Dessa initiativ är alla i linje med Parisavtalets ambition att begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 °C.



Detta är en öppen annons, och vi går därmed igenom ansökningar löpande. Vi ser fram emot att hitta rätt roll för just dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Lund som Teknikinformatör.

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Schneider

Läs mer Mar 28
Schneider söker en engagerad teknisk dokumentatör för att förstärka deras team. Som Teknisk dokumentatör kommer du att spela en nyckelroll i att dokumentera och kommunicera teknisk information för deras produkter och system!

OM TJÄNSTEN

Divisionen är ledande inom utveckling av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem. De har etablerat sig som experter inom området och arbetar med stora komplexa byggnader som sjukhus, flygplatser och köpcentrum.

Du erbjuds
- En stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på Schneider

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentation av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem
* Översättning av dokumentation från engelska till svenska
* Utveckling av granskningsverktyg för att förbättra processen
* Skapande av webbaserad dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation sedan innan
- Teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik
- Obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift
- Möjlighet att arbeta minst 2-3 ggr/vecka från kontoret

För att trivas i rollen tror vi du har en stark kommunikationsförmåga och noggrannhet i skriftlig dokumentation. Vidare tror vi du har en förmåga att både arbeta självständigt och i team.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknikinformatör - skribent

Läs mer Mar 26
Vår avdelning för produktinformation i Lund växer och vi söker nu en ny medarbetare som kan bidra med sin kunskap och erfarenhet av teknikinformation inom försvarsbranschen. Som anställd hos Etteplan kommer du i en trygg miljö jobba som konsult mot våra kunder inom försvar med deras produktinformation. Du får en självklar plats hos oss i vårt kontor på Scheelevägen. Vi värderar vår kultur, omtanke för varandra, möjligheten att dela kunskap och erfarenheter, och att samskapa till en skön arbetsmiljö där vi tycker om att ha kul. Vi värderar medarbetare som är hjälpsamma, lätta att jobba med och är prestigelösa. Vi har högt i tak och värderar våra olikheter. Vi spendera ungefär 50% av vår arbetsid på kontoret i Lund, då vi har goda möjligheter för hybridarbete.


Din roll


Hos oss blir du en värdefull teamplayer som bidrar till ett positivt arbetsklimat samtidigt som du driver självständiga projekt. Vi utför konsultuppdrag där du som enskild konsult från Etteplan jobbar ute hos kund i deras arbetsgrupp, men utför också gruppleveranser där vi som en intern arbetsgrupp levererar till kunden från vårt kontor i Lund. Arbetet är flexibelt och vi söker dig som också är flexibel och öppen för förändringar. 


Du kommer arbeta nära våra kunder som finns inom flera olika branscher och många är också branschledande inom sina respektive områden. Vi arbetar i både nationella och internationella projekt där vi leder och fördelar arbetet, men även på uppdrag hos våra kunder. Som teknisk skribent är din huvudsakliga arbetsuppgift att skapa olika typer av teknisk dokumentation och digitaliseringsprojekt åt våra kunder. Du kommer att ha kontakt med kund för informationsöverföring och ansvarar sedan för processen från start till klart.


Din profil

Vi letar efter olika typer av individer och kompetenser och kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Viktigt är att du vet vad som krävs inom konsultbranschen och att du är en driven teknisk skribent. Du är en person som tycker om att anta nya utmaningar, är nyfiken och självgående, har en positiv attityd och gillar att ta ansvar. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska för en effektiv dialog med kunder och medarbetare och har en genuin känsla för text och struktur.


För att kunna möta våra kunders förväntningar behöver du: 



• Ha en lämplig eftergymnasial utbildning, som ger dig en bra grund som teknisk skribent
• Ha erfarenhet från tekniskt arbete, exempelvis konstruktion eller support
• Kunna förstå nya produkter och sätta dig in i slutanvändarens informationsbehov
• Vara bekväm med att jobba i något XML-baserat CMS samt kunna skriva topic-baserat


Vi förutsätter att du är van vid att arbeta med verktygen inom Adobe Creative Cloud och Microsoft Office. Det är meriterande om du har kunskap inom STE (Simplified Technical English), DITA och/eller S1000D.


Vi erbjuder 


Hos oss får du ett jobb som är meningsfullt. På Etteplan har vi turen att få arbeta med intressanta och viktiga projekt som bidrar till samhällsnyttan och att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Många människor får nytta och glädje av de utvecklingsprojekt som vi är delaktiga i - och det är någonting som vi vet att våra medarbetare är stolta över.  


Vi erbjuder dig en intressant och internationell arbetsmiljö, samt stöd från både kollegor och företaget i helhet. Vi stödjer work-life balance, inte bara genom riktigt bra förmåner, utan även genom möjligheten till hybridarbete. Ansök idag och gör skillnad med oss!


 


Om du har några funderingar får du gärna kontakta Lina Dekan.


Läs mer om hur det är att jobba på Etteplan och träffa dina framtida kollegor här.

Ansök nu

Senior teknisk skribent med fokus på medicinteknik i Skåne

Läs mer Mar 22
Vår avdelning för produktinformation i Lund växer och vi söker nu en ny medarbetare som kan bidra med sin kunskap och erfarenhet av teknikinformation inom den medicintekniska branschen. Som anställd hos Etteplan kommer du i en trygg miljö jobba som konsult mot våra medcintekniska kunder med deras produktinformation. Du får en självklar plats hos oss i vårt kontor på Scheelevägen som är beläget i ett av Sveriges mest bubblande område för medicinteknisk forskning. Du blir en värdefull teamplayer som bidrar till ett positivt arbetsklimat samtidigt som du driver självständiga projekt. Vi utför konsultuppdrag där du som enskild konsult från Etteplan jobbar ute hos kund i deras arbetsgrupp, men utför också gruppleveranser där vi som en intern arbetsgrupp levererar till kunden från vårt kontor i Lund. Arbetet är flexibelt och vi söker dig som också är flexibel och öppen för förändringar. Vi värderar vår kultur, omtanke för varandra, möjligheten att dela kunskap och erfarenheter, och att samskapa till en skön arbetsmiljö där vi tycker om att ha kul. Vi värderar medarbetare som är hjälpsamma, lätta att jobba med och är prestigelösa. Vi har högt i tak och värderar våra olikheter. Vi vill spendera 50% av vår arbetsid på kontoret i Lund, samtidigt som vi har stor respekt för att privatlivet ska fungera. Varmt välkommen med din ansökan!


 


Dina arbetsuppgifter


Som teknisk skribent hos oss skapar du teknisk information till olika kunder inom medicinteknik. Detta kan vara manualer, produktbeskrivningar, och instruktioner men även uppdateringar av diverse olika dokument enligt gällande medicintekniska regelverk och standarder.


Det dagliga arbetet kan vara projektplanering, samla in information, målgruppsanalyser, analys och strukturering av information, skriva och illustrera, korrekturläsning, implementera system, koordinera tryck och översättningar, ha kundkontakt, delta i  och driva möten med projektgrupper.


 


Din profil


Du kommer ha kontakt med många olika människor i olika roller och du trivs med det. Du är bra på att bygga relationer och är nyfiken som person. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är ”konsultig”. Vi ser gärna att du är självdriven, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är en flexibel och serviceminded person som är positiv, prestigelös och har en vänlig attityd, samt att du har ett starkt tekniskt intresse.


För att kunna möta våra förväntningar behöver du ha:



• Minst 3-års erfarenhet som teknisk skribent inom medicintekniska produkter
• Kunskap om MDR, ISO 13485 och ISO 9001
• Erfarenhet av att producera dokumentation i DITA baserade CMS system som bygger på taggar och topics
• Erfarenhet av att jobba med single soure information
• Förståelse av XML
• Förmåga att tolka, strukturera, förtydliga komplex teknisk information till användarvänlig dokumentation
• En mycket god förmåga att uttrycka dig och skriva dokumentation på både svenska och engelska
• Erfarenhet av bildhantering i Adobe Photoshop, InDesign och Illustrator


Det är meriterande om du har erfarenhet av: Standard Technical English (STE), Adobe Framemaker, Projektledning, S1000D. Det är även meriterande om du har en akademisk utbildning inom teknik eller life science, eller en YH utbildning inom teknikinformation, men detta är inget krav då senior arbetslivserfarenhet inom teknikinformation kan vara lika meriterande.


 


Vi erbjuder


Hos oss får du ett jobb som är meningsfullt. På Etteplan har vi turen att få arbeta med intressanta och viktiga projekt som bidrar till samhällsnyttan och att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Många människor får nytta och glädje av de utvecklingsprojekt vi är delaktiga i - och det är någonting som vi vet att våra medarbetare är stolta över.


Etteplan har ett globalt initiativ som skapar medvetenhet och förståelse kring mångfald, inkludering och rättvisa inom företaget. Vi har en plattform för öppna diskussioner och nätverkande, som skapar intresse och möjligheter för lärande. Tillsammans gör vi framsteg och skapar en trygg arbetsmiljö för alla.


Vi erbjuder dig en intressant och internationell arbetsmiljö, samt stöd från både kollegor och företaget i helhet. Vi stödjer work-life balance, inte bara genom riktigt bra förmåner, utan även genom möjligheten för hybridarbete. För ditt välmående erbjuder vi alla medarbetare ett maxat friskvårdsbidrag. Hos oss har även alla medarbetare en chans till att påverka sin arbetsmiljö och kultur genom tipsrekryteringar, där tips som leder till anställning ger medarbetaren en bonus på 15 000 SEK, vilket är väldigt uppskattat. Ansök idag och gör skillnad med oss!


 


Om du har några funderingar får du gärna kontakta Lina Dekan.


Läs mer om hur det är att jobba på Etteplan och träffa dina framtida kollegor här.

Ansök nu

Senior teknikinformatör med teknisk bakgrund

Läs mer Okt 16
Vi söker nu en erfaren teknikinformatör till en av våra stora kunder i Öresundsregionen. Här får du chans att arbeta med utveckling och hjälpa kunden ta nästa steg inom eftermarknadsinformation.

I den här rollen får du verkligen möjlighet att visa vad du kan - men också chans att utvecklas tillsammans med eftermarknadsinformationen du producerar!

Vad rollen innebär

Tillsammans med resten av vårt härliga team kommer du att jobba nära vår kund som är ett av de ledande bolagen inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrin.

Du kommer bl.a. att arbeta med att:

- Säkerställa att kundens eftermarknadsinformation bidrar till en bättre och säkrare upplevelse hos slutanvändaren men också till en ökad eftermarknadsaffär.

- Ta ansvar för leveranser av teknikinformation kopplat till kundens produktutveckling.

- Förbättra såväl arbetssätt som informationen som sådan.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har minst tre års erfarenhet som teknikinformatör eller liknande och vill ha en nyckelroll i utvecklingen av nästa generations produktinformation hos en av våra större kunder.

- Har kunskap i XML, gärna DITA, samt kunskap i de vanligaste teknikinformatörsverktygen, exempelvis Illustrator.

- Har erfarenhet av arbete i utvecklingsprojekt samt en god teknisk förståelse - erfarenhet av automationsprojekt är ett plus.

- Är kommunikativ med ett stort intresse för slutanvändarens behov och motiveras av att skapa lösningar som är effektiva, enkla att förstå och utformade på det sätt som dagens användare vill ta emot information på.

- Tycker om att vara en del av ett team men också kan driva och hantera projekt på egen hand.

- Kan vara experten ute hos kund, och med dina kunskaper vara med och visa vägen framåt. Samtidigt som du kan förvalta tidigare framtagen information och olika krav från organisationen.

- Har god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential hos kunden och hitta nya områden där såväl nuvarande som framtida lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Semcon Product Information Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Semcon Product Information Sweden AB .

Senior teknikinformatör med teknisk bakgrund

Teknikinformatör
Läs mer Okt 16
Vi söker nu en erfaren teknikinformatör till en av våra stora kunder i Öresundsregionen. Här får du chans att arbeta med utveckling och hjälpa kunden ta nästa steg inom eftermarknadsinformation.

I den här rollen får du verkligen möjlighet att visa vad du kan - men också chans att utvecklas tillsammans med eftermarknadsinformationen du producerar!

Vad rollen innebär

Tillsammans med resten av vårt härliga team kommer du att jobba nära vår kund som är ett av de ledande bolagen inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrin.

Du kommer bl.a. att arbeta med att:

- Säkerställa att kundens eftermarknadsinformation bidrar till en bättre och säkrare upplevelse hos slutanvändaren men också till en ökad eftermarknadsaffär.

- Ta ansvar för leveranser av teknikinformation kopplat till kundens produktutveckling.

- Förbättra såväl arbetssätt som informationen som sådan.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har minst tre års erfarenhet som teknikinformatör eller liknande och vill ha en nyckelroll i utvecklingen av nästa generations produktinformation hos en av våra större kunder.

- Har kunskap i XML, gärna DITA, samt kunskap i de vanligaste teknikinformatörsverktygen, exempelvis Illustrator.

- Har erfarenhet av arbete i utvecklingsprojekt samt en god teknisk förståelse - erfarenhet av automationsprojekt är ett plus.

- Är kommunikativ med ett stort intresse för slutanvändarens behov och motiveras av att skapa lösningar som är effektiva, enkla att förstå och utformade på det sätt som dagens användare vill ta emot information på.

- Tycker om att vara en del av ett team men också kan driva och hantera projekt på egen hand.

- Kan vara experten ute hos kund, och med dina kunskaper vara med och visa vägen framåt. Samtidigt som du kan förvalta tidigare framtagen information och olika krav från organisationen.

- Har god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential hos kunden och hitta nya områden där såväl nuvarande som framtida lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Global projektkoordinator inom XML-baserat CMS

Teknikinformatör
Läs mer Okt 16
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Semcons delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Senior teknikinformatör med teknisk bakgrund

Teknikinformatör
Läs mer Okt 16
Vi söker nu en erfaren teknikinformatör till en av våra stora kunder i Öresundsregionen. Här får du chans att arbeta med utveckling och hjälpa kunden ta nästa steg inom eftermarknadsinformation.

I den här rollen får du verkligen möjlighet att visa vad du kan - men också chans att utvecklas tillsammans med eftermarknadsinformationen du producerar!

Vad rollen innebär

Tillsammans med resten av vårt härliga team kommer du att jobba nära vår kund som är ett av de ledande bolagen inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrin.

Du kommer bl.a. att arbeta med att:

- Säkerställa att kundens eftermarknadsinformation bidrar till en bättre och säkrare upplevelse hos slutanvändaren men också till en ökad eftermarknadsaffär.

- Ta ansvar för leveranser av teknikinformation kopplat till kundens produktutveckling.

- Förbättra såväl arbetssätt som informationen som sådan.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har minst tre års erfarenhet som teknikinformatör eller liknande och vill ha en nyckelroll i utvecklingen av nästa generations produktinformation hos en av våra större kunder.

- Har kunskap i XML, gärna DITA, samt kunskap i de vanligaste teknikinformatörsverktygen, exempelvis Illustrator.

- Har erfarenhet av arbete i utvecklingsprojekt samt en god teknisk förståelse - erfarenhet av automationsprojekt är ett plus.

- Är kommunikativ med ett stort intresse för slutanvändarens behov och motiveras av att skapa lösningar som är effektiva, enkla att förstå och utformade på det sätt som dagens användare vill ta emot information på.

- Tycker om att vara en del av ett team men också kan driva och hantera projekt på egen hand.

- Kan vara experten ute hos kund, och med dina kunskaper vara med och visa vägen framåt. Samtidigt som du kan förvalta tidigare framtagen information och olika krav från organisationen.

- Har god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential hos kunden och hitta nya områden där såväl nuvarande som framtida lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Global projektkoordinator inom XML-baserat CMS

Teknikinformatör
Läs mer Nov 8
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Semcons delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Global projektkoordinator inom XML-baserat CMS

Teknikinformatör
Läs mer Nov 10
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Senior teknikinformatör med teknisk bakgrund

Teknikinformatör
Läs mer Sep 27
Vi söker nu en erfaren teknikinformatör till en av våra stora kunder i Öresundsregionen. Här får du chans att arbeta med utveckling och hjälpa kunden ta nästa steg inom produktinformationsområdet.

Rollen
Tillsammans med resten av vårt härliga team kommer du att jobba nära vår kund som är ett av de ledande bolagen inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrin. Med god kännedom om både teknik och användarbehov säkerställer du att kundens produktinformation bidrar till en bättre och säkrare upplevelse hos slutanvändaren men också till en ökad eftermarknadsaffär. Förutom att ta ansvar för leveranser av teknikinformation kopplat till kundens produktutveckling, kommer du vara en viktig del i att förbättra såväl arbetssätt som informationen som sådan.

I den här rollen får du verkligen möjlighet att visa vad du kan - men också chans att utvecklas tillsammans med produktinformationen du producerar!

Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som teknikinformatör och vill ha en nyckelroll i utvecklingen av nästa generations produktinformation hos en av våra större kunder. Du är kommunikativ med ett stort intresse för slutanvändarens behov och motiveras av att skapa lösningar som är effektiva, enkla att förstå och utformade på det sätt som dagens användare vill ta emot information på. Du tycker om att vara en del av ett team men kan också driva och hantera projekt på egen hand. Som konsult hos oss kommer du att vara experten ute hos kund och med dina kunskaper vara med och visa vägen framåt, samtidigt som du kan förvalta tidigare framtagen information och olika krav från organisationen.

Vi söker dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential hos kunden och hitta nya områden där såväl nuvarande som framtida lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering.

Vi tror att du har med dig:

- God förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift

- Minst tre års erfarenhet som teknikinformatör eller liknande

- Erfarenhet av arbete i utvecklingsprojekt

- God teknisk förståelse - erfarenhet av automationsprojekt är ett plus

- Kunskap i XML, gärna DITA

- Kunskap i de vanligaste teknikinformatörsverktygen, exempelvis Illustrator

Vilka är vi?

Semcon Product Information är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerande medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Möjlighet att arbeta delvis remote

- Contribution & development dialogues (CDD) - Individuell utvecklingsplan som ni regelbundet följer upp tillsammans

- Tillgång till vår lärandeplattform LEAP som syftar till att göra information och utbildningar lättåtkomligt för dig som konsult när det kommer till var, hur och när du lär dig

- Utbildningar inom våra expertområden så som Technical writing, Graphics & Animations och Effective Communication genom både interna och externa utbildningar

- Promising candidate programme - ett program där vi nominerar och utvecklar medarbetare mot framtida ledande roller

Ansök nu