Lund: Maintenance Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Maintenance Manager i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-30 // Varaktighet: Heltid

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vill du ha ett varierat arbete där alla uppskattas? Trivs du med nya utmaningar och har gedigen kunskap inom drift och underhåll av komplexa anläggningar och vill jobba med både strategiska och operativa facility management frågor inom Hard FM? Då kan du vara den vi söker. 

Vem är du?
Du har en teknisk utbildning och erfarenhet av liknande arbete inom industri, process eller hälso och sjukvård eller motsvarande. Du är en systematisk problemlösare och har god erfarenhet av förebyggande underhåll. Vi ser gärna att du har bred teknisk kompetens med inriktning på några av områdena bygg, vvs, el, automation eller styr o reglering. Erfarenhet av arbetsledning och/eller projektledning är starkt meriterande.
Goda kunskaper i svenska och engelska och god datorvana i MS Office.

Meriterande om du har kunskap i Maximo som vi använder för vår UH-planering. Du har en koordinerande roll inom Sodexo mot vår kund där en betydande del av kommunikationen sker på engelska, därför krävs en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i teknisk engelska.
I rollen så ingår daglig kontakt med kunden och därför är det av yttersta vikt att du representerar din tjänsteroll på ett professionellt sätt. 

Hur ser din arbetsdag ut?
Som Maintenance manager ansvarar du för en avdelning på i nuläget 9 medarbetare som ansvarar för den operativa driften av kundanläggningen i Lund. Du ansvarar för kundanläggningens förebyggande och avhjälpande underhåll, daglig operativ fastighetsdrift, framtagande av underhållsbudget med mera.

Du ska på ett proaktivt sätt jobba tillsammans med kunden att koordinera, driva och utveckla samarbetet inom avdelningen samt berörda intressenter.

Personal, budget och arbetsmiljöansvar ingår i tjänsten. Inom avdelningen ingår UH-koordinatorer, drifttekniker, elektriker, brandskyddstekniker, automationstekniker.
Du kommer att jobba nära kundens beställare och produktionsansvariga. Du rapporterar till Head of Hard FM Services.

Exempel på arbetsuppgifter:



• Ansvar för daglig ledning, kundkontakt, coachning och utveckling av personalen inom avdelningen.
• Utveckla FU och rutiner inom verksamheten.
• Framtagande av UH-budget samt uppföljning av innevarande års budget.
• Sätta upp, följa upp och kommunicera mål för målstyrda grupper samt organisationen som helhet
• Planera och följa upp löpande underhållsåtgärder inkl. investeringar
• Inköps- och budgetansvar
• Ansvara för kontrakt och serviceavtal med underleverantörer
• Utveckla kostnadseffektiva lösningar för drift och underhåll
• Bidra till att strukturera dokumentation
• Rekrytering av personal

Kvalifikationer


• Du delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling
• Relevant eftergymnasial utbildning inom teknik eller motsvarande
• Svenska och engelska i tal och skrift med inriktning på tekniska termer
• Datorvana (MS Office) i det dagliga arbetet, uppföljningar/rapporter mm
• Erfarenhet av att arbeta med Maximo
• B-körkort
• Personalledning ( budget, rekrytering)
• Erfarenhet av liknande arbete är starkt meriterande


Om du är rätt person kan vi erbjuda dig;
Du får många trevliga och kompetenta kollegor. Sodexo är ett företag med många inriktningar och karriärmöjligheter. Inom organisationen finns till ditt stöd bland annat specialister inom bygg, energi, projektledning och administration. Inom organisationen finns till ditt stöd bland annat specialister inom bygg, energi, projektledning och administration.

Teamet jobbar kontinuerligt mot högt ställda kundkrav, och har samtidigt en hög frihetsgrad för egna initiativ och personlig utveckling. Alla jobbar tillsammans kontinuerligt mot högt ställda kundkrav, och har samtidigt en hög frihetsgrad och flexibilitet för egna initiativ och personlig utveckling. Vi värderar högt att alla kommer till tals och respekterar varandra inom gruppen. 

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum då intervjuer kommer ske löpande.

Anställningsform och arbetstider:
Tillträde snarast/ enligt överenskommelse.
Tillsvidare anställning. Provanställning tillämpas.
Arbetstid må-fre dagtid. Kvällstid/helg kan förekomma.
Har du frågor kontakta  christopher.raushill@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha senast den 2022.09.16.


Ansökan kan endast göras via vår hemsida


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 55 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 412 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Planeringschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Planeringschef.

Director Transformation, Process, Tool and Capability

Läs mer Jul 3
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Are you looking for a highly visible position supporting an organisation with a clear impact on our long-term strategy?
We are looking for a transformation leader with strong people management skills, business acumen and able to operate in a complex matrix organization. The Transformation, Process, Tool and Capability director is a key role to support on the strategy execution for Liquid Food Solutions, securing efficiency on the operations, development capabilities cross organizations and drive the changes needed to shape the future of LFS. A key focus will be to support Liquid Foods on achieving our ambition on growth and profitability.
The location for the position is flexible but preferably within Europe due to time zone constraints. The position will report to the Vice President Processing Liquid Food Solutions.
What you will do
Orchestrate the transformation agenda for Liquid Food Solutions to optimize the value creation towards our Strategy 2030 ambitions and drive strategic transformation projects within Liquid Food Solutions
Define key transformative initiatives and coordinate change management activities across Liquid Food Solutions, PSE and/or other units as needed, driving changes to the ways of working in line with strategy and transformation priorities.
Lead the agile transformation and continuous improvement activities in Liquid Food Solutions ensuring results to increase efficiency and productivity, supporting on the implementation of WCM methodology.
Be part of the Liquid Food Solutions Leadership Team supporting on the strategy execution and on achieving our ambition on growth and profitability
As part of Strategic Workforce Planning, define critical competencies and skills for the workforce in scope and drive initiatives to address critical gaps E2E
Drive the Liquid Food Solutions E2E capabilities development internally and with relevant stakeholders (e.g.: Services, Market Operations, Learning team), including definition of capability roadmap
Coordinate creation and follow-up of Liquid Food Solutions process, tools and continuous improvements roadmap.
Lead a team of experts within Master Data, Export control, Governance Risk & Compliance, Business Experts, capability development, Process & Tools and Business transformation

We believe you have
You possess a university background within business management, engineering or similar and have a minimum of 10 years’ experience in leading global transformation programs/projects. You have experience in TPM/WCM and knowledge with agile methodology is a plus.
The successful candidate has strong people management skills and former experience as a people leader.
Excellent command of English, both written and oral is required.
As a person, you are passionate about people and change and have a high level of commitment. You have demonstrated excellent communication skills and have a proven ability to manage internal and external relationships. You have a strong drive for results with hands on experience of executing changes in a global environment. It comes natural to you to deal with ambiguity & continuous change in terms of work scope and challenges identified, inspire others and drive changes.
You are used to work across boundaries in a global organization and have the ability to think strategically and operationally while supporting the organization to achieve long term ambitions.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-07-17
To know more about the position contact Hiring Manager Vincenzo Benevento at +39 059 8799885.
If you need any information about your application, please contact the recruiter Susanne Stålring at +46 46 36 3919.
For trade union information contact Sveriges ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320.
Apply now

Ansök nu

Global Resolution Leader

Läs mer Jun 26
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
System Quality within Development & Technologies (D&T) is the central organization for leading the quality agenda in development programmes, including the resolution for the company’s highest prioritized issues.
We are now looking for a Global Resolution Leader to join our team of highly professionals. In this role, working in a close cooperation with colleagues in Services and Market Operations you structure a detailed understanding of the customer problems and lead the root cause analysis (RCA) to why issues occur.
This position is based in Lund, Sweden, but you will work in a global arena. You will travel approximately up to 20% of your time.
What you will do
As Global Resolution Leader, you lead support the resolution of issues centrally escalated to the development organization D&T. You ensure full understanding of the customer situations and define what are required to close the issues and provide information for the corrective action.
You will focus on:
Work with development D&T, programmes to support in the resolution and root cause analysis for complex escalated issues.
Lead implementation of local containment solutions and actions to prevent issue re-occurrence.
Act as ambassador for structured Problem-Solving-Methodology.
Communicate/ follow up on issue resolution, deploy group quality methodologies and tools.

We believe you have
You hold a master’s degree in Mechanics/Mechatronics/Automation Engineer or related field.
It is required that you have minimum 5 years’ experience working with Tetra Pak packaging equipment’s portfolio.
It is good if you have PSM advanced certification and a bonus if you possess green belt in Six Sigma.
Furthermore, you have project management skills; take initiatives and you like to work in a team with varying competencies.
Your English skills are excellent, spoken as well as written.

We are looking for a quality focused and structured person. For sure, you like challenges and problem solving and possess a positive and openminded way of thinking. Also, you have a strong customer focus and are keen to combine this with your technical competence. Your personal drive is strong and you like taking overall responsibility. Your communication skills are excellent, and you can build trust and good relations with colleagues.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-07-11
To know more about the position contact hiring manager Antonio Rendina at antonio.rendina@tetrapak.com
Questions about your application contact Erika Bjerning at +46 46 36 1788
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Enhetschef Projekt placeringsort Lund

Läs mer Sep 14
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!

Om tjänsten
Som ett led i vår tillväxtfas så förändrar vi vår organisation där nuvarande enhet om ca 25 medarbetare delas upp i tre enheter med placering Stockholm/Lund/Linköping. Som Enhetschef ansvarar du för en av projektenheterna och har personal, budget och arbetsmiljöansvar för våra projektledare inom enheten.

Du arbetar nära och tillsammans med övriga enhetschefer och rapporterar till Chef Projekt. Du har tät kontakt med bl.a. våra tekniska förvaltare och projektchefer. Projektledarna har ansvaret i projekten vilket rapporteras till projektchef alt. teknisk förvaltare.

Utöver ovanstående ingår följande i rollen som Enhetschef Projekt


• Resurssätta våra byggprojekt med rätt kompetens och resurser, såväl anställda medarbetare som inhyrda konsulter
• Stödja inhyrda konsulter i vår projektprocess
• Följa och utveckla resurs- och kompetensbehovet på kort och lång sikt i samråd med övriga enhetschefer och Chef Projekt
• Tillsammans med Inköp ta fram kravställning till våra strategiska partners för att komplettera vår verksamhet med rätt kompetens och resurser.
• Utveckla enheten och dess arbetssätt bl.a. genom att upprätta och genomföra enhetens verksamhetsplan
• Vid behov stödja våra tekniska förvaltare i rollen som projektägare
• Ansvara för en god kommunikation mellan enheten och övriga verksamheter inom bolaget
• Det kan bli aktuellt att driva egna byggprojekt i rollen som projektledare

Om dig
Du är en trygg ledare samt en god förebild med förmåga att kommunicera väl i både tal och skrift. Du trivs med att skapa och upprätthålla goda relationer och motiverar andra till utveckling. Du förstår att individer har olika förutsättningar och lyfter fram det bästa hos alla så att vi gemensamt når önskade resultat. Du är drivande och har ett helhetsperspektiv och lägger fokus på att ligga steget före.

Utbildning och erfarenhet
Vi tror att du har högskoleutbildning inom relevant område eller likvärdig kompetens erhållen på annat sätt. Detta är kanske din första chefstjänst, eller så har du några års erfarenhet. Du har erfarenhet av att driva projekt med teknisk inriktning och god kännedom om projektprocessen. Du har goda kunskaper i ekonomistyrning av projekt samt erfarenhet av verksamhetsutveckling, kvalitets- och förändringsarbete. Du har kunskaper om säkerhet och miljöansvar samt goda IT-kunskaper och erfarenhet av olika fastighetssystem.

För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet inom bygg/fastighetsbranschen, ett intresse för fastighetsrelaterade hållbarhetsfrågor samt dokumenterad ledarerfarenhet.

Vi erbjuder
Som Enhetschef hos oss får du möjlighet att utvecklas med några av Sveriges mest komplexa byggprojekt i ett bolag som växer.

Du blir en nyckelperson inom Projektenheten som har höga ambitioner i en tid av stark tillväxt. I samarbete med dina kollegor får du fortsätta utveckla rollen och enheten.

Placering 
Din placeringsort kommer att vara Lund men då vår verksamhet är rikstäckande ingår resor i tjänsten. 

Tillträde
Enligt överenskommelse.

 


Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28


Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 180 medarbetare.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Sodexo AB .

Finance Business Partner till Sodexo

Business controller
Läs mer Mar 25
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Business Partner hos en Global kund hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där Egna initiativ, flexibilitet och teamkänsla uppskattas? Har du dessutom erfarenhet av liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Stödja verksamheten i ekonomiska frågor
• Utmana och uppmuntra verksamheten för att förbättra det finansiella resultatet
• Möjliggöra prestanda genom ekonomiskt ledarskap, samarbetsledning och finansiell affärspartner
• Kvalitetssäkring av månadsrapporter
• Övergripande förbättring av förståelsen av den operativa prestandan
• Stödverksamhet under och mellan månadsavslutningen och supportansvariga under stängningsdagarna
• Utbilda chefer i att förstå deras P&L och utbilda dem i de lokala finansiella verktygen
• Löpande kundkontakt
• Stödja och assistera verksamheten i att skapa finansiell transparens
• Ansvarig för månadsuppföljning, prognos och budgetrapporter
• Utbilda chefer i månatlig uppföljning av rapportering, budgetering och prognoser
• Utveckla och optimera processer
• Planering och genomförande av verksamhetsgenomgångar
• Finansiella analyser
• Säkerställa processoptimeringar, kontinuerliga förbättringar och "Bästa praxis"
• Stödja och följa upp projekt
• Arbeta proaktivt och driva projekt framåt

Vad du bidrar med:


• Universitetsexamen motsvarande minst en kandidatexamen i finans eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta i liknande befattning
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Förmåga att planera och prioritera
• Förändringshantering

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid. Dagtid må-fre.

Tillsvidare anställning, provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Urval sker löpande. Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Finance Manager till Sodexo North Europe

Accounting controller
Läs mer Mar 19
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Manager hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete hos en stor Global kund i en dynamisk miljö? Har du dessutom erfarenhet av en liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Personalledning och ansvar för Finance Controlling & Supplier Management Team
• Sätta tydliga och ambitiösa mål
• Identifiera och driva produktivitets-processförbättringar och utveckling
• Göra det möjligt för varje anställd inom ditt team att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt och främja teamets utveckling.
• Säkerställa en engagerande och hälsosam arbetsmiljö och föregå med gott exempel och förebild enligt Sodexos värderingar
• Ansvara för ekonomisk uppföljning, budget, savings och forecast
• Supportera chefer inom organisationen i finansiella system och verktyg.
• Säkerställ att fakturering sker löpande enl rutin.
• Driva klientens månadsrapportering, prognos och budgetprocess för norra Europa
• Utveckla och implementera bästa praxis finansiella rapportering för klienter över hela norra Europa inkluderad i lokala och regionala styrelsemöten
• Driva och följa upp besparingsinitiativ över hela norra Europa
• Driva klientens årsavstämningsprocess för norra Europa
• Stödja verksamheten vid hantering av ändringsförfrågningar
• Nära samarbete med Operations och Finance intressenter, internt och på kundsidan
• Genomföra analys av förlustgivna länder, platser och/eller serviceområden
• Se till att drift-/administratörsteam på plats tillhandahåller korrekta, fullständiga och rätt informationsnivåer (d.v.s. leverantörsfakturor och andra kostnader som uppstår på plats fördelade på rätt resultatcenter, tjänstelinje och tjänstekategori) i tid, vilket underlättar månadsavslutningen av konton av det transversella finansteamet
• Utmana Operations-teamen för att öka deras förståelse för den kommersiella modellen och utgiftskategorisering (Core/Variable/Projects) – regelbundna utbildningar kommer att tillhandahållas till alla analytiker och operationsteam på plats
• Validera den månatliga ekonomin som utarbetats av operativa/administrativa team på plats.

Vad du bidrar med:


• Utbildad till magisterexamen eller motsvarande standard med redovisningsexamen.
• Erfarenhet av en ekonomi-/redovisningsroll på minst 10 år.
• Ledning och ledarska, meriterande på internationell nivå.
• Förmåga att samarbeta, nätverka och arbeta på en strategisk och mycket professionell nivå med alla nyckelintressenter och upprätthålla ett rykte om att uppfylla förväntningar och leverera resultat
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en stor Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid, dagtid må-fre. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Urval sker löpande.

Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Restaurangbiträde till Sodexos restaurang i Lund

Köksbiträde
Läs mer Nov 20
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Som restaurangbiträde på Sodexo är du en lagspelare och matsvinnsbekämpare. I rollen ingår beredning av mat och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  

Vårt uppdrag hos vår kund i Lund består av… Service,försäljning,produktion,kassatjänst,disk 

Vad du kommer att jobba med: 


• Tillhandahålla högsta kvalitet för en positiv matupplevelse
• Beredning av mat
• Följa och tillaga grundläggande recept 

Vad du bidrar med: 


• Goda kunskaper om matlagning 
• Hög servicenivå  
• God samarbetsförmåga 

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Tillsvidare 100% Mån-Fre 6,30-15  8,00-16,30  8,30-17,00

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Ulrika Johansson, ulrika.johansson@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 2023-12-10. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo
• Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.   

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 

 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Elektriker

Installationselektriker
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Om rollen
Du kommer att arbeta med elarbeten och drifttekniska arbetsuppgifter i teknikintensiva lokaler i Lund. Arbetet ställer krav på noggrannhet och god planering samt prioritering. Man ingår i en grupp av drifttekniker och elektriker som gör både löpande servicearbeten som kan vara planerade, periodiska eller utförande av arbetsorder.
Tjänsten som är i Lund på heltid och i tjänsten kan det ingå beredskapstjänstgöring med 1 timmes inställelsetid.


Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:
• Felavhjälpande underhåll och elarbeten
• Fastighetsdrift och service inom merparten av de områden som finns inom en fastighet
• Akut felavhjälpning
• Dokumentation, uppföljning och sammanställning av underlag efter utförda uppdrag
• Tillsyn och skötselarbete/rondering
• Beredskapstjänstgöring enligt rullande schema
Kvalifikationer/Krav:
• El-teleteknisk utbildning eller motsvarande dokumenterat
• Bakgrund som industrielektriker eller serviceelektriker
• Kunna läsa och förstå elritningar
• Datorvana, goda kunskaper Word och Excel
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Körkort B


Meriterande:
• Kännedom om lås och larm
• Mekanisk kompetens
• Liftutbildning
• Heta Arbeten


Vad du kommer bidra med:
För denna tjänst söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som elektriker. Datorn är ett av dina arbetsredskap då du ansvarar för rapportering och dokumentation av ditt arbete.
Förutom att kunna arbeta både i team och självständigt behöver du ha en stark social förmåga kombinerat med ansvarstagande, ansvara för driften och kunna fatta egna beslut samt planera ditt arbete. Det är viktigt att du är engagerad, serviceinriktad och tycker om att jobba i en grupp och att ha dagliga kundkontakter med kundens behov i fokus.


Om ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-31.
Urvalsprocessen sker löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Emil Rydh, tel. 0725 46 38 87.
Ansökan kan endast göra via vår hemsida. Välkommen att söka!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Underhållsplanerare till Sodexo

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker en fastighetsförvaltare till teknikintensiva lokaler. Uppdraget innefattar ansvar för det löpande och periodiska underhållet av alla delar av fastigheten, t.ex:
• Byggnad
• Automation
• El och kraft
• Ventilation
• Värme
• Sanitet
• Mediaförsörjing som tryckluft
• etc.

Vem är du?

Du ska tycka om att leda och jobba tillsammans med andra människor gärna ha en teknisk utbildning eller erfarenhet av likvärdigt arbete som bedöms av arbetsgivaren.
Du är en systematisk problemlösare och har god erfarenhet av att planera.
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska krävs då koncernspråk och diverse underhållssystem är på engelska.
Du ska på ett proaktivt sätt jobba tillsammans med kunden att koordinera, driva och utveckla samarbetet inom avdelningen samt berörda intressenter.
• Examen från gymnasieutbildning
• Arbetat med styrning av tekniker för fastighetsskötsel
• Kunskap inom några områden: El, Ventilation eller Styr
• God allmän datorkunskap samt goda kunskaper i Officepaketet

Som person är du kommunikativ, strukturerad, klarar av ett ibland högt arbetstempo, ansvarsfull, positiv och bra på att samarbeta.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att göras i samband med anställning.

Det förekommer även planeringsarbeten och uppföljningar i olika system vilket gör att Du måste ha relevant datorvana. Det är även viktigt att Du har en hög servicenivå vilket utgör grunden till fortsatt framgång för företagets kunder.

Har du frågor maila erik.hagman@sodexo.com

Intervjuer för rekryteringen sker löpande men vi vill ha din ansökan senast 2023-09-30

Om tjänsten
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde snarast, intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 2023-09-30.

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Städare i produktion samt utemiljö hos stor kund i Lund

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 24
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en anvarsfull person för ett vikariat med ansvar för produktionsstädning samt utemiljö till vårt uppdrag hos stor kund i Lund. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Din arbetstid blir halvtid 06.00-10.00 men med goda chanser för utökning.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra städning i produktion med bl.a. städmaskiner samt skötsel av utemiljö med bil på vår stora anläggning i Lund. 

Kvalifikationer/Krav:




• Du har gärna genomgått gymnasieskola eller motsvarande
• B-körkort är krav
• Gärna erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete
• Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• SRY, PRYL eller motsvarande utbildning är meriterande

Personliga egenskaper:


• God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor
• Lyhörd för kundens behov
• God samarbetsförmåga
• Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag
• Noggrann, strukturerad och systematisk
• Självständig och handlingskraftig
• Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap
• Positiv attityd
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Vikariat/vikarie dagtid 

Har du frågor kontakta robert.norekvist@sodexo.com

OBS! Inga ansökningar mottages per mail

Din ansökan vill vi ha senast den 2022-09-30
Ansökan kan endast göras via vår hemsida. 

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu