Lund: Kvalitetsingenjör till Axis Communications i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsingenjör till Axis Communications i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-27 // Varaktighet: Heltid

Axis är ledande inom sin bransch tack vare deras samarbete inom hela värdekedjan, deras öppenhet för förändring och ett ständigt sikte framåt. De uppmuntrar sina anställda till självständigt tänkande och att leva efter bolagets värderingar "act as one, always open, think big". Stämmer detta överens med vad du söker hos en arbetsgivare? Då kan Axis och rollen som Kvalitetsingenjör vara rätt för just dig!

OM TJÄNSTEN

Axis har blivit världsledande inom videoövervakning tack vare innovativa produkter som håller hög kvalitet, där just denna roll gör sig relevant. Du kommer arbeta i ett projektteam och vara delaktig i produktutvecklingen från koncept till kvalificerad volymproduktion, följt av uppföljningsarbete efteråt.

#



#

Målet i rollen är att skapa de bästa förutsättningarna för att levereransen ska hålla en hög och jämn produktkvalitet. I arbetet ingår mycket kontakt med underleverantörer som tillverkar komponenter och även med fabriker som monterar Axis färdiga produkter.

#

Du erbjuds


* Ett värderingsstyrt bolag där en trivsam och hälsosam arbetsplats är i fokus
* Goda utvecklingsmöjligheter i ett marknadsledande och globalt företag
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Driva förebyggande aktiviteter inom produktutvecklingsprojekt för att uppnå effektiva produktionsprocesser, både hos leverantörer och kontraktstillverkare
- Driva förbättringsarbete tillsammans med kontraktstillverkare för att nå uppsatta effektivitetsmål
- Utvärdera och utveckla nya och befintliga leverantörer och kontraktstillverkare över hela världen ur kvalitets-, miljö- och etikperspektiv
- Ingå i ett nära samarbete och kommunicera med övriga kollegor inom produktutvecklingen
- Utveckla teamets metoder och arbetssätt

VI SÖKER DIG SOM
- Besitter en teknisk eftergymnasial utbildning inom maskinteknik, produktionsteknik, elektroteknik eller likvärdigt
- Har en god kommunikativ förmåga och ett intresse för kvalitetsaspekter
- Är obehindrad i engelska, både i tal och skrift

Meriterande för tjänsten är om du har tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete eller liknande roll.

I rekryteringsprocessen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper, vi söker dig som är:


* Samarbetsvillig
* Initiativtagande
* Problemlösningsorienterad


#

Övrig information


* Start: December
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Axis Communications och deras verksamhet!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Kvalitetsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.

Nedan visas andra jobb i Lund som Kvalitetsingenjör, textil, trä, glas, förpackn..

PACKAGE LABORATORY ENGINEER

Läs mer Mar 22
Job Description
For our client we are now searching for an Package Laboratory Engineer. Within the Development and Technology organization, Package Analysis is a global internal service provider responsible for verification, validation, and development tests on behalf of various packaging development projects. As a Package Laboratory Engineer, you will be involved in technical activities directly related to the different D&T programs and projects.

In this role you will:
Plan, organize and execute standard as well as non-standard methods in order to collect and analyze various measurements in a reporting system through:
- Lead and coordinate quality testers in their daily laboratory activities.
- Organization and logistics of laboratory activities.
- Preparation of tools used in validation and development activities.
- Execute test reports on routine validation as well as development activities.
- Participate in the development of new test methods.
- Provide data analysis services for package development data.



Company Description
Our customer is a multinational packaging industry company originally founded in Sweden. Here, people work actively to develop solutions and techniques in order to constantly be at the forefront of their industry.


About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You have previous knowledge of development laboratory activities.
- You have previous experience from the packaging development process, as well as experience in test methodologies in the area of primary packaging.
- You are fluent in English, both written and verbal.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
To succeed in the role of Package Laboratory Engineer we expect you to be open-minded and a team player, able to create good relationship and supporting colleagues to achieve both personal and team goals. You have good drive skills used to lead activities and take initiatives, managing tasks and activities independently. You are an analytical problem solver and have clear communication skills.

Salary
Salary, as agreed.

Admission and Application
Full time position, 40 hours per week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2024-03-31, with possible extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Lund, remote work is not possible for this assignment. Submit your application today, as interviews are ongoing.

Ansök nu

Quality Engineer - Bonesupport in Lund

Läs mer Jun 14
BONESUPPORT™ (Nasdaq Stockholm: BONEX) develops and commercializes innovative injectable bio-ceramic bone graft substitutes that remodel to the patient’s own bone and have the capability of eluting drugs. BONESUPPORT’s bone graft substitutes are based on the patented technology platform CERAMENT. The Company is conducting several clinical studies to further demonstrate the clinical and health economic benefits its products deliver and a Premarket Premarket approval filing with the FDA (USA) for CERAMENT G was received in May 2022. The company is based in Lund, Sweden, and the net sales amounted to SEK 181 million in 2020. Please visit www.bonesupport.com (http://www.bonesupport.com) for more information.

The role
As Quality Engineer at BONESUPPORT you are responsible for implementation of new products, components and processes, or changes of the same in the Operations organization. This includes for example to ensure adequate manufacturing documents and specifications in the design documentation (Design History File). You will represent Operations in project teams and change order teams to ensure smooth transfer/design transfer from R&D to Operations, including relevant documents in the DMR (Device Master Record). You will also be responsible for putting together the DHR (Device History Record) and handle the day-to-day batch production release flow. All work is documented in the Quality Management System (MasterControl) and in the ERP system (Navision).

Besides the above mentioned documentation tasks, you will also work with our suppliers, to help implement and organize changes of material, processes or components. Other tasks like root cause investigations, corrective and preventive actions (CAPA) and to solve deviations and non-conformances are also within the role. Additionally, other tasks are within release procedure and quality control. The position involves daily cooperation internally, for example with your colleagues in Operations, QA/RA and R&D, and externally, with our suppliers. You will report to the Director of Operations and will be based in our HQ in Lund.



The profile
We believe you have a university degree within Engineering or as Pharmacist. You have at least 3 years experience from a similar position, preferably from the medical device industry. Most likely, you are today working with quality in close cooperation with R&D and production. It is a strong merit if you are familiar with Design Control and have experience from transferring products from R&D to production. You understand what it means and enjoy working in an international environment and you are process-oriented and you love documentation. High level of English is required, both written and spoken.

At BONESUPPORT we value personal skills as much as professional qualifications, and in this role we are looking for a quality oriented and structured person with good communication skills. Yor are thorough and organized, even meticulous, but still dynamic and pragmatic. It is not the square type of quality person we are looking for - instead you understand other peoples’ situation and you make life easier for people around you. You also like to drive, coordinate and to take ownership of activities. It is important to be able to develop strong working relationships with key stakeholders and to have a positive and ''can do'' attitude!

Why BONESUPPORT?
At BONESUPPORT you will be working together with skilled, dedicated people who enjoy working in a fast growing and innovative organization. You will work in a broad role where you build relationships with colleagues from all departments. We offer a dynamic and stimulating workplace and strive for generating great teamwork, innovation, passion, and performance - which is reflected in impressive employee engagement figures. We believe in our journey and take pride in what we do. In May 2022 Bonesupport got the FDA approval of Cerament G for the US market - which is an enormous commercial success. You can literally feel the positive energy in the company.

Information and application
For more information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon at TOBLOR Consulting, phone: +46 735 11 10 60. You apply for this position through TOBLOR’s career site, www.toblor.se, by uploading your CV and personal letter.

We are looking forward to seeing your application!

Ansök nu

Senior Material Engineer Aluminium Foil

Läs mer Aug 26
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary


Do you want to bring your skills within technology development and supplier management to the next level?


An exciting opportunity opens within Base Materials. Our primary area of responsibility is to develop an ecosystem of suppliers that have the capability to secure sustainable, competitive and qualified base materials that are delivered to our factories with consistent customer-focused quality level, - and to support the Tetra Pak material innovation agenda.


We are looking for a Senior Material Engineer in aluminium foil that will have a key role in developing suppliers’ capability to support Tetra Pak’s ambitions in quality and sustainability.


The position is permanent, based in Lund and will include some travelling.

What you will do


You will be a part of a central competence center available for the Tetra Pak organization which handle base material supplier management and development of base material specifications. You will drive and support issue resolution activities and suppliers sourcing and grade approval projects. You will also initiate and drive technology improvements together with suppliers.


This role will put you in contact with key internal and external stakeholders across different functional and international borders. You will be reporting to the Technology Manager Foil.


You will focus on
In collaboration with suppliers, develop specification portfolio towards evolving customer quality, supply and cost demands
Assure suppliers’ compliance to specifications and push for quality improvement
Support Base Material procurement
Drive process improvements to ensure collaboration and sourcing approach stays agile, while making best use of external analysis providers

We believe you have


You have proven leadership and collaboration skills with the ability manage internal and external relationships in a cooperative, diplomatic and successful manner. We also believe you can deal with ambiguity & continuous change in terms of work scope and challenges identified. You are an open person who actively shares knowledge with others. Building relations comes easy to you and you know how to balance listening with persuasion and helpfulness with firmness.
You are analytical and organised which makes it easy for you to create a structure and keep track on many parallel issues.


Your educational background is a relevant university degree at Master or Bachelor level. You have solid knowledge about packaging material, package or the aluminium foil manufacturing industry and related technologies. Experience from auditing, BRC, converting of papers and food packaging applications, as well as production, quality management and technology development is considered a merit.


You are a good communicator and excellent at both spoken and written English.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2022-09-09

To know more about the position contact hiring manager Jakob Jönsson at +46 46 36 4300
Questions about your application contact Susanne Stålring at +46 46 36 3919
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Quality Manager Projects

Läs mer Apr 29
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
We are looking for a Quality Manager projects who will lead the quality mindset and approach in large projects, from presale to handover. This is a global position and location can be anywhere depending on candidate.
In this role you will minimize risk globally by working on preventive quality initiatives. Ensure continuous improvement and learning is supported by actively assist and follow up on any findings and suggestions for improvement. You will strive to secure well tested products and line delivers to costumers enabling increase customer satisfaction and repat sale. You will be involved in the whole project, from start to end.
What you will do
As Quality Manager Projects you will:
Support ISO 9001, 14001, 45001 certifications for I&C process
Suggest areas of improvement
Lead capability development understanding hygienic and safety design requirements in projects
Support capability development within robust solutions design – reducing no of issues commissioning trough feedback of real case examples and ensure customer voice feedback to design
Secure line and product are tested, and data collected according to:
Contract Scope
Contract Functionality
End-user Legal demand
Tetra Pak Standard
Strive to fulfil or improve the annual agreed Individual objectives
Feedback to other dept. to ensure continuous learning.

The work responsibilities above will be done in close collaboration with the Director, Portfolio, Quality & Safety.
Who you are
To be at your happiest in this position we think that you are a person with a large personal drive and persistence, as well as you are a team player. You can be convincing and work in a result oriented and systematic way. You keep the business best in mind. Pragmatic and analytical are words that can be used to describe you. You have the skills to train others and share your knowledge, as well as you can coach others with good communication skills.
We believe you have:
Been working at least 5 years with Dairy/Food processing and products either Ice Cream, Cheese, Powder or related food production.
Experience from Project Management of large scale international B2B projects
ISO 9001,14001,45001
Your English is fluent, verbal as in writing.
Good skills in SAP and preferable MiniTab, Power BI and other relevant systems
Experience with Six Sigma, Lean or TPM toolset
Education in Bsc. Food engineering / Dairy Specialist. Six Sigma Blackbelt or similar.

We offer you
Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results
Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on May 13th 2022
To know more about the position contact Hiring Manager Kasper Madsboell at kasper.madsboell@tetrapak.com
Questions about your application contact Anna Jakobsen at anna.jakobsen@tetrapak.com
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

C#/.net Developer till Symetri i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 27
Ta steget in i en spännande roll som senior utvecklare där din erfarenhet inom C#/.NET kommer att tas till nya höjder. Du kommer att vara en central figur i utvecklingen och anpassningen av desktop-applikationer, där agilitet och direkt samarbete med användare står i fokus. Symetri söker efter någon som är driven och har en stark problemlösningsförmåga samt förmågan att samarbeta och stötta kollegor. Om detta låter som dig, så ser vi fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och tillverkningsindustrin att optimera arbetsprocesser, förenkla informationshantering och förbättra projektkvalitén. De utvecklar och säljer deras egna lösningar och är en av världens främsta återförsäljare av Autodesk mjukvara med över 250 000 användare i norra Europa och USA. Symetris uppdrag är att utmana människor att arbeta smartare för en bättre framtid där passion, lagarbete, mod och vilja att driva förändring värdesätts. Symetri är en del av Addnode Group som är börsnoterade hos Nasdaq Stockholm.

I din roll kommer du vara en del av ett sammansvetsat team med erfarna utvecklare som kontinuerligt utmanar sig själva och har ett starkt driv att skapa något bra och långsiktigt hållbart. Tillsammans med ett globalt team kommer du att arbeta med att utveckla och anpassa desktop-applikationer i C#. Utvecklingen är väldigt agil och ofta i direkt samarbete med användarna. Du kommer jobba med många olika kodbaser som utvecklats aktivt under flera år. Symetris kunder arbetar med att designa modeller i 3D, så delar av arbetet involverar att hitta och förstå matematiska lösningar på problem.

Med din erfarenhet, intresse och driv kommer du tillsammans med teamet ta fram innovativa lösningar för att möta nya krav och kontinuerlig förbättring.

Du erbjuds
- Arbetsuppgifter som involverar dig i hela utvecklingsprocessen - från början till slut
- Möjlighet att på sikt ta sig ann ansvaret som tech lead för teamet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer arbeta i nära samarbete med användarna och dina kollegor från början till slut i utvecklingsprocessen
* Du tar ansvar för allt från att sätta kravspecifikation till att utveckla och anpassa desktop-applikationen fram till färdig leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har en masterexamen inom ett tekniskt område
- Har goda kunskaper inom C#/.NET eller motsvarande språk
- Har grundläggande kunskap om linjär algebra
- Har arbetat med WPF, Windows och GIT sedan tidigare
- Är obehindrad i både tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Designmönster och objektorienterad utveckling
- MVVM och Caliburn.Micro
- Testdriven utveckling
- AutoCAD eller Inventor
- Java eller C/C++

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Nätverkande

Som person är du social, lösningsinriktad samt har en förmåga att kunna samverka och stötta andra. Det är även viktigt att du har god förmåga att arbeta strukturerat och kunna driva och säkerställa leverans. Du är en engagerad teamspelare som brinner för ständiga förbättringar och har en förståelse för komplexa flöden.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om symetri!

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Schneider

Teknikinformatör
Läs mer Mar 28
Nytt
Schneider söker en engagerad teknisk dokumentatör för att förstärka deras team. Som Teknisk dokumentatör kommer du att spela en nyckelroll i att dokumentera och kommunicera teknisk information för deras produkter och system!

OM TJÄNSTEN

Divisionen är ledande inom utveckling av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem. De har etablerat sig som experter inom området och arbetar med stora komplexa byggnader som sjukhus, flygplatser och köpcentrum.

Du erbjuds
- En stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på Schneider

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentation av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem
* Översättning av dokumentation från engelska till svenska
* Utveckling av granskningsverktyg för att förbättra processen
* Skapande av webbaserad dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation sedan innan
- Teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik
- Obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift
- Möjlighet att arbeta minst 2-3 ggr/vecka från kontoret

För att trivas i rollen tror vi du har en stark kommunikationsförmåga och noggrannhet i skriftlig dokumentation. Vidare tror vi du har en förmåga att både arbeta självständigt och i team.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Event- och marknadskoordinator till snabbväxande medtech bolag i Lund!

Marknadskoordinator
Läs mer Mar 28
Nytt
Är du intresserad av att arbeta i en internationell arbetsmiljö och företagskultur på ett Medtech bolag i tillväxtfas och dessutom har erfarenhet av branschen sedan tidigare? Då har du kommit rätt! Just nu söker vi för kunds räkning en event- och marknadskoordinator för ett konsultuppdrag på sex månader med chans till förlängning. Här får du chansen att tillhöra ett team med engagerade och stöttande kollegor i en härlig atmosfär.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter en event- och marknadskoordinator för ett konsultuppdrag på sex månader med chans till förlängning. Vi söker dig som har en vana av att arbeta med digital marknadsföring och digitala verktyg. Du är en kommunikativ person som trivs bra i en koordinerande roll med många kontaktytor. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av medtech-branschen då du kommer arbeta nära företagets produktsortiment och säljare. Du kommer att utgå från kontoret i Lund men ingå i ett globalt team med kollegor både i Sverige och USA.

Du erbjuds
- En möjlighet att få en fot in på ett globalt bolag med stora tillväxtplaner
- En stöttande och närvarande konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande arbete med digital kommunikativ, skapande och publicering av material för webben
* Ta fram marknadsföringsmaterial och skapa presentationer
* Stötta upp med koordinering av event


VI SÖKER DIG SOM
- Har god tidigare erfarenhet av digital kommunikation och digitala verktyg
- Talar och skriver obehindrat på engelska
- Har minst ett års erfarenhet av en liknande roll, exempelvis som eventkoordinator, marknadskoordinator eller liknande
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Har lätt för att sätta dig in i nya datasystem

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från medtech branschen
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Öppen
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 26
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer. För att lyckas i rollen krävs en kombination av kundfokus, samarbete och att kunna arbeta självständigt och proaktivt. Du är kundfokuserad, flexibel och lyhörd samt kan bidra med ordning och struktur i de kundprocesser du driver eller medverkar i. Du är en person som gillar förändring och utveckling och trivs i en miljö där man förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

Placering för detta uppdrag är i Lund, med möjlighet till hybridarbete på 40%. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Inrapportering av resultat från fordonsbesiktningar till Transportstyrelsen
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad relevant gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor

För att lyckas i rollen krävs en kombination av kundfokus, samarbete och att kunna arbeta självständigt och proaktivt. Att vara kundfokuserad, flexibel och lyhörd samt att bidra med ordning och struktur i de kundprocesser man driver eller medverkar i.
Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Redovisningsekonom på 60% till Lund

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 20
Vill du vara en del av ett dynamiskt och sammansvetsat team? Vi söker efter dig som har erfarenhet av redovisning, utöver det är du ansvarstagande, strukturerad och en bra lagspelare. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Detta är initialt ett konsultuppdrag på 50-60% under perioden april-september. Du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Du har en dedikerad konsultchef som säkerställer din utveckling och trivsel under uppdragets gång.

I rollen som redovisningsekonom inom leverantörsreskontra har du ansvar för att hantera och övervaka företagets ekonomiska transaktioner och förbindelser med leverantörer. Du som redovisningsekonom behöver vara noggrann, ha god förståelse för ekonomiska processer och vara skicklig på att kommunicera både internt och externt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Fakturahantering: Granska och verifiera inkommande fakturor från leverantörer. Kontrollera att fakturorna överensstämmer med avtal, inköpsordrar och leveransbevis. Registrera fakturor i företagets ekonomisystem.
* Momsrapportering: Ansvar för korrekt momsredovisning i samband med leverantörsreskontran. Följa gällande skattelagar och regelverk.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av redovisning
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av affärssystemet Agresso (Unit4)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Självständig
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Studerande Content Creator Associate till familjeägt företag i Lund

Marknadsassistent
Läs mer Mar 15
Studerar du marknadsföring på högskola/universitet och har ett starkt intresse för att skapa och redigera digital marknadsföring? Har du lätt för att samarbeta med andra men också besitter ett starkt eget driv? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta deltid hos Wexoe i denna spännande roll.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du spela en viktig roll för företagets arbete med marknadsföring mot den svenska marknaden där du kommer ha fokus på att skapa, samordna och redigera content för företagets digitala marknadsföring. Du kommer ha ett tätt samarbete med företagets övriga marknadsavdelning i Danmark men även med en extern marknadsföringsbyrå. Ta chansen att få bli del av ett team och få vara med i utvecklingen av företagets digitala marknadsföring i Sverige!

För att lyckas och trivas i denna roll behöver du ha enkelt för att samarbeta med andra, då du kommer få samarbeta både med interna och externa parter. Rollen kommer även innebära mycket eget ansvar och det är därför viktigt att du är självgående, orädd och har en stark egen drivkraft för att optimera och skapa marknadsföring.

Du erbjuds
- Ett initialt kontrakt på ca 15 veckor med eventuella möjligheter till förlängning för rätt person.
- Som konsult på Academic Work erbjuds du en bra möjlighet att växa som professionell, utvidga ditt nätverk och etablera värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa och hantera företagets digitala tekniska innehåll på svenska
* Samordna innehåll för olika kanaler såsom webb och SoMe. Detta i nära samarbete med marknadsteamet
* Hantera innehållskalendern och se till att samtliga deadlines hålls
* Skriva och redigera content


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett starkt intresse för marknadsföring
- Har möjlighet att arbeta 10h/vecka under 15 veckor
- Har god datorvana och snabbt kan sätta sig in i nya system
- Har tidigare praktisk kunskap, alternativ teoretisk erfarenhet från studier gällande digital markandsföring
- Studerar på högskola/universitet, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift både på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring
- En pågående högskoleutbildning/universitetsstudier inom marknadsföring

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Innovativ
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Wexoe och deras arbete här!

Ansök nu