Lund: Junior inköpare till globalt företag i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior inköpare till globalt företag i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-23 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköparrollen och som vill vara en nyckelperson för vår kunds spännande verksamhet. Här får du möjligheten att vara med i förändringarnas centrum hos en av våra större kunder i Lund. Du kommer erbjudas en central roll i inköpsprocessen och tillsammans med ditt team driva arbetet framåt. Vi söker någon omgående så vänta inte med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett väletablerat, globalt företag som just nu söker en kollega som kan stötta deras inköpsavdelning initialt till slutet på februari. Här kommer du ingå i ett team med god sammanhållning på ett företag med en kultur som präglas av samarbete och prestigelöshet.

Du kommer vara anställd hos Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Du erbjuds:


* En utvecklande roll där du kommer ha kontakt med människor från olika delar av världen
* Ett kontrakt till sista februari med god chans till förlängning
* En dedikerad konsultchef som kommer arbeta för att du både ska trivas och utvecklas på arbetet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som junior inköpare kommer du ha en övergripande roll där du kommer arbeta i inköpsprocessens alla delar. Du kommer tillsammans med dina kollegor beräkna, planera och bevaka inköp för att säkerställa att allt blir rätt. Vidare kommer du även ha kontinuerlig kontakt med leverantörer och intressenter samt arbeta med materialplanering och kostnadsanalyser. Din arbetsdag kommer variera dagligen men du kommer exempelvis:


* Koordinera och stötta upp i hela inköpsprocessen
* Hålla löpande kontakt med kunder, leverantörer och intressenter
* Ha översikt över inköpsordrar och fakturor
* Hjälpa till i deras first line support


VI SÖKER DIG SOM
- En kandidatexamen inom ekonomi
- Har någon erfarenhet av operativt inköpsarbete
- Kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har goda kunskaper inom office paketet

Det är även meriterande om man har erfarenhet av SAP.

Som person är du analytisk och serviceminded. Du har även ett driv och hög professionalitet.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Lund som Inköpare.

Inköpare till företag i Lund

Läs mer Apr 4
Vi letar just nu efter en inköpare till ett globalt bolagi Lund!
Vi söker dig med en magister- eller kandidatexamen inom relevant område som dessutom har minst 2 års erfarenhet av arbete inom inköp, logistik eller försörjningskedjehantering.Det är också viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med ERP-system och att du har ett starkt intresse för BI-system och dataanalys. Slutligen förväntas du vara flytande i både svenska och engelska.
Som person är du analytisk och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har en stark personlig drivkraft och är välstrukturerad och anpassningsbar.Problemlösning är något som inspirerar dig, och du är redo att agera för att möta utmaningar. Att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där tempot är högt är något som passar dig perfekt.
Om tjänsten:I rollen som inköpare kommer din huvudsakliga roll vara att säkerställa en jämn balansi lagernivåer och tillgängligheten av produkter inom en eller flera produktkategorier samt din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta kommer du att ha ansvaret för inköp och lagerhantering av din produktportfölj och samarbeta med olika leverantörer.
Dina ansvarsområden kommer att innefatta:
Analys av befintlig och förväntad efterfrågan samt utarbetande av försörjningsplaner för att upprätthålla en balans.
Identifiering och åtgärdande av eventuella avvikelser eller luckor i försörjningen.
Deltagande i projekt relaterade till din produktportfölj, såsom lansering av nya produkter eller genomförande av stora företagskundprojekt.
Planering, utfärdande och hantering av inköpsordrar.
Synchronisering och prioritering av produktions- och leveransplaner med leverantörer för att säkerställa att dina försörjningskrav uppfylls.
Spårning och uppföljning av leverantörsprestanda relaterad till försörjningen.
Utveckling och genomförande av en effektiv lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten av produkter.
Analys och övervakning av din lagerhanteringsstrategi samt relaterade nyckeltal (KPI:er).

Om Gigget
Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos företaget.
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager - Bertin Exensor (Lund)

Läs mer Dec 25
Bertin Exensor är en världsledande leverantör av taktiska marksensorer (Unattended Ground Sensors -UGS) och vi tillhandahåller kompletta lösningar för klassificering och identifiering av potentiella hot på marken. Våra system innehåller den senaste sensortekniken samt kameror med rörelsedetektering. Kompletta lösningar kan även innehålla mastburna kameror, radarsystem och specialkameror med lång räckvidd. Exensor är ett dynamiskt företag med internationell arbetsmiljö och företagskultur i en spännande fas av tillväxt, med stor möjlighet till individuell utveckling.

Tilltalas du av att bygga från grunden? Till ett bolag i otrolig tillväxt ges här en fantastisk chans att göra skillnad och påverka lönsamheten, och samtidigt ha roligt på vägen!

Bertin Exensor står inför en fantastisk tillväxtresa och inrättar nu en ny tjänst med syfte att utveckla företagets inköps- och logistikarbete, samt ta ett samlat grepp om hur man arbetar med leverantörer. Fokus kommer ligga på att säkerställa rätt pris på ingående komponenter samt optimala ledtider för in- och utleveranser, och ditt arbete syftar till att över tid skapa en stabil, kostnadseffektiv och redundant försörjningskedja.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vårda och utveckla relationer till befintliga leverantörer

- Identifiera och utvärdera alternativa leverantörer

- Avtalsförhandlingar

- Bevakning av prisutveckling för nyckelkomponenter

- Analysarbete avseende kostnadsstruktur för produkter och lager

- Orderadministration i Oracle MRP-system

Som del i ett mindre företag kan du förvänta dig uppgifter av varierad karaktär där du emellanåt måste gå utanför din befattningsbeskrivning. Du kommer ha ett nära samarbete med både teknikavdelningen och produktionen gällande t ex komponenter, alternativa leverantörer och leveranser. Tjänsten är baserad i Lund och visst resande till leverantörer i Europa förekommer.



Din bakgrund
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Sannolikt har du en högskoleutbildning och en god teknisk förståelse. Det är en stor merit om du har erfarenhet av att köpa in elektronik och har ett nätverk av leverantörer inom elektronikbranschen. Eftersom du förväntas vara med och bygga upp en inköpsfunktion tror vi att du kan tillföra erfarenheter av och kunskaper om t ex avtal, förhandlingar och logistikupplägg. Du är van att arbeta med engelska som arbetsspråk och kommunicerar obehindrat i både tal och skrift.

Personlighet
På Bertin Exensor väntar man inte på att möjligheterna ska hända, där skapar man dem. Viktiga egenskaper blir därför att aldrig att ge upp, att agera aktivt och ha en stark vilja att ta initiativ. Du trivs med att arbeta hands-on i en självständig roll med stor påverkan - utan att tappa helheten. Du är utpräglat nyfiken och drivs av att jobba agilt och varierat med snäva deadlines. Här blir det du som skapar ditt eget jobb! För att passa in i kulturen tror vi att du uppskattar humor och har en prestigelös personlighet.

Bertin Exensor erbjuder
Bertin Exensor erbjuder dig en intressant möjlighet att vara med och bygga en Supply Chain-funktion från grunden. Det innebär en kritisk funktion där du har får en nyckelroll som kommer ha direkt inverkan på lönsamhet och kundnöjdhet. Bertin Exensor befinner sig i en stark tillväxt och uppvisar goda lönsamhetssiffror och med en stark internationell ägare spås en lysande framtid. Gemenskapen är stark och tillåter oss ha roligt längs vägen. Ett trevligt kontor och gemensamma aktiviteter för personalen är självklarheter.



Information och ansökan

I det här uppdraget samarbetar Bertin Exensor med TOBLOR Consulting. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, telefon 0735-11 10 60. Tjänsten söks via TOBLORs karriärsida: www.toblor.se. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Demand Planner

Läs mer Apr 10
The supply chain is a key enabler of Axis growth, and as we grow it is vital for us to develop our supply chain to support our growth ambitions and opportunities. For our global supply chain to perform at its best, we need the best forecasting data possible. We are now looking for a Demand Planner to join our Demand Planning team at our headquarters in Lund, Sweden.

Who is your future team?
The Demand Planning team has a global responsibility for forecasting and planning the future demand for the products in Axis portfolio. Each of the seven team members has the responsibility to forecast certain product categories within our sales regions. The team also make sure we get the needed demand input from our geographical sales regions monthly. The team works in close cooperation with Material Supply, Sales, Product Management, Enterprise Sales Projects, Industrial Lead and Finance. Demand Planning is part of Axis Global Supply Chain.

What you'll do here as Demand Planner?
As a Demand Planner you will work across organizational borders to produce the best forecasting data possible for our products. Your job starts with information about historical sales, demand trends, new product introductions, upcoming sales projects, end of life plans and market knowledge for the products within your area of responsibility. You will validate and analyze this information as it is pieces of the puzzle for the demand planning process. You will cooperate with your colleagues and stakeholders to create the product forecast on a regular basis.

You will work together with your colleagues in the Demand Planning team, but also with various functions in Axis Global Supply Chain, Industrialization, Product Management, Finance, and our Head Sales regions. The positions many interfaces will provide an excellent opportunity to develop a broad understanding of the Axis business, something that is important to function well in the position as Demand Planner. Working at the Headquarters with the Global Supply Chain also makes a great opportunity to impact the work and processes. We are currently enhancing our sales and operations process, supported by our new top of the art planning platform, enabling us to work in smarter ways and creating the best plan possible for our end-to-end supply chain.

Your responsibilities will include:

* Producing an Axis corporate global forecast on a regular basis
* Developing market knowledge and tracking trends, through communication and data analysis
* Tracking product portfolio changes and creating ramp up plans for new products
* Development of the forecasting process and tools to improve the demand planning process
* Analyze forecast accuracy, and take actions to improve it
* Align the forecast process with the sales budget process owned by Finance

Who are we looking for?
We are looking for a driven and structured individual with a strong interest in data analysis. You are curious, willing to learn and develop. You have social skills and enjoy developing and maintaining relationships across organizational and cultural borders. You also thrive in an environment where you plan your own activities, drive initiatives, and take responsibility for the result. You are always open to colleagues, contributing to a good team spirit and a productive environment.

We'd love to hear that you have:

* A technical or business university degree, or similar education within Supply Chain Management
* Experience from supply chain disciplines, preferably in an international environment
* Experience with supply chain planning systems
* A sharp analytical ability
* Strong communication skills, written and verbal
* A strong drive, open mind, and the ability to contribute to development of our process and tools

Further, it is meritorious to have experience with forecasting, sales and operations planning, analytics, and contemporary digital technologies.

What Axis have to offer
Axis offers you a great opportunity to use and develop your skills in an exciting and successful organization that is a world leader in network video. You will work in an organization that values creativity and encourages individual development. Come join us!

Ready to Act?
Send us your application today! For questions, please contact recruiting manager, Matilda Hjelmström at +46 46 2723085.

Ansök nu

Commodity Quality Engineer in Sourcing

Läs mer Apr 10
Are you a person with previous experience in production improvement work and feel eager about having global responsibility for the supplier base within your commodity responsibility? Do you have strong analytical skills and like helping others? Then this could be something for you! We are now looking for a Commodity Quality Engineer to join our team.

Your future team
Axis Sourcing is a team with highly skilled and motivated professionals, working in an innovative and developing environment. You will be part of a team of 12 individuals working in the volume phase to ensure a qualified supplier base capable of delivering consistent product quality. We are great contributor to our company's success and apart of establishing and developing our supplier base we also strive to keep high growth in a market with strong competition, which is why reliable and efficient supply chain and cost competitiveness are of great importance. Working in this position you will have a great opportunity to make a difference. Internally, you will closely collaborate with various functions within Operations, R&D, Product management, and our Supplier base.

What you will do
In the role as a Commodity Quality Engineer, you will join one or more community teams responsible for establishing and developing a functional supplier base within specific component areas (e.g., injection molded plastic, castings wiring, or purchased products). You will have global quality responsibility for the supplier base within your commodity responsibility.
In this role you will also do:

* Planning and conducting audits, improvements, and development of suppliers.
* Analyzing customer feedback and other data to identify and drive cross functional improvement activities.
* Providing feedback from development projects to the volume phase.

Who are you?
For this role we believe that you have previous experience in production improvement work, and experience in supplier development. You are familiar with various manufacturing processes, and you have the ability to build personal networks and collaborate across organizational boundaries. As a person we think that you have strong analytical skills, breaking down problems into components and considering long-term/ strategic implications. You are initiative-taking, goal-oriented and have a strong interest in technology. You are a team player who listens, communicates smoothly, relates to others, and enjoys helping others. In addition to this we love for you to have:

* University degree from a technical college.
* Knowledge of quality methods such as a Continuous Improvements, Projects, Process development, FMEA, SPC and Cmk.
* Knowledge of management systems, ISO9001, ISO14001 and auditing techniques.
* Strong command of English, additional languages are a merit, incl. Chinese.

This position involves approximately 30-50 days of international travel per year.

What Axis has to offer
Axis is characterized by an open and helpful culture where innovation is promoted by agility and quick decisions. We hope and think that this is an environment that you will enjoy and be able to grow and develop in. Openness might be a buzz word in other companies, but at Axis this is the core of who we are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate. If you are a person that likes to get involved and make a difference and nudge the world a little bit in the right direction, you will find a home with us. We work actively with our culture where team spirit, equal opportunities and joy are central parts.

We want you to enjoy working with us! Therefore, we offer great benefits, e.g. flexible working hours, morning fika every day, classic Swedish fika on Fridays, corporate bonus, physical training grants, insurances, your very own Axis bicycle and relocation assistance if needed - just to name a few.

Ready to act?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success

If you have any questions don´t hesitate to contact recruiting manager Sammy Hallgren,
We review applications continuously. Looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Teknisk projektledare till NOTE

Läs mer Apr 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att NOTE har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och NOTE en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar kretskort (PCBA), delmontage och kompletta produkter (box build). Kunderbjudandet täcker hela produktlivscykeln, från design till eftermarknad. NOTE finns etablerat i Sverige, Finland, Bulgarien, England, Estland och Kina.

Hos NOTE blir du del av ett företag med stort engagemang och kvalitetsfokus!

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk projektledare arbetar du operativt och ansvarar för att skapa och driva inköpsstrategier för nya produkter, vilka huvudsakligen är ritningsbundna artiklar. Genom att bygga upp och vårda det befintliga nätverket av leverantörskontakter bidrar du till att stärka företagets strategiska inköpsposition med ett långsiktigt perspektiv i åtanke. Rollen innefattar breda kontaktytor såväl internt som externt. I nära samarbete med NOTEs globala och lokala inköpsteam agerar du nyckelperson för inköpsberedning i nya projekt. Du förväntas i rollen att säkerställa försörjningskedjan för överlämning till den operativa processen. I dina arbetsuppgifter ingår även prisförhandlingar, kontakt med leverantörer samt uppföljning och kontrollering av fakturor. Utöver detta kommer du även att ansvara för viss orderläggning och leveransplanering.

• Skapa och driva en inköpsstrategi för nya produkter, huvudsakligen på ritningsbundna artiklar.
• Bygga upp och vårda ett befintligt nätverk av leverantörskontakter.
• Medverka vid uppstartsprojekt av nya produkter i nära samarbete med projektteam och kund.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant tekniskt område, exempelvis högskoleingenjör inom mekanik och/eller el
• Meriterande med erfarenhet från mekanik- eller elektronikbranschen
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta inom projekt
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana samt administrativ förmåga

Personliga egenskaper värderas högt i denna roll och för att trivas bör du ha en god social förmåga där du trivs att ta kontakt med personer, såväl interna som externa. Som person är du ansvarstagande där du tar stort ägandeskap för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag. Du är flexibel i ditt arbetssätt och öppen för förändringar samt har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån de förutsättningar som finns. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du en förmåga att tänka och resonera strategiskt och tar itu med problem som kan uppstå. Du ser till uppgifters långsiktiga betydelse och konsekvenser, och anpassar dina handlingar efter detta och du har en förmåga att se samband och arbeta strategiskt för att föra verksamheten till nästa nivå.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn til uppsägningstid
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Teknikinformatör
Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 13
Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av intranätet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Purchaser till Axis Communications i Lund

Inköpare
Läs mer Apr 4
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpare med några års erfarenhet inom supply chain till huvudkontoret i Lund. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.

Vi letar nu efter en Inköpare att ansluta sig till vårt team på vårt huvudkontor i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.

Vem är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända!

Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd! Internt kommer du att samarbeta med ditt team och andra kollegor över Axis såsom Demand Planning, Sales, Sourcing, Product Management med flera; och externt med våra leverantörer.

Vad kommer du att göra här?

Ditt främsta ansvar är att balansera lager och säkerställa produkt tillgänglighet för en eller flera produktkategorier, din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta är du ansvarig för inköp och lagerhantering av din produktportfölj. Du kommer att samarbeta och hantera ditt inköp och planering med olika leverantörer och leverera till 7 lagerplatser.

Tjänsten kan kräva 5-10 resdagar per år.

Du erbjuds

Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och försörjningsplan samt vidta åtgärder för att bibehålla balansen
* Identifiera och motverka försörjningsavvikelser och/eller luckor
* Delta, ställa krav och agera i projekt relaterade till din produktportfölj såsom lansering av nya produkter eller leverans av stora företagskundprojekt
* Planera, släppa och hantera inköpsordrar
* Synkronisera och prioritera produktions- och leveransplanen med dina leverantörer för att säkerställa att de uppfyller dina försörjningskrav
* Spåra och driva leverantörsprestanda relaterad till försörjning
* Ställa och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten
* Analysera och övervaka din lagerhanteringsstrategi och relaterade KPI: er


VI SÖKER DIG SOM
- Magister- eller kandidatexamen inom relevant område
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller försörjningskedjehantering
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Ett stort intresse för BI-system och dataanalys
- Flytande i svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av statistisk analys
* Erfarenhet av arbete inom teknikbranschen
* Utökade Excel-färdigheter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


Vi tror att du är en analytisk person med en stark personlig drivkraft och en framåtböjd mentalitet. Du är en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är välstrukturerad, anpassningsbar och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!

Ansök nu

C#/.net Developer till Symetri i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 27
Ta steget in i en spännande roll som senior utvecklare där din erfarenhet inom C#/.NET kommer att tas till nya höjder. Du kommer att vara en central figur i utvecklingen och anpassningen av desktop-applikationer, där agilitet och direkt samarbete med användare står i fokus. Symetri söker efter någon som är driven och har en stark problemlösningsförmåga samt förmågan att samarbeta och stötta kollegor. Om detta låter som dig, så ser vi fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och tillverkningsindustrin att optimera arbetsprocesser, förenkla informationshantering och förbättra projektkvalitén. De utvecklar och säljer deras egna lösningar och är en av världens främsta återförsäljare av Autodesk mjukvara med över 250 000 användare i norra Europa och USA. Symetris uppdrag är att utmana människor att arbeta smartare för en bättre framtid där passion, lagarbete, mod och vilja att driva förändring värdesätts. Symetri är en del av Addnode Group som är börsnoterade hos Nasdaq Stockholm.

I din roll kommer du vara en del av ett sammansvetsat team med erfarna utvecklare som kontinuerligt utmanar sig själva och har ett starkt driv att skapa något bra och långsiktigt hållbart. Tillsammans med ett globalt team kommer du att arbeta med att utveckla och anpassa desktop-applikationer i C#. Utvecklingen är väldigt agil och ofta i direkt samarbete med användarna. Du kommer jobba med många olika kodbaser som utvecklats aktivt under flera år. Symetris kunder arbetar med att designa modeller i 3D, så delar av arbetet involverar att hitta och förstå matematiska lösningar på problem.

Med din erfarenhet, intresse och driv kommer du tillsammans med teamet ta fram innovativa lösningar för att möta nya krav och kontinuerlig förbättring.

Du erbjuds
- Arbetsuppgifter som involverar dig i hela utvecklingsprocessen - från början till slut
- Möjlighet att på sikt ta sig ann ansvaret som tech lead för teamet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer arbeta i nära samarbete med användarna och dina kollegor från början till slut i utvecklingsprocessen
* Du tar ansvar för allt från att sätta kravspecifikation till att utveckla och anpassa desktop-applikationen fram till färdig leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har en masterexamen inom ett tekniskt område
- Har goda kunskaper inom C#/.NET eller motsvarande språk
- Har grundläggande kunskap om linjär algebra
- Har arbetat med WPF, Windows och GIT sedan tidigare
- Är obehindrad i både tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Designmönster och objektorienterad utveckling
- MVVM och Caliburn.Micro
- Testdriven utveckling
- AutoCAD eller Inventor
- Java eller C/C++

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Nätverkande

Som person är du social, lösningsinriktad samt har en förmåga att kunna samverka och stötta andra. Det är även viktigt att du har god förmåga att arbeta strukturerat och kunna driva och säkerställa leverans. Du är en engagerad teamspelare som brinner för ständiga förbättringar och har en förståelse för komplexa flöden.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om symetri!

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Schneider

Teknikinformatör
Läs mer Mar 28
Schneider söker en engagerad teknisk dokumentatör för att förstärka deras team. Som Teknisk dokumentatör kommer du att spela en nyckelroll i att dokumentera och kommunicera teknisk information för deras produkter och system!

OM TJÄNSTEN

Divisionen är ledande inom utveckling av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem. De har etablerat sig som experter inom området och arbetar med stora komplexa byggnader som sjukhus, flygplatser och köpcentrum.

Du erbjuds
- En stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på Schneider

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentation av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem
* Översättning av dokumentation från engelska till svenska
* Utveckling av granskningsverktyg för att förbättra processen
* Skapande av webbaserad dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation sedan innan
- Teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik
- Obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift
- Möjlighet att arbeta minst 2-3 ggr/vecka från kontoret

För att trivas i rollen tror vi du har en stark kommunikationsförmåga och noggrannhet i skriftlig dokumentation. Vidare tror vi du har en förmåga att både arbeta självständigt och i team.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu