Lund: Vi söker en IT-intresserad kontorsreceptionist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en IT-intresserad kontorsreceptionist i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-09 // Varaktighet: Heltid

Kontorsreceptionist på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Lund behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att arbetet är mångsidigt, att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower, så välkommen med din ansökan till oss!

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som Kontorsreceptionist för Manpower

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot kunder, leverantörer och anställda när de anländer till företaget, förbereda möteslokaler och konferensrum, ha receptionistansvar för gäster via mail och telefon och samt över disk. Du kommer även att jobba med ett digitalt kontrakthanteringssystem för att hantera konsultavtal samt kunna administrera utbildningar i ett HR-system. Vi ser gärna att du har ett IT-intresse.

Som Kontorsreceptionist kommer du även att
* ta emot och hantera e-postärenden
* utföra enklare administrativa uppgifter
* hantera post och bud
* göra felanmälningar
* registrera besökare
* dokumentera och kopiera
* ta hand om den allmänna trivseln på kontoret
* ha hand om konsultavtal
* administration

Vem söker vi?

Till rollen som Kontorsreceptionist söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och ambitiös person som motiveras av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att få jobba med den senaste tekniken. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba med service, att hantera och koordinera mötesbokningar och administrativt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är ansvarsfull och lösningsfokuserad i din yrkesroll.

Mer specifikt söker vi dig som

* har mycket god känsla för service
* är duktig på att kommunicera
* har goda kunskaper i såväl engelska som svenska i både tal och skrift
* har god datorvana och erfarenhet av webbaserade system
* har erfarenhet av administrativt arbete
* har erfarenhet av att arbeta i reception



Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta Felicia Ahlin via e-post: felicia.ahlin@manpower.se. Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Lund som Kontorsreceptionist.

Administratör

Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en serviceinriktad administratör och kan ta sig an såväl administrativa som ekonomiska arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad och värdesätter ordning och reda i din vardag. Din arbetsroll utgör en vital del av verksamhetens kärna vilket innebär att du kommer ha nära kontakt med både kunder, servicetekniker och vår redovisningsbyrå. Arbetsdagen kommer att bjuda på stor variation där dina arbetsuppgifter bland annat kommer bestå av:
· Ansvar för telefonväxel och kundservice
· Ordermottagning och registrering via telefon och mail
· Kund- och leveransmottagning
· Kundfakturering
· Andra administrativa arbetsuppgifter


Vem är du?
Du är en ambitiös och engagerad person med en stark förmåga att organisera och självständigt planera ditt arbete. Du är väl bekant med att arbeta inom fastställda tidsramar och du tar ansvar för att leverera arbete av hög kvalitet med noggrannhet. Din sociala förmåga gör dig till en värdefull tillgång i ett redan välfungerande arbetslag. Vi ser gärna att du har:
· Erfarenhet av administrativt arbete och kundservice.
· Grundläggande kunskap i Office-paketet.
· Meriterande med kunskap i Fortnox.
· B-körkort.


Vilka är vi?
Zero Energi grundades i Lund år 2018 och har sedan dess varit en auktoriserad installatör & serviceombud för NIBE-värmepumpar. Vi har en lång erfarenhet av underhåll och installation av NIBE-värmepumpar och har således den kunskap som krävs för att skapa en mer effektiv energiförbrukning och energiekonomi.
Zero Energi erbjuder även ventilationsinjusteringar för att ge våra kunder optimalt inomhusklimat och bedriver försäljning av reservdelar till värmepumpar och värmepannor.
I dagsläget är Zero Energi starkt etablerade i stora delar av Skåne och har ett stort upptagningsområde. Våra kyl- och värmepumpstekniker arbetar dagligen för att bistå våra kunder med snabb och effektiv hjälp när de behöver den som mest.
Vi erbjuder
Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och sjukvårdsförsäkring erbjuder Zero Energi dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Zero Energi är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.


Ansökan
Ansökningar behandlas kontinuerligt och positionen kan komma att tillsättas redan innan den sista angivna ansökningsdagen, 15 maj 2024. Vänligen bifoga ditt CV och personliga brev i din ansökan nedan.
Vi ber vänligen att rekryteringsföretag inte tar kontakt under denna rekryteringsprocess.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Skoladministratör till Spykens reception

Läs mer Mar 28
Om rollen och dina arbetsuppgifter
I rollen som skoladministratör kommer du bemanna Spykens reception.

Du hanterar utlån och återlämning av material och läromedel till elever och personal i Freelib samt Bookit. Du samarbetar med biblioteket och kollegorna inom administration och service för att ge elever och personal support i diverse ärenden som kan uppstå under en vanlig dag i skolans värld. Du producerar informationsmaterial och publicerar information i våra olika informationskanaler samt stöttar upp administrationen med vikarieanskaffning och provvaktning. Tillsammans med kollegorna inom administrationen, skolledningen och lärarna organiserar och genomför du även olika event och arbetstoppar på Spyken vid skolstart, läsårsslut, nationella prov och högtider.

Som en del av Spykens administration och service är du en viktig del i att skapa förutsättningar för att eleverna ska lyckas under sin skoltid och att kollegorna har de förutsättningar de behöver för att varje dag leverera en utbildning i nationell toppklass. Arbetet ställer krav på god förmåga att hantera olika behov av stöd och service i en snabbt växlande vardag med många olika typer av arbetsuppgifter. Du behöver kunna använda ditt professionella omdöme för att prioritera bland dina arbetsuppgifter och möta elever, vårdnadshavare, gäster och kollegor professionellt, vänligt och effektivt. 

Vi söker dig
Som har en gymnasieexamen och en god förmåga att använda digitala program/utrustning så väl som ta fram och/eller följa administrativa rutiner. Du har en personlig mognad och integritet då arbetet som skoladministratör innebär att du kan behöva hantera såväl känslig information som känsliga situationer. 

Receptionen är placerad i entréplan i skolans bibliotek medan övriga kollegor inom administration och service har sina arbetsplatser en våning upp på administrationen. Det innebär att du behöver vara relationsskapande och trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. I ditt dagliga arbete behöver du kunna kommunicera väl både skriftligt och muntligt samt vara flexibel inför att dina arbetsuppgifter växlar utifrån verksamhetens behov. Inom din roll som receptionist kommer du att möta personer i affekt och du behöver vara serviceinriktad med en god empatisk förmåga samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och kan avgöra när och hur du ska hjälpa de du möter till självhjälp. Du behöver vara strukturerad, kvalitetsmedveten och kreativ med god problemlösningsförmåga och en känsla för helheten så väl som individen du har framför dig.

Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Gymnasieskolan Spyken är en anrik skola som präglas av trygghet, studiero och goda resultat bland både elever och personal. På administrationen säger vi ibland att vi är som en Nalle Puh familj. Någon är som Tiger och någon som Ru och någon som Nasse, vi uppskattar varandra. Vi försöker inte göra om varandra till att alla ska vara tigrar eller att alla ska vara kaniner. 

Den beskrivningen upplever vi symboliserar att organisationen värdesätter individers olika erfarenheter, förmågor och bakgrunder där arbetet sker i ett öppet och positivt klimat med acceptans för varandras olikheter. Spyken har en trivsam, behaglig och meningsfull arbetsmiljö och ett välfungerande samarbete mellan elever, medarbetare och skolledningen. Vi har ofta ett högt tempo och en hög arbetsbelastning, men den frihet och självbestämmande som finns i arbetet är mycket uppskattad och vi har en hög grad av inflytande över hur vi hanterar arbetstoppar och återhämtning.

Spyken är en positiv och trivsam arbetsplats med ett högt engagemang och stor motivation bland både kollegor och elever. Tillsammans skapar vi varje dag det Spyken vi älskar, och vi ser fram emot att fortsätta det arbetet med dig!

Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Receptionist 75%

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu för vår kunds räkning en receptionist på 75% stationerad i Lund.
Som receptionist/office service är du första intrycket för företaget och det är därför viktigt att du som söker är välkomnande, serviceinriktad och professionell. 


Det viktigaste för vår kund är att receptionisten känner stolthet över sitt arbete och arbetsplatsen. Kontoret har många internationella medarbetare och besökare och är placerat i en företagspark där innovation och teknisk utveckling ligger i fokus. 
Du kommer arbeta tillsammans med en kollega i samma roll. Kollegan har en stark administrativ kompetens och därför ser kund att din styrka bör ligga i den mer praktiska, hands on koordinationen och lösningarna på kontoret. Det kan vara i allt från att hantera inkommande gods till att sätta upp hyllor. En person som anser sig vara händig men som också har administrativ kompetens med sig. Är det dig vi beskriver? Sök redan idag!


Tjänsten är på 75% och tillsvidare
Tillträde: efter överenskommelse
Arbetstider: dagtid vardagar
Plats: Lund
Du kommer bli anställd på Randstad och arbeta hos en av våra kunder.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024.03.31. Löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
·       Receptions- och välkomstservice
·       Beställning- och servering av catering vid möten- och konferenser
·       Kontorsadministration
·       Telefonväxel
·       Godsmottagning och skeppning


Vi söker dig som är lyhörd, noggrann, känner ägarskap, är proaktiv och har service i ditt DNA.
Det är meriterande om du tidigare jobbat i en liknande roll.

Kvalifikationer
För att söka bör du ha fullständiga gymnasiebetyg samt besitta goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du har tidigare arbetat i en liknande roll inom service och koordinering, med det praktiska inslaget i tjänsten.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Student sökes till arbete inom internservice till Axis kontor i Lund!

Läs mer Feb 23
Söker du ett långsiktigt varierande arbete att kunna kombinera med dina studier? Trivs du med ett fysiskt arbete och vill leverera service i världsklass? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker nu två engagerade medarbetare till en varierad roll där man kommer arbeta inom internservice i Axis lokaler i Lund. Rollen innebär att man kommer arbeta i tre olika avdelningar med många olika funktioner. Den ena dagen kan du arbeta i köket med att förbereda mat, diska, servera både anställda och besökare samt städa. Andra dagen kan du hantera post och gods som kommer till arbetsplatsen. En annan dag kan du vara i deras reception och ta emot kunder från hela världen. Ingen dag är den andra lik och det är viktigt att du trivs med att ha olika arbetsuppgifter.

Arbetspassen kan vara olika långa men vanligast är att man arbetar 6–8 timmar mellan 7:00-18:00. Det finns också möjlighet att arbeta uppemot heltid vissa veckor under sommaren. Axis har sina lokaler i norra Lund.

• Post och gods
• Växel
• Mat och dryck förberedelser
• Servering till anställda och besökare
• Vaktmästeri
• Reception
• Underhåll/städ av utemiljöer

Tjänsten kommer tillsättas så snart vi har hittat rätt kandidat och löper på tills vidare.

Din profil
Du som söker tjänsten ska kunna arbeta minst 2 heldagar i veckan (mellan måndag-fredag) och söker ett långsiktigt extraarbete att kombinera med dina studier. Vi ser därför att du har minst två år kvar av dina studier.

Vi söker dig som är serviceinriktad, praktiskt lagd, lösningsorienterad och har ett leende på läpparna. I arbetet är det viktigt att man kan arbeta både i team och självständigt då det förekommer båda delar.

Det kan förekomma en del fysiskt arbete så det är viktigt att du är bekväm med det.

• Serviceinriktad
• Praktiskt lagd
• Kan arbeta både i team och självständigt
• God svenska i tal och skift
• God engelska i tal
• B-körkort är meriterande
• Nuvarande utbildning inom service management eller hotell och restaurang är meriterande.

Tycker du att tjänsten låter intressant? Sök redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Student sökes till arbete inom internservice till Axis kontor i Lund!

Läs mer Feb 7
Söker du ett långsiktigt varierande arbete att kunna kombinera med dina studier? Trivs du med ett fysiskt arbete och vill leverera service i världsklass? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker nu två engagerade medarbetare till en varierad roll där man kommer arbeta inom internservice i Axis lokaler i Lund. Rollen innebär att man kommer arbeta i tre olika avdelningar med många olika funktioner. Den ena dagen kan du arbeta i köket med att förbereda mat, diska, servera både anställda och besökare samt städa. Andra dagen kan du hantera post och gods som kommer till arbetsplatsen. En annan dag kan du vara i deras reception och ta emot kunder från hela världen. Ingen dag är den andra lik och det är viktigt att du trivs med att ha olika arbetsuppgifter.

Arbetspassen kan vara olika långa men vanligast är att man arbetar 6–8 timmar mellan 7:00-18:00. Det finns också möjlighet att arbeta uppemot heltid vissa veckor under sommaren. Axis har sina lokaler i norra Lund.

• Post och gods
• Växel
• Mat och dryck förberedelser
• Servering till anställda och besökare
• Vaktmästeri
• Reception
• Underhåll/städ av utemiljöer

Tjänsten kommer tillsättas så snart vi har hittat rätt kandidat och löper på tills vidare.

Din profil
Du som söker tjänsten ska kunna arbeta minst 2 heldagar i veckan (mellan måndag-fredag) och söker ett långsiktigt extraarbete att kombinera med dina studier. Vi ser därför att du har minst två år kvar av dina studier.

Vi söker dig som är serviceinriktad, praktiskt lagd, lösningsorienterad och har ett leende på läpparna. I arbetet är det viktigt att man kan arbeta både i team och självständigt då det förekommer båda delar.

Det kan förekomma en del fysiskt arbete så det är viktigt att du är bekväm med det.

• Serviceinriktad
• Praktiskt lagd
• Kan arbeta både i team och självständigt
• God svenska i tal och skift
• God engelska i tal
• B-körkort är meriterande
• Nuvarande utbildning inom service management eller hotell och restaurang är meriterande.

Tycker du att tjänsten låter intressant? Sök redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Manpower AB .

Operativ inköpare med start omgående till stort bolag!

Inköpare
Läs mer Mar 26
Vi söker en driven och självgående operativ inköpare för att säkerställa tillgängligheten av material i enlighet med kraven från både interna och externa kunder. Som en del av vårt team kommer du att spela en nyckelroll i inköpsprocessen och materialhanteringen för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet.

Arbetsbeskrivning

* Placera och kommunicera materialbehov via inköpsorder till leverantörer och hantera avvikelser för att säkerställa leverans i tid och följa upp försenade order.
* Ta emot och registrera orderbekräftelser från leverantörer, hantera och kommunicera avvikelser.
* Inköp av varor för lager och/eller projektorder inklusive min/max-avveckling.
* Hantera avvikelser i leverantörsfakturor och eventuellt godkänna betalning till leverantörer.
* Säkerställ rätt data om artikelnummer i det lokala ERP-systemet.
* Fokusera och följa upp resultat relaterade till strategiska mål: DOT, QA och kostnader.
* Stödja processen med idégenerering och samarbete.

Kvalifikationer

* Relevant utbildning eller erfarenhet inom inköp eller supply chain management.
* God förståelse för inköpsprocesser och materialhantering.
* Erfarenhet av att arbeta med leverantörer och förhandla avtal.
* Utmärkta kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Ansökan

Om du är intresserad av denna spännande möjlighet, skicka in din ansökan redan idag. Start är omgående och du behöver därför vara tillgänglig för start direkt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Observera att endast kandidater som matchar kraven kommer att kontaktas för vidare process.

Ansök nu

Montör till företag i Lund

Montör, papp- och textilprodukter
Läs mer Mar 6
Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund i Lund. Det innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men tillbringa dina arbetsdagar ute hos kunden.

Letar du efter en spännande karriärmöjlighet med utrymme för tillväxt? Är du en driven individ som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Då har vi den perfekta utmaningen för dig! Just nu söker vi på Manpower en montör för ett 4 månaders uppdrag till vår välkända kund i Lund för anställning på heltid. Här erbjuds du en roll som är mångsidig och stimulerande med varierande arbetsdagar. Låter detta intressant? Ansök redan idag!

Letar du efter en spännande karriärmöjlighet med utrymme för tillväxt? Är du en driven individ som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Då har vi den perfekta utmaningen för dig! Just nu söker vi på Manpower en montör för ett 4 månaders uppdrag till vår välkända kund i Lund för anställning på heltid. Här erbjuds du en roll som är mångsidig och stimulerande med varierande arbetsdagar. Låter detta intressant? Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund i Lund. Det innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men tillbringa dina arbetsdagar ute hos kunden.

Arbetsbeskrivning

Som montör hos vår kund kommer du att vara en del av ett teknikdrivet team med spännande utvecklingsmöjligheter. Ditt arbete kommer att omfatta att bygga ihop och montera elektroniska skyltar, skärmar med både små och stora komponenter i en miljö som kräver precision och effektivitet.

Övrig information

Placeringsort: Lund

Typ av anställning: Heltid, 4 månaders visstidsanställning

Arbetstider: Måndag-fredag 07-16, (flextid finns)

Kvalifikationer

Vi söker dig med tekniskt intresse och en vilja att utmanas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tillverkingsindustrin, och att du är en engagerad och nyfiken person som vill utvecklas i din roll. Ansvarstagande och flexibilitet är viktiga egenskaper för detta arbete.

Krav för tjänsten

Teknisk bakgrund, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet, kanske har du arbetat med solcellmontering eller liknande.
Flytande svenska i tal och skrift
Har du B-körkort är det en starkt meriterande.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anneli Petersson via e-post: anneli.petersson@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Vi söker teknisk support till Löddeköpinge!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 29
Vi söker en engagerad och nyfiken individ med starkt teknikintresse för att fylla rollen som Teknisk Support till ett spännande bolag i Löddeköpinge. Om du är en proaktiv lagspelare med datorvana, kan kommunicera flytande på både svenska och engelska, samt har erfarenhet inom support och teknik, kan du vara den vi letar efter!

Du har:

* Teknisk förståelse, inklusive konfiguration av tekniska enheter/applikationer
* Erfarenhet och kunskap inom support, teknik och datorer
* Datorvana och Officepaketet/O365-kunskaper
* Lätt att lära
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Erfarenhet av liknande tjänst är meriterande samt om du har kunskap av nätverk, mobila nätverk och WiFi

Arbetsuppgifter:

Som Teknisk Support kommer du att vara involverad i allt från support av mer avancerad karaktär till enklare användarsupport för våra produkter och tjänster. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ, ditt engagemang och din passion för att hjälpa kunder att använda sina larm på bästa sätt. Du kommer att delta i den dagliga operativa supportverksamheten, vilket inkluderar att ta emot frågor och felrapporter, utföra hjälp/koordinera hjälp och felavhjälpning.

Om du har passionen och kompetensen för att leverera högkvalitativ teknisk support och trivs i en miljö där du får möjlighet att utvecklas, så ser vi fram emot din ansökan.

Övrig information:

Start: Omgående

Omfattning: 6 månader, med stor chans till förlängning

Låter det spännande? Sök tjänsten idag! Eftersom vi önskar tillsätta tjänsten omgående sker urval och intervjuer löpande.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Lund

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Vi på Autogruppen

Vår identitet som Autogruppen sträcker sig bortom bara ett varumärke och omfattar vår vilja att skapa meningsfulla och varaktiga relationer med våra kunder.

Autogruppen grundades 1962, med en vision om att erbjuda en bekymmersfri upplevelse för bilägare. Genom åren har vår passion och engagemang för fordonsindustrin drivit vår expansion, och idag är vi stolta över att vara en anläggning med allt under samma tak för kunderna

Med cirka 23 engagerade medarbetare, består vår mångsidiga personal av säljare, mekaniker, tekniker, plåtslagare, rådgivare och administratörer. Tillsammans utgör vi Autogruppen-familjen och strävar efter att skapa en bättre vardag för dig som bilägare. Vår långa branscherfarenhet och passion för branschen är grunden för vårt åtagande att erbjuda högkvalitativa tjänster och göra bilägandet till en smidig och givande upplevelse för alla våra kunder.

Autogruppen expanderar och söker nu en kvalificerad redovisningsekonom för att stärka vårt team. Som redovisningsekonom kommer du spela en central roll i företagets ekonomifunktion, hantera bokföring, och bidra till den övergripande ekonomiska hälsan hos Autogruppen. Om du är passionerad för redovisning och söker en utmanande roll i en framstående organisation, kan detta vara din nästa karriärmöjlighet hos oss på Autogruppen!

Redovisningsekonom



Har du ett brinnande intresse för siffror och vill få användning av dina kunskaper? Vill du arbeta på ett välrenommerat företag i bilbranschen? Vi söker nu en ekonom som kan ansvara för vår ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bolag med koncernrapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer mm.

Om rollen

Nu söker vi en noggrann och serviceinriktad redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning. Du ansvarar för bokslut, årsredovisningar, skatt & moms samt rapportering till ledningsgruppen. Vidare har ekonomiavdelningen systemansvar för ekonomisystemet Kobra och löneverktyget Visma. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter.

Autogruppens vision är att bli bilbranschens bästa serviceföretag, inte det största - vilket gör att rollen balanseras mellan transaktionsintensivt regelstyrt arbete inom redovisning med utveckling av processer utifrån ett kvalitet- och effektivitetsperspektiv. I denna roll rapporterar du direkt till Ledningsgruppen.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter

* Löpande redovisning
* Månadsbokslut och rapportering
* Årsredovisningar och deklarationer
* Delta i processförbättringar
* Löpande, kvartals- och årsinteventeringar
* Lönehantering
* Andra förekommande arbetsuppgifter på avdelningen

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi - inriktning på redovisning eller motsvarande och har flera års erfarenhet av redovisning i större bolag eller medelstora bolag. Du är proaktiv, drivande och öppen för förändring. Du har lätt att kommunicera på ett kompetent och förtroendeingivande sätt och har stor känsla för service. Du är inte personen som gör "fort och fel" utan är mer analytisk, strukturerad och noggrann.

Du behärskar Excel bra och talar och skriver svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har branscherfarenhet och något av våra system Kobra och VISMA.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en omväxlande och stimulerande roll där du kommer att få arbeta i ett kompetent familjebolag som är engagerade och framförallt ansvarstagande. Du kommer att vara med och utveckla ekonomifunktionen i bolaget och även jobba nära våra avdelningschefer inom Autogruppen.

Anställningen

Tjänsten är på heltid



Ansökan

Du söker tjänsten genom att mejla CV och personligt brev till jobb@autogruppenlund.se - Ett löpande urval kommer att ske.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss.
Tel: 046-124000
E-post: jobb@autogruppenlund.se

Ansök nu

Drifttekniker I Lund

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Nov 22
Vi söker en kunnig och engagerad Drifttekniker med specialisering inom vatten och distribution. Som Drifttekniker kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår kunds vattenanläggningar fungerar optimalt och bidrar till att säkra en pålitlig vattenförsörjning för samhället.

Ansvarsområden:

Övervaka och utföra underhåll av vattenanläggningar, fokuserat på distribution och kvalitet.

Utföra mätningar, analyser och utläsningar av vattenkurvor och trender för att identifiera avvikelser och behov av underhåll.

Arbeta med Cactus, Xylem samt Word och Excel för att registrera data, skapa rapporter och analysera information.

Utföra fältarbete för att inspektera anläggningar, läsa av utrustning och identifiera eventuella problem.

Proaktivt övervaka systemen för att förhindra driftstörningar och föreslå förbättringar för effektivitet och tillförlitlighet.



Kvalifikationer:

* Erfarenhet av arbete med vatten- och distributionsnät, med förmåga att läsa av och tolka kurvor och trender.
* Kännedom om Cactus, Xylem samt goda kunskaper i Word och Excel för att hantera data och skapa rapporter.
* Stark problemlösningsförmåga och förmåga att genomföra fältarbete för inspektioner och underhåll.
* Kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga för att samarbeta med olika team och rapportera resultat.



Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef Felicia Ahlin på mail Felicia.ahlin@manpower.se

Ansök nu

Elektronikingenjör I Lund

Civilingenjör, kvalitet, elektronik
Läs mer Nov 22
Vi på Jefferson Wells söker en skicklig och passionerad elektronikingenjör som vill vara en del av vår kunds dedikerade team för att driva framsteg inom säkerhetskamerateknologi. Som ledande tillverkare inom branschen strävar bolaget efter att kontinuerligt förbättra och utveckla sina produkter för att möta marknadens krav och kundernas behov.

Ansvarsområden:

Utveckla och designa elektroniska system och komponenter för säkerhetskameror.

Ansvara för att genomföra tester, utvärderingar och optimering av elektroniska kretsar för att säkerställa hög prestanda och tillförlitlighet.

Arbeta i nära samarbete med produktutvecklingsteamet för att integrera nya funktioner och förbättringar i våra produkter.

Analysera och lösa tekniska utmaningar relaterade till elektronik och systemdesign.



Vem är du:

* Har en examen inom elektronikingenjörskap eller liknande område
* Erfarenhet av systemdesign, kretskonstruktion och testning av elektronik
* Djup förståelse för elektroniska komponenter, mikrokontroller och signalbehandling
* Skicklighet i användning av CAD-verktyg för kretskortsdesign
* Stark problemlösningsförmåga och förmåga att samarbeta i team



Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef Felicia Ahlin på mail Felicia.ahlin@manpower.se

Ansök nu