Lund: Administratör med servicekänsla till kommande uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör med servicekänsla till kommande uppdrag i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-26 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Är du i början av din administrativa karriär och samtidigt nyfiken på ekonomibranschen? Vi söker just nu flera administratörer för heltidsarbete med placering i Malmö/Lund-området med omnejd.

I rollen som administratör arbetar du huvudsakligen med enklare administration i form av dokumentation, bearbetning av kundmaterial samt granskning av ekonomiska underlag. I arbetet är datorn ditt främsta redskap och du rör dig i ett flertal olika datasystem. Din roll innefattar även olika kontaktytor, såväl internt som externt, där din goda känsla för service i kombination med samarbetsförmågan är avgörande.

Arbetstiderna är vanligtvis förlagda måndag till fredag 8.00-17.00, men kan även variera beroende på arbetsbelastning. Arbetet sker huvudsakligen på plats.

Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag som beräknas fortlöpa under minst 6 månader, med god möjlighet till förlängning. För rätt person kan det på sikt komma att bli aktuellt med en anställning direkt hos företaget. Start sker enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning och som drivs av att arbeta mycket noggrant och strukturerat. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där din goda kommunikationsförmåga är av största vikt.

Tidigare erfarenhet av en administrativ roll ser vi inte som ett krav. Du har med fördel tidigare erfarenhet från servicebranschen där ditt positiva sätt och vilja att utvecklas istället gör att du kommer lyckas. Att du har en stark känsla för service och trivs med dator samt telefon som främsta arbetsredskap ser vi som en förutsättning.

Det dagliga arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på din noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna stöttar och bistår dina kollegor där det behövs.

Viktigt för tjänsten
• Serviceinriktad och prestigelös personlighet
• Trivs att arbeta i en fartfylld miljö med ett högt tempo
• God datorvana
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag.

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Mimmi Svedin via mimmi.svedin@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, Lund, Administratör, Administration, Service, Ekonomi, Assistent, Heltid, Skåne

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Administrativ assistent.

Summer worker - User Office Technical Writer

Läs mer Apr 10
The European Spallation Source (ESS) is a partnership of 13 European countries with the mission to design, construct and operate the world’s most powerful neutron source.

Working with us means being part of a challenging and exciting work environment, working at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe.

We are now looking to appoint a summer worker in the Research Coordination Office of the Science Directorate. 

The Research Coordination Office is responsible for the administration functions required by the Science Directorate, including the User Office, which will take care of the logistical needs of visiting scientists when ESS is operational.

About the work

As summer worker as User Office Technical Writer your main areas of work will be to:


• Familiarise yourself with the user office software such that you are an expert user.
• Determine how to split up presentation of the software in a way that supports users with different levels of permission.
• Decide how to make a user guide that can be easily accessed and updated and conveniently teaches users how the software works.
• Prepare material that provides a user guide to support those working with the software to understand the features that are available.

About you

A suitable background for this work would be:


• Familiar with standard office software applications such as Word, PowerPoint and Excel.
• Enjoy working with computers and flexible to try investigate and learn about a new software tool with low supervision.
• Good attention to detail and ability to prepare text, figures and potentially video material to demonstrate a software tool. 
• Good written and oral communications skills in English.

We attach great importance to personality and attitude, so we're looking for a real team player: someone who is sociable, has excellent communication skills and who likes to collaborate with different people. This role will enable you to develop your ability to communicate technical ideas and will require a person who is motivated to achieve their goals in the workplace.

Duration & Location
The position is a summer work position, of 8 weeks. 

Your work place will be situated in Lund, Sweden. 

Start date
Planned start date is 01.07.2024

Planned end date is 23.08.2024

Application & Contact

Please provide your curriculum vitae in English by clicking on “apply” and follow the instructions. Please note that we only accept applications via the ESS website.

For some roles at ESS health check-ups and security clearance are required, and thus this might be applicable in the final parts of the recruitment process. The applicant is expected to be fit to perform the applicable tasks of this recruitment. 

The deadline for applications is 15 May, 2024.

For further information regarding the position, please contact the Recruiting Manager, Carina Lobley, Group Leader for the Research Coordination Office, carina.lobley[at]ess.eu.

We look forward to receiving your application soon!

Ansök nu

Amanuens latin

Läs mer Apr 8
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen

SI-PASS (Samverkans-Inlärning / Peer Assisted Study Sessions) är en pedagogisk modell som utvecklades i USA under 1970-talet och har spridits till många lärosäten världen över, bl.

a. de flesta lärosätena i Sverige. European Centre for SI-PASS på Lunds universitet är ett av fem centra i världen med ansvar för att informera om, utbilda i och utvärdera SI-PASS, och har helhetsansvar för SI-PASS i Europa.

Som SI-ledare i ett ämne på Språk- och Litteraturcentrum är du anställd som amanuens på Språk- och Litteraturcentrum och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på din avdelning, samt med andra SI-ledare, både inom och utanför samma ämne.


Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Att vara anställd som SI-ledare ger dig ledarskapserfarenhet och en attraktiv ledarskapsutbildning. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla kontakter med såväl institutionen/fakulteten som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att f.d. SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden

Som SI-ledare är du även en del av ett världsomspännande nätverk, med bl.a. möjlighet att delta i internationella konferenser.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Språk- och Litteraturcentrum söker SI-ledare för kursen Latin: Nybörjarkurs I (LATB51).

Som SI-ledare kommer du att regelbundet ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik (dvs inte undervisa, utan leda gruppen i kollaborativt lärande). Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnets frågeställningar och tillsammans komma fram till lösningar.

 

Arbetsuppgifterna innefattar mer specifikt:

genomsnitt 1 gång/vecka förbereda och leda ett SI-pass i Latin: Nybörjarkurs I (LATB51) rapportera närvaro efter varje SI-pass skriva en rapport efter varje SI-pass schemalägga dina SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration delta i SI-handledning när denna erbjuds andra arbetsuppgifter kan förekomma

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

Behörig att anställas som amanuens är den som är antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå vid fakulteten. Examen får ej vara uttagen.



Krav för anställningen är:

du ska vara antagen till en utbildning inom HT-fakulteterna du ska ha deltagit i SI-pass som student (om det erbjöds i de utbildningar du läst) du ska ligga i fas med dina studier du ska relativt nyligen ha blivit godkänd på kursen Latin: Nybörjarkurs I (LATB51), eller motsvarande du ska vara ansvarstagande och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov du ska ha goda kunskaper i språket som SI-passen bedrivs på

Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning, som erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Meriterande för anställningen är:

om du har mycket goda resultat i den relevanta kursen du har ledarskapserfarenhet (inom t.ex. idrott, scouter) du har lätt för att samarbeta med andra du kan arbeta självständigt du blivit rekommenderad (t.ex. av din SI-ledare)

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad till perioden 2024-06-03 – 2024-08-15 och avser omfattning 5%. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§.



Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du vill bli SI-ledare och hur du är lämplig för detta uppdrag. Bifoga utdrag från LADOK som visar att du är i fas med studierna. Ange tydligt i din ansökan i vilken kurs du vill bli SI-ledare! Bifoga även en skriftlig personlig reflektion om SI och dess betydelse för studenterna (max 100 ord). För ev frågor om anställningen kontakta Niklas Erben Johansson, SI-samordnare https://www.sol.lu.se/person/NiklasJohansson

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Om Språk- och litteraturcentrum

Språk- och litteraturcentrum (SOL) är Sveriges största institution med inriktning på språk, språkvetenskap, litteraturvetenskap och områdesstudier. SOL erbjuder ca 500 fristående kurser som kompletteras av ett växande antal programutbildningar på grundnivå och avancerad nivå. Med sina 36 ämnen och ett 30-tal forskarutbildningar bildar SOL en solid enhet med bredd och djup i utbildning och forskning och utmärks av såväl nationell som internationell synlighet. SOL leds av en styrelse där prefekten är ordförande. Därutöver finns tre biträdande prefekter med särskilda verksamhetsansvar. SOL har cirka 300 anställda och 8000 studenter, varav ett hundratal är forskarstuderande.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Project Administrator

Läs mer Apr 12
Fabola AB is looking for a Project Administrator! Let’s connect Cultures and Landscapes Together!

About Fabola AB:

Fabola AB is a pioneering incoming travel start-up headquartered in Lund, Sweden. We specialize in crafting unique travel and educational experiences that unveil the breath-taking cultural and scenic treasures of Scandinavia to small groups from Asia. Our mission is to bridge continents through the beauty of travel.

Position: Project Administrator

Role Overview:

We are seeking a dynamic and detail-oriented Project Administrator to support our travel projects. Your tasks will include connecting with our partners across Sweden and Asia, especially in China, to ensure seamless project progression. Your cultural understanding and ability to communicate in English, Chinese, and Swedish are crucial. Your knowledge in finance and video editing could be a merit.

Key Responsibilities:

· Assist in the preparation and organization of project documentation, including reports, proposals, and meeting notes.
· Help coordinate and schedule meetings, manage project timelines, and maintain project calendar.
· Provide project updates and gather necessary information.
· Contribute to the handling of project-related queries and administrative support tasks.
· Participate in project meetings and make presentations.
· Assist with the tracking of project budgets and expenditures.

Qualifications:

· A bachelor's degree in Economics, Business or a related field.
· Full fluency in Chinese and English; conversational ability in Swedish.
· A strong understanding of Swedish culture, ready to share it with the world.
· Relevant experience that demonstrates your prowess in communication and coordination.
· Proficiency as an advanced user of Microsoft Office and various project management tools.
· Knowledge in the video editing and graphic designing tools like Adobe Premiere Pro and Adobe Photoshop is a merit.
· You are a team player, adaptable and able to juggle multiple projects simultaneously, without compromising quality.
· You are engaging, warm, and enjoy social interactions.

Ansök nu

2 amanuenser

Läs mer Apr 8
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
Den senaste utvecklingen av 3D-inhämtning och visualiseringsteknik har bidragit till en snabb framväxt av ett stort antal 3D-samlingar.

Dessa utgör en viktig del i demokratiseringen av data- och kunskapsproduktionen. Målet med projektet Dynamic Collections är att utveckla en ny 3D-webbinfrastruktur som är utformad för att stödja högre utbildning och forskning inom arkeologi. Projektet är placerat vid Institutionen för arkeologi och antikens historia vid Lunds universitet, och involverar flera av institutionens forskare.

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor.
Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin.

Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.

Arbetsuppgifter
Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen.

Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar:
- stöd i forskning inom projektet Dynamic Collections

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att analysera och identifiera de artefakter från främst sten- och bronsålder som lagras (eller som kommer att lagras) inom Dynamic Collection-plattformen, utforma metadata och föremålsbeskrivningar, samt publicera dessa genom plattformen. Arbetet kommer att utföras under överinseende av projektmedarbetare och i samarbete med projektets forskargrupp.

Kvalifikationer
Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen.

Krav för anställningen är att du:

- läser en utbildning vid Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lund universitet
- har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- har en slutförd kandidatkurs i arkeologi
- har god samarbetsförmåga
- har god förmåga att arbeta självständigt

Meriterande för anställningen är att du:

- specialiserade dig på skandinavisk sten- eller bronsålder inom ramen för din kandidatuppsats
- visat goda kunskaper i artefaktanalys inom ramen för din grundutbildning (exempelvis genom resultaten på artefakttentamina)
- kan läsa tyska

Övrigt
2 anställningar på vardera 15% under perioden 2024-05-01–2024-10-31. Anställningen omfattas av flextidsavtalet.

Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§.

Så här söker du
Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).



Välkommen med din ansökan!

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Om Institutionen för arkeologi och antikens historia

Institutionen för arkeologi och antikens historia vid Lunds universitet är en av de äldsta och största arkeologiska institutionerna i Sverige och erbjuder en vital miljö för forskning och undervisning.

Institutionen består av fyra ämnen: antikens kultur och samhällsliv, arkeologi, historisk arkeologi och historisk osteologi, vilka delvis arbetar med olika källmaterial, metoder och teoretiska perspektiv.

Detta är institutionens styrka ur både forsknings- och utbildningssynpunkt. Våra studenter kombinerar ofta våra olika ämnen i sina studier för att få en personligt anpassad examen.



Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Vikarierande enhetsadministratör vid Botaniska trädgården

Läs mer Mar 28
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
Botaniska trädgården är en del av Lunds universitet med uppdrag att delta i forskning och undervisning, delta i nationellt och internationellt bevarandearbete samt att sprida information om naturens mångfald och betydelse till allmänheten.

Att ta in växter i människors medvetande genom att berätta om deras spännande liv och anpassningar har hög prioritet. Vårt program omfattar idag olika typer av guidade visningar samt utställningar och barnverksamheten mot skolor i Lund med omnejd är betydande.

Inom Botaniska trädgårdens verksamhet finns idag ca 20 medarbetare som inkluderar föreståndare, vetenskapliga intendenter, trädgårdsmästare, trädgårdstekniker,

butikspersonal, amanuenser, administrativ koordinator samt en pedagog. Under sommaren utökas verksamheten med säsongsanställda. Botaniska trädgården ingår i Lunds universitets kultur- och museiverksamhet (LUKOM) under ledning av vicerektor för utbildning och kultur.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden 
Under perioden 20 maj 2024 -15 mars 2025 söker vi en vikarierande  administratör till Botaniska trädgården. Arbetsuppgifter som förekommer är:

I arbetet som enhetsadministratör i Botaniska trädgården ingår mycket varierande arbetsuppgifter med fokus på administration och kommunikation.

- Ansvara för hantering av fakturor och reseräkningar.
- Ansvara för arkivering och diarieföring.
- Ansvara för beställningar till trädgården och butik
- Stödja föreståndarens personal- och ekonomiplanering.
- Arbeta med hemsida, uppdatera digitala kalendrar och sociala medier
- Delta i HR nätverk.
- Vara sekreterare i verksamhetens styrelse.
- Ta emot frågor från allmänhet via infomail och telefon, delegera vidare vid behov.
- Stödja medarbetare i olika administrativa system, till exempel Primula och Lupin.

Arbeta med allehanda uppgifter som främjar att vardagen är smidig i Botan, som till exempel posthantering, beställning av kontorsmaterial, att skriva minnesanteckningar och protokoll vid interna möten.

Tjänsten som administratör i Botaniska trädgården är väldigt varierande dag för dag och stundtals är tempot högt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete, och som lätt kan arbeta i grupp eller självständigt. För att lyckas behöver du även vara lyhörd och öppen, med öga för detaljer och snabb förmåga att identifiera och lösa problem.

Krav för anställningen är 
- Du ska ha en akademisk grund- eller masterexamen.
- Du ska ha erfarenhet av att arbeta med personaladministration.
- Du ska ha erfarenhet av att arbeta med administration.
- Du ska ha grundläggande ekonomikunskaper
- Du ska ha god organisationsförmåga, förmåga att jobba med flera saker samtidigt samt att planera med kort- och långsiktiga visioner i åtanke
- Du ska vara självständig, driven samt jobba bra i grupp
- Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift

Arbetsuppgifterna sker till stor del i grupp och kräver goda sociala förmågor. Personliga kvalitéer såsom social, kommunikations- och samarbetsförmåga är därför av stor betydelse.

Meriterande för anställningen är
- Erfarenhet av arbete som personaladministratör
- Erfarenhet av att arbeta i system som används i arbetet, såsom Drupal, Primula, Proceedo, Lucat, och W3D3.
- Erfarenhet av professionell webbpublicering och sociala medier
- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i en publik miljö.
- Intresse för hållbarhetsfrågor och att kommunicera med allmänheten 

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska/bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska/bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)

I ansökan kommer du få en uppgift som går ut på att skriva tre korta texter kopplade till tre påhittade evenemang. 




 

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB .

Kundservicemedarbetare på deltid till Fitness 24/7

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Är du student och letar efter ett spännande sommarjobb? Brinner du för att ge det lilla extra och erbjuda kunden mer än vad som förväntas? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Hos Fitness 24/7 arbetar man med dator och telefon som främsta arbetsredskap, du ser till att kunden får bästa tänkbara service och hanterar problem som uppkommer på ett effektivt och kvalitativt sätt. Du kommer att arbeta i ett vinnande team som alltid har kundens bästa som högsta prioritering.
Tillsammans med dina kollegor sitter du i ett öppet och modernt kontorslandskap i centrala Lund, kundtjänsten är öppen mån-sön.

I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via mail, chatt och telefon
• Bidra till hög kundnöjdhet

Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag över sommaren med start omgående.
Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg.

Om dig
Vi söker dig som är driven och som trivs med att arbeta i högt tempo och i en fartfylld miljö.
För att lyckas i rollen är du serviceminded med ett prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående, du är en god kommunikatör med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse.

Vi tror också att du brinner för träning och välmående precis som resten av teamet på Fitness 24/7.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av service och/eller kundsupport.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av kundtjänst
• Intresse för träning och välmående
• Du trivs med telefon och dator som arbetsredskap
• Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Fitness 24/7
För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder – Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven!

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekaniker till Graphic Packaging International

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 27
Är du tekniskt kunnig och letar efter nya spännande utmaningar? Vill du arbeta med mekanisk reparation, problemlösning och utvecklas i din roll? Graphic Packaging International söker nu efter Mekaniker till deras produktion i Lund som vill vara med på deras utvecklingsresa framåt!

Om tjänsten
Som Mekaniker på Graphic Packaging kommer du att arbeta med reparation, justering och felsökning av produktionens maskiner. Dina arbetsuppgifter innefattar även att tillverka komponenter och detaljer till produktionsmaskinerna. Du kommer att ingå i ett team om 4 mekaniker samt arbeta i tät kommunikation och samarbete med produktionens Operatörer. I produktionen pågår idag projekt att utveckla maskinerna och som Mekaniker kommer du att ha en viktig roll i underhållet och den fortsatta utvecklingen av maskinparken.

Då maskinerna hanterar varierande typer av material krävs noggrannhet och förståelse för hur hela processen ser ut från början till färdig produkt. I rollen som Mekaniker kommer du även att ansvara för reservdelar till maskinerna samt reservlagret. Kontakt med externa entreprenörer kommer också att förekomma.

Dina arbetsuppgifter som Mekaniker kommer bland annat att innefatta
- Underhåll, felsökning och problemlösning
- Förebyggande arbete med maskiner
- Tillverkning av komponenter och detaljer
- Hantering av reservlagret
- Nära samarbete med produktionens Operatörer
- Modernisering av maskinerna
- Rapportering och dokumentering av utfört arbete i underhållssystemet MaintMaster.
- Ständiga förbättringar, 5S

Tjänsten är förlagd på heltid med arbetstid på dagtid tre veckor och på eftermiddagen var fjärde vecka. I rollen som Mekaniker får du en anställning direkt hos Graphic Packaging med start omgående enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med Verkstadsteknisk utbildning eller liknande bakgrund. Det är meriterande om du har arbetat inom förpackningsindustri eller tillverkningsindustri tidigare. Som person är du lösningsorienterad, självgående och flexibel. Du kan arbeta självständigt såväl som i team och du är inte rädd för att be om hjälp när det behövs. Vidare ska du vara nyfiken, tekniskt intresserad och tycka att det är roligt med en arbetsplats i förändring. Detta är en nikotinfri arbetsplats vilket innebär att röka och snusa INTE är okej uner arbetsdagen.

Om Graphic Packaging International
Graphic Packaging är ett globalt ledande förpackningsföretag med 25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma.
Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Enhetschef

Administrativ chef
Läs mer Apr 16
Om tjänsten
Nu söker vi en erfaren och engagerad Enhetschef för en kunds räkning i Lund. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för att leda verksamheten samt hantera personal och budget. Under interimsperioden kommer du att bidra till verksamhetens fortsatta utvecklingsresa och säkerställa att det upprätthålls högkvalitativ kommunikation, informationsflöde, samarbete samt samverkan.

Rollen innebär ett ansvar för att leda verksamheten med fokus på säkerhet och driftsfrågor och att skapa trygghet och stabilitet i en föränderlig miljö. Du kommer även att utveckla arbetsmiljön och kulturen inom enheten samt ha kontakt med interna och externa intressenter.

Tjänsten som Enhetschef är ett interimsuppdrag som pågår mellan 1 maj 2024 till 1 maj 2025.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare chefserfarenhet inom facility management eller liknande roll där personal, fastighet och fastighetsrelaterade servicetjänster eller motsvarande ingått. Därtill har du erfarenhet av att hantera personalärenden och att driva förändringsarbete kopplat till arbetskultur. Du har en högskoleexamen och är flytande i både svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är om du har tidigare chefserfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och förståelse för den politiska processen.

Som person besitter du en god samarbetsförmåga och är både lyhörd och kommunikativ i ditt ledarskap. Du genomför förändringar på ett tydligt och strukturerat sätt, är självständig och har en god prioriteringsförmåga. Vidare skapar du en känsla av trygghet och stabilitet för dina medarbetare, samtidigt som du inspirerar dem att utvecklas och växa i sina roller. Att vara inkluderande, nyfiken och ihärdig är andra viktiga egenskaper som du besitter. Genom din goda organisatoriska förmåga skapar du ett positivt klimat präglat av samarbete, delaktighet och arbetsglädje.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieoperatör till globalt förpackningsbolag

Laboratorietekniker, kemi
Läs mer Apr 3
Om tjänsten
Som Laboratorieoperatör kommer du arbeta i vår kunds förpackningslabb. Vår kund är ett globalt, innovativt förpackningsföretag med säte i Lund.

Arbetstiden är förlagd måndag till fredag 08-17.00. Tjänsten som Laboratorieoperatör är ett entreprenadtjänsteman uppdrag med start omgående och vi söker dig som vill arbeta inom detta på lång sikt.

I din roll som Laboratorieoperatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Utföra förpackningstester
- Arbeta med transportsimulationer
- Truckkörning A+B kan förekomma
- Prata med/planera/svara på frågor från testbeställare
- Ta egna beställningar i kundens beställningssystem
- Delta i och eventuellt driva förbättringsaktiviteter i labbet

Om dig
Vi söker dig som vill utvecklas i en roll där du får ta ansvar samt vara med och påverka. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens och det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom förpackningsteknik.

Vidare ser vi att du är noggrann, ansvarsfull, hjälpsam och bekväm med att arbeta i laboratoriemiljö. Du gillar att lära dig nya saker och trivs med att arbeta självständigt samt att skapa goda relationer. Du klarar av att jobba i grupp och är en Team Player.

Krav är att du är bra på engelska och att du kan tala svenska flytande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ellen Nilsson via Ellen.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör till globalt företag

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Som laboratorieingenjör kommer du att arbeta laboratorieingenjörsområdet för att bistå med teknisk kompetens och vägledning inom laboratoriedesign, drift och ledning, samt säkerställa att deras laboratorieverksamhet är säker, effektiv och i överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter. Du kommer att hjälpa till med att optimera laboratorieoperationerna, förbättra deras experimentella arbetsflöden och säkerställa överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter.

I din roll som laboratorieingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Förbereda testprover
- Utföra tester
- Genomföra bedömningar baserat på resultat
- Skriva rapporter om bedömningar

Tjänsten som laboratorieingenjör är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som vill som vill arbeta på ett globlat företag och driva utvecklingen framåt.

Viktigt för tjänsten är:
- Teknisk eller vetenskaplig bakgrund
- Erfarenhet av laboratoriearbete är en tydlig fördel
- Noggrann och korrekt
- Måste ha arbetat med Microsoft-program (excel och word)
- Skriva rapporter på engelska med lätthet
- Analytisk med goda kommunikationsfärdigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Kvalitetsmätare, metallprodukter
Läs mer Mar 1
About the role
We are currently seeking a dedicated Supply Chain Compliance Coordinator to a customer who will support and administrate the collection of Supplier Declaration of Compliance (DoCp) for Food contact material legislation.

In your role as Supply Chain Compliance Coordinator you will be contacting suppliers of components and/or materials in food contact and driving the process to obtain Supplier Declaration of Compliance (DoCp). Additionally, part of the role involves supporting suppliers and answering their questions when they are in the process of sending the necessary information to the client, as well as administrate and maintain databases and systems.

The position as Supply Chain Compliance Coordinator is a consulting assignment starting 11th of March to the end of December 2024.

About You
To fit for this assignment, we believe that you are a person who can communicate clearly and politely. You perform your work with precision and you are a driven person who gets motivated by exceeding expectations. Effective coordination abilities play a pivotal role in succeeding in this position.

Important for the role:

• Experience in regulatory matters and/or legislation on food and safety
• Fluent in Swedish and English, both written and spoken
• Proficient computer skills and experience in Excel and SAP
• General understanding of supply management and legislation on materials in food contact
• Experience in regulatory documentation is meritorious
• Experience from packaging, food or the medical industry is meritorious

Contact details
If you have questions about the position or the recruitment process, you are most welcome to contact the responsible recruiter:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

If you have questions regarding registration, please contact support via info@adecco.se

Welcome with your application!

Ansök nu