Lund: Senior Front End Developer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Front End Developer i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-06 // Varaktighet: Heltid

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

As a member of our team, you thrive in a truly diverse workplace based on empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day. 

Who you are

We are looking for a person who embraces the many possibilities within digitalization and who is willing to embark on an exciting new journey. You should not be afraid to ask tough questions and think outside the box. In terms of you work, your focus will naturally be to develop products with high functionality.

We are looking for a curious self-motivated team player, who is positive and passionate about software development as well as detail oriented by nature. It is essential that you thrive being part of a change and is motivated by working broadly, from sensor to user interface.

About the job

Based in office in Tumba in Sweden, you will work with front end development of user facing interfaces on our IOT software including presentation of data/dashboards. Furthermore, you will create and continuously develop a design system for future product development. Ensuring that our IOT software is aligned, unified and follows our visual standards. These will be standards that you will define and drive. Lastly, this position includes writing clean, well-structured and maintainable codes.

What you know
* Computer Science background
* A minimum of 5-7 years of professional experience as a Web Developer
* Experience creating documentation and well-commented code
* Excellent design skills
* Strong experience in the following disciplines or technologies: HTML, CSS, JavaScript, Angular, Bootstrap Browser testing and debugging is a pre-requisite.

For more information, please contact

Hari Kumar, Customer Experience Focus Manager on +45 2777 8685.

Mark Larsen, Talent Acquisition partner, +45 2777 8646.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Applikationskonsult

Nedan visas andra jobb i Lund som Applikationskonsult.

Senior Applikationskonsult

Läs mer Apr 9
Om företaget
Consafe Logistic är ett av Europas ledande utvecklingsföretag av lagerhanteringssystem. Deras produkt, Astro WMS, bidrar med effektivitet och lösningar som skapar konkurrensfördelar till sina kunder över hela världen. Consafe Logistic har funnits i över 40 år och är idag över 400 anställda. Deras huvudkontor ligger i Lund och utöver detta är dom också etablerade på fler orter i Sverige samt Europa.
Om tjänsten
Som Applikationskonsult är din roll att i ett nära samarbete med kunder och Consafes interna team bygga kommunikativa broar mellan verksamhetens behov och den systemtekniska utvecklingen. Du identifierar kundernas utmaningar och ger råd om vilka funktioner i Astro WMS som skulle passa dem bäst. I rollen kommer du att få möjligheten att arbeta tillsammans med framstående internationella varumärken samt få erfarenhet från olika branscher och driva utvecklingen av toppmoderna WMS-lösningar för framtiden.
Mer konkret kommer tjänsten innebära att du:
- Är företagets representant gentemot kund samt ansvarig för den dagliga kontakten
- Initierar projekt och upprättar strategier tillsammans med ditt team och kund
- Genomför analyser av kunders logistik- och lagerprocesser samt identifierar förbättringsmöjligheter inom flöden.
- Genomför utbildningar och workshops med kunder
- Arbetar med systemdesign och integration med övriga system och lösningar
- Förbereder och genomför driftsättning
Om dig
Som person är du kommunikativ, har ett intresse för logistikflöden och brinner för att lösa kunders behov. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor. I denna position kommer du arbeta med olika företag och verksamheter. Därför är det viktigt att du har en naturlig nyfikenhet för att snabbt sätta dig in i deras verksamhet och på bästa sett kunna leverera lösningar.
För att vara aktuell för tjänsten krävs följande:
- Relevant utbildning inom logistik, systemvetenskap eller Supply Chain
- Erfarenhet av att effektivisera och förbättra affärs- och systemprocesser kopplat till Supply Chain och logistik
- Erfarenhet av att arbeta med komplexa och omfattande systemimplementationer utifrån rollen som applikationskonsult, projektledare eller superuser
- Flytande i svenska och engelska
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Möjlig placering utifrån Consafe Logistics kontor i Lund, Göteborg eller Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Applikationskonsult, Application Consult, Application support, ERP, WMS, Systemvetare, Supply Chain, logistik, logistic, Windows, heltid, Lund, Malmö, Helsingborg, rekrytering

Ansök nu

Bli en del av vårt team som Application Support Consultant inom ekonomi

Läs mer Apr 16
Är du en driven person med erfarenhet inom ekonomi och redovisning? Har du ett intresse för affärssystem med viljan att prova något nytt? Nextlane letar efter en Application Support Consultant som kan förstärka vårt nuvarande team med fokus på modulerna inom Ekonomi och Fordonsadministration i vårt affärssystem Kobra II. I denna roll kommer du att supportera och ge vägledning till våra kunder med fokus inom ekonomi och redovisningsprocesser, samt genom felsökning lösa frågeställningar och säkerställa driften av våra systemapplikationer. Om du trivs i en dynamisk miljö där din kompetens och problemlösningsförmåga är av största vikt, erbjuder vi dig att vara en del av vårt engagerade team!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Ge vägledning och konsultation till våra kunder för hur de på enklaste sätt kan arbeta i våra applikationer i huvudsak kopplat till de ekonomiska processerna
Supportera våra kunder med problemhantering och felsökning i systemet för att guida dem till en lösning på deras utmaningar och frågeställningar
Säkerställa att affärskritiska moment i systemet fungerar i form av analyser och djupare felsökningar för att upprätthålla en smidig vardag inom ekonomi och fordonsadministration för våra kunder
Arbeta med kompetensspridning via exempelvis kunskapsartiklar för både externt och internt bruk.
Kontinuerligt bidra till förbättringar i systemet för att kunna bidra till en hög kundnöjdhet.
Dokumentera felsöknings- och arbetsprocesser i nära samarbete med konsulter och utvecklare för att proaktivt arbeta för stabila produkter.


Kvalifikationer:
Du har arbetat inom ekonomi och redovisning i minst 2 år med god förståelse för ekonomiska processer
Engagemang för att leverera kundservice i hög kvalitet
Du har ett intresse och erfarenhet av att orientera dig i affärssystem
Du har intresse av att analysera och lösa systemrelaterade problem
Goda kommunikationsfärdigheter, med fokus på att bygga och upprätthålla positiva kundrelationer.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som en del av ett team.
Erfarenhet från fordonsbranschen och eventuellt vårt affärssystem Kobra II är fördelaktigt
Vilja att kontinuerligt lära dig nytt och utvecklas.


Mer om Nextlane
Anslut dig till vårt team och ta del av våra förmåner med bl a möjlighet till hemarbete, friskvårdstimme, sjuk- och pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå med Nextlane? Skicka ditt CV och personliga brev till hr_se@nextlane.com för att ansöka idag!

Ansök nu

Kundansvarig Applikationsspecialist

Läs mer Okt 26
Trivs du att arbeta kundnära i en tekniskt orienterad roll där du gör faktisk skillnad för patienter runt om i Europa? Då kan du få möjligheten att bli en del av EXINI Diagnostics!
Om företaget
EXINI Diagnostics AB grundades 1999 och är ett högteknologiskt företag som tillverkar och distribuerar avancerad programvara för automatiserad bedömning och kvantifiering av medicinska bilder. EXINIs produkter bygger på avancerad bildbehandling som med hjälp av Machine Learning känner igen olika organ och sjukliga förändringar. Bland annat så har EXINIs mest spridda plattform, använd för att beräkna det automatiserade Bone Scan Index som kvantifierar bentumörspåverkan hos patienter med prostatacancer, installerats på cirka 1 000 sjukhus världen över. EXINI AB har sitt kontor på Ideon i Lund med en fantastik utsikt och möjlighet till hemarbete. EXINI ägs till 100 % av Lantheus, som är en global ledare inom utveckling, tillverkning och kommersialisering av bilddiagnostik och onkologisk strålterapi för att hitta, bekämpa och följa cancer.
För mer information besök gärna EXINIs hemsida https://exini.com/
Om rollen
I rollen som Kundansvarig Applikationsspecialist får du möjligheten att bli en del av EXINIs kommersiella applikationsfunktion där du ansvarar för den europeiska marknaden i nära dialog och samarbete med din närmsta chef. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att handleda kunder och distributörer genom installationsprocessen. Du kommer även stötta distributörer när de har frågor kring installationer mot kunder. I ditt arbete kommer en viktig del vara att arbeta nära distributörer och kunder för att vidareutveckla EXINIs affärer och trygga ett långtgående samarbete.
Mer konkret innefattar tjänsten:
- Ansvar för upplärning och support av installationsprocessen, samt produktdemonstration mot kunder och distributörer
- Marknadsanalys och identifiering av potentiellt relevanta distributörer
- Stötta distributörer med pris, offerter, marknadsmaterial och data för upphandlingar och anbud
- Stå i direktkontakt mot kunder för säljande arbete och demonstrationer
- Representera EXINI vid mässor och konferenser
Rollen innefattar mycket resor i framför allt Europa, där du kan förvänta dig 50 resdagar per år där övernattningar förekommer.
Om dig
Vi söker dig som vill arbeta med en meningsfull produkt som gör skillnad för cancerpatienter. Vi ser gärna att du är en person som med lätthet navigerar olika tekniska och sociala miljöer i möten med kunder och distributörer runt om i Europa. Du har en relationsbyggande ådra där det är viktigt för dig att du uppfattas som en kunnig och trevlig person som är expert inom ditt område. Du förstår att ett långtgående samarbete är ett framgångsrikt samarbete varför du är mån om att vårda dina relationer. I mötet med distributörer och kunder kan du med lätthet anpassa dig efter vem du träffar, och tänker proaktivt kring hur processen kan tas vidare baserat på deras behov.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en applikations-orienterad roll inom medicinteknik
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom nukleärmedicin
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll är meriterande
- Flytande kunskaper i svenska och engelska
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, möjlighet till hemarbete 3 dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse, fast + bonus
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på anna.svensson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Applikationsspecialist, applikationskonsult, medtech, medicinteknik, IT, sälj, medical technology, sales, applikation

Ansök nu

Systemvetare till kundnära roll på PipeChain i Lund!

Läs mer Sep 28
Är du intresserad av att arbeta med IT och logistik? Vill du vara med och utveckla innovativa och användarvänliga systemlösningar för stora och välkända kunder? Då kan du vara den vi söker!

I mer än 25 år har PipeChain hjälpt kunder inom fordonsindustrin, handel, sjukvård, och byggbranschen för att effektivisera deras digitala processer. Genom PipeChains molnbaserade och användarvänliga systemlösningar ser bolaget till att tjänster levereras på överenskommen tid och plats – till överenskommen kostnad och kvalitet. Det är ett litet bolag som gör stor skillnad!

På PipeChain erbjuds du en spännande och utvecklande roll i ett innovativt och framgångsrikt företag. Här får du vara en del av ett engagerat och kompetent gäng i en trivsam arbetsmiljö. Du erbjuds att få arbeta med stora och välkända kunder inom logistikbranschen, såväl som goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärväxling.

Rollbeskrivning:

För dig som är ny inom området av EDI är det ett begrepp som syftar till överföring av information mellan företag som lagersaldon, orderbekräftelse, leveransaviseringar och fakturor. Olika företag använder olika affärssystem och som integrationsspecialist blir du länken i att dessa system kan ”prata” med varandra obehindrat.

Du kommer att driva projekt framåt och arbeta med att testa samt driftsätta integrationslösningar för nya, såväl som befintliga kunder inom logistikområdet. Kunderna är många men ett urval är IKEA, Volvo och Epiroc. Implementation av funktioner och delaktighet i införandet av PipeChains system hos kunderna för att effektivisera deras logistikprocesser utgör en stor del av arbetsuppgifterna.

Arbetsuppgifter:
•Delta aktivt i integrationsprojekt med företagskunder och leverantörer och ansvara för att planera utvecklingsaktiviteter, testning och leverans.
•Felsöka och korrigera uppsättningar genom att följa informationsflödet, kontrollera uppsättningar samt att med hjälp av felsöka i databaser.
•Bistå supportorganisationen vid behov för att möjliggöra direktlösningar.

Vem söker vi?
PipeChain värdesätter dina personliga egenskaper väldigt högt och därför ser vi gärna att du är en nyfiken person som ständigt vill utöka ditt kunskapsförråd. Du är dessutom kommunikativ då du arbetar nära kunder och leverantörer såväl som utvecklare, med god lösningsförmåga i att hitta de bästa lösningarna för alla parter.

Krav och kvalifikationer:
•Du har som lägst en gymnasieutbildning inom IT eller relevant område
•Du har någon arbetserfarenhet inom IT, logistik eller motsvarande
•Du besitter kunskap i -databashantering
•Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
•Har du vidareutbildat dig och tagit en examen inom systemvetenskap, systemutveckling, datateknik är det ett plus
•Om du tidigare arbetat inom logistikbranschen och/eller arbete i affärssystem är det till fördel

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: vid ömsesidig överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 08:00 – 17:00
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Kundansvarig Applikationsspecialist

Läs mer Okt 2
Trivs du att arbeta kundnära i en tekniskt orienterad roll där du gör faktisk skillnad för patienter runt om i Europa? Då kan du få möjligheten att bli en del av EXINI Diagnostics!
Om företaget
EXINI Diagnostics AB grundades 1999 och är ett högteknologiskt företag som tillverkar och distribuerar avancerad programvara för automatiserad bedömning och kvantifiering av medicinska bilder. EXINIs produkter bygger på avancerad bildbehandling som med hjälp av Machine Learning känner igen olika organ och sjukliga förändringar. Bland annat så har EXINIs mest spridda plattform, använd för att beräkna det automatiserade Bone Scan Index som kvantifierar bentumörspåverkan hos patienter med prostatacancer, installerats på cirka 1 000 sjukhus världen över. EXINI AB har sitt kontor på Ideon i Lund med en fantastik utsikt och möjlighet till hemarbete. EXINI ägs till 100 % av Lantheus, som är en global ledare inom utveckling, tillverkning och kommersialisering av bilddiagnostik och onkologisk strålterapi för att hitta, bekämpa och följa cancer.
För mer information besök gärna EXINIs hemsida https://exini.com/
Om rollen
I rollen som Kundansvarig Applikationsspecialist får du möjligheten att bli en del av EXINIs kommersiella applikationsfunktion där du ansvarar för den europeiska marknaden i nära dialog och samarbete med din närmsta chef. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att handleda kunder och distributörer genom installationsprocessen. Du kommer även stötta distributörer när de har frågor kring installationer mot kunder. I ditt arbete kommer en viktig del vara att arbeta nära distributörer och kunder för att vidareutveckla EXINIs affärer och trygga ett långtgående samarbete.
Mer konkret innefattar tjänsten:
- Ansvar för upplärning och support av installationsprocessen, samt produktdemonstration mot kunder och distributörer
- Marknadsanalys och identifiering av potentiellt relevanta distributörer
- Stötta distributörer med pris, offerter, marknadsmaterial och data för upphandlingar och anbud
- Stå i direktkontakt mot kunder för säljande arbete och demonstrationer
- Representera EXINI vid mässor och konferenser
Rollen innefattar mycket resor i framför allt Europa, där du kan förvänta dig 50 resdagar per år där övernattningar förekommer.
Om dig
Vi söker dig som vill arbeta med en meningsfull produkt som gör skillnad för cancerpatienter. Vi ser gärna att du är en person som med lätthet navigerar olika tekniska och sociala miljöer i möten med kunder och distributörer runt om i Europa. Du har en relationsbyggande ådra där det är viktigt för dig att du uppfattas som en kunnig och trevlig person som är expert inom ditt område. Du förstår att ett långtgående samarbete är ett framgångsrikt samarbete varför du är mån om att vårda dina relationer. I mötet med distributörer och kunder kan du med lätthet anpassa dig efter vem du träffar, och tänker proaktivt kring hur processen kan tas vidare baserat på deras behov.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en applikations-orienterad roll inom medicinteknik
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom nukleärmedicin
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll är meriterande
- Flytande kunskaper i svenska och engelska
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, möjlighet till hemarbete 3 dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse, fast + bonus
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på anna.svensson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Applikationsspecialist, applikationskonsult, medtech, medicinteknik, IT, sälj, medical technology, sales, applikation

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Alfa Laval Technologies AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Alfa Laval Technologies AB .

Service Center Improvement Manager Europe

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Apr 18
Nytt
Alfa Laval is looking for a Service Centre Improvement Manager Europe, based in any of Alfa Laval sites in Europe.

At Alfa Laval, we always go the extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and the planet. You can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet's most urgent problems. Making the world a better place. Every day.

About the job

Join the dynamic team at Alfa Laval, where we're dedicated to excellence in service across Europe! With 16 Service Centers across the continent, we're at the forefront of providing top-notch service for our main products: separation and heat exchangers.

As our Service Center Improvement Manager, you'll play a pivotal role in leading and driving transformation programs across all our European service centers. Collaborating closely with the Global Service Center Transformation team and other key partners in Global Service Operations, such as HSE, Competence Development, Digitalization, and Field Service, you'll spearhead initiatives to elevate our service centers to new heights.

You'll enjoy a close collaboration with various Business Units, ensuring that our transformation journey aligns seamlessly with our customer-centric approach. Together, we'll strive for excellence in execution, keeping a keen eye on customer demand, and implementing smart, modern, sustainable, and efficient processes and machinery.

As a champion of best practices, you'll lead efforts to develop and drive improvements across our service centers, ensuring we stay at the forefront of industry standards. Additionally, you'll play a key role in infrastructure projects, such as rebuilding and relocation, ensuring our facilities are optimized for success.

With your keen eye for detail and process-oriented approach, you'll ensure the implementation of standard procedures and management systems, all while closely monitoring KPIs to drive continuous improvement.

If you're ready to make a meaningful impact and drive positive change in the world of service operations, we'd love to have you on board! Join us at Alfa Laval and be part of a team dedicated to delivering excellence every day.

Travel globally is expected to take up to 50% of your time in this position.

Some of the key responsibilities:

*

Spearheading the development, enhancement, and implementation of best practice processes for our service centers.
*

Providing crucial support to service centers in adopting and leveraging standardized global guidelines and cutting-edge technology.
*

Playing a key role in infrastructure projects aligned with the Alfa Laval strategy and footprint development.
*

Collaborating closely with service centers to map, analyze, and optimize processes, ensuring the highest levels of efficiency and delivering exceptional service.

This is who you are:

*

You bring with you several years of invaluable experience in continuous improvement, transformation, and cultural change, gained from either the industrial supplier or customer side.
*

Your passion for service and technical trends is evident, and you have a proven track record of successful collaboration with sales and sales organizations.
*

You thrive in an environment that values friendly cooperation, knowledge exchange, and entrepreneurial freedom, traits that align perfectly with our company culture.
*

Engaging in collaborative challenges and improvement projects brings you satisfaction and fulfillment.
*

Service excellence is at the forefront of your professional ethos, and you derive immense satisfaction from contributing to the sustainable growth of the service business.
*

Your openness and keen interest in embracing different cultures make you a valuable asset, especially in our global company setting.
*

Equipped with extensive experience in continuous improvement, transformation, and cultural change, you possess a deep understanding of analysis methods, planning, decision-making, and moderation techniques.
*

Your communication skills are impeccable, allowing you to convey messages convincingly and effectively in English, ensuring seamless collaboration across diverse teams and stakeholders.

What's in it for you?

We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value for our customers. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success.

For more information, contact:

Diana Jenning, Global Service Centre Transformation Manager,

Anna Åhlin, Talent Acquisition Partner,


Union information, contact:

Johan Ranhög, Akademikerföreningen +46 730 576 410

Bror Garcia Lantz, Unionen +46 709 366 985


Please send your application no later than 12th of May 2024.
We are conducting a continuous review of received applications.

We do not accept applications via email, due to GDPR.

We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.



We look forward to hearing from you soon!

#LI-AA1

Ansök nu

Passionate Software Development Engineer with focus on control systems

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 3
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet And you can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas, and great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place, every day.
The job
The Automation Development team is looking for Software Development Engineer in the architecture & platforms focus team. With this position you will be responsible for the development of advanced control systems solutions for all Alfa Laval core products. As our new Software Development Engineer, you will develop our control system solutions in an agile environment throughout the whole product lifecycle. That includes:
Creating scalable control system architecture for Alfa Laval’s global needs through cross-site collaboration.
Contributing to a vibrant workspace where knowledge sharing, delivering as a team and face-to-face interaction are vital components.
Developing web-based HMI using our design language.
Collaborating closely with our UX designers to enhance user experiences.
SW engineering through breakdown of features, task specification, SW development, testing, documentation, source code management, deployment, and issue tracking.
Working in Sprints as a part of a self-organizing team, contributing to the evolution of our products.
At Alfa Laval, we offer a hybrid work model with the opportunity to work from home when it fits with your tasks. The position is based in Lund, Sweden. Travel is expected to be approximately 25-30 days a year.
What you know
We are looking for an engineer at bachelor or master level combined with at least 5 years related work experience with following competences and experiences:
University degree (Automation, Robotics, Mechatronics, Computer Science or Software).
Experience in Software Engineering and Architecture.
Experience in object-oriented Software Development Models & Methods (OOP, S88, UML).
Structured Text or other text-based programming like Python, C or C#.
Experience in PLC and/or embedded real-time programming and HMI design.
Knowledge of web technologies, including HTML5, JavaScript, and CSS.
Interest in Agile Methods and Tools (SCRUM, DevOps).
Fluent in English (spoken and written).
Knowledge of GIT or other version control systems is a plus.



Who you are
We are seeking a dynamic individual with a knack for creative thinking, adept problem-solving skills, and a talent for troubleshooting. You'll be comfortable navigating diverse environments, embracing cross-cultural and cross-disciplinary collaborations with ease. Your open mind and team-oriented approach will be invaluable assets as you contribute to our dynamic team. A customer-focused mindset and a solid team player spirit, coupled with eagerness to learn and quickly adapt to new conditions, will ensure that you thrive in our fast-paced environment.
Flexibility and adaptability are key in our environment, where compromise is sometimes necessary. Your keen attention to detail ensures that no aspect of a project goes unnoticed, ensuring excellence in every task you undertake. If you're ready to bring your unique blend of skills and attributes to a team that values innovation, collaboration, and attention to detail, we want to hear from you. Join us in making a difference and shaping the future together.
What’s in it for you?
You’ll become a part of a diversified Automation team with many backgrounds and experiences who all thrive in an everyday where several tasks and projects shall be handled, both planned and ad-hoc. You will participate in project life cycles from cradle to grave. You will participate in the development of exciting and technologically advanced products. The position presents the opportunity to work in a global company, with great career opportunities for technical and professional growth for the right candidate.
For more information, please contact.
Technology Manager, Automation, on +45 2777 8505 Jonas.Pettersson@AlfaLaval.Com
Talent Acquisition Partner, Claus Wiinholt on Claus.Wiinholt@AlfaLaval.Com
Please send your application and resume through the link below no later than 21 of April 2024
We are conducting a continuous review of received applications. We do not accept applications via email, due to General Data Protection Regulation (GDPR).
We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.
We look forward to hearing from you soon!

Ansök nu

Team Manager MTS, Interim

Supply chain manager/SCM manager
Läs mer Apr 8
At Alfa Laval, where 140 years of rich history meets a dynamic start-up culture, we're renowned for our leading-edge technology to enable energy efficiency, clean energy, and water solutions. Our journey of innovation is far from over, and we invite you to join us in shaping a brighter future. We value collaboration, inclusion, and a learning mindset as we are paving the way towards net zero, making this vacancy the perfect opportunity to grow and thrive in your purposeful career.
Short about the role/mission:
You will be responsible for end-to-end supply chain processes starting from receiving order till dispatch. You are managing team responsible for plan, source and deliver processes to secure make to order fulfillment. The team is responsible for standard to complex project orders execution. You drive customer order execution, according to agreed plan and in line with our priority’s safety, quality, delivery, and cost. You coordinate between different processes and support functions. You will act as the Manager for Team Members and Team Leaders and will be responsible for safety of the people, processes, and manufactured/delivered productions with a focus on quality, delivery, and cost.
The position will be in Lund, Sweden and you will report to the Factory Manager.
Key tasks:
Responsible for make to order flow team & performance
Secure raw material availability, inventory levels, obsolescence, advance buying as agreed
Secure legal and traceability compliance as agreed with customer
Responsible for order performance, machine utilization
Secure finish plates & gaskets availability, target DOT
Responsible for developing competencies in line with competence matrix and driving performance
Drive SCOR processes and implement Improvements together with track process owner
Responsible for regular follow-up with customers
As owner, secure the quality, via SOP audit dialogues, and execution of the SOPs
Be responsible for own cost account, P4
Drive performance meetings, improvement meetings and related activities
Be a link between the factory and support functions for daily issues
Control of quality, deviations, audits



Who you are
We’re looking for a well-structured person who can lead teams, working with an agile way, who enjoys coaching others to achieve good results. You are open and communicative, are used to managing change and can liaise across different cultures. You seek fulfillment in reaching set goals and to get things done. You have a process mindset. You have a “can do” attitude and are flexible and adaptable to changing situations with a focus on continuous improvement. A positive mindset to changes is essential.
What you know
We believe you have several years working experience leading others within the areas of Plan, Source and Deliver.
Experience from improvement tools, e g 5S, Six Sigma, Kaizen, SCOR
Knowledge and hands on experience of Inventory Management and Lean Manufacturing
Production finance expertise
Hands on ERP experience preferably in D365
Demonstrated experience of working with continuous improvement and change management
You have a graduate degree in Supply Chain domain or equivalent knowledge
Fluency in written and verbal English



We offer you
An inspiring and interesting position in an open, friendly, and truly international environment where we work together to develop and create value for our customers.

Ansök nu

Quality Engineer

Kvalitetsingenjör/-tekniker, elkraft
Läs mer Apr 3
Alfa Laval Quality department in Lund, Sweden is looking for a Quality Inspector to join our team.
At Alfa Laval, where 140 years of rich history meets a dynamic start-up culture, we're renowned for our leading- edge technology to enable energy efficiency, clean energy, and water solutions. Our journey of innovation is far from over, and we invite you to join us in shaping a brighter future. We value collaboration, inclusion, and a learning mindset as we are paving the way towards net zero, making this vacancy the perfect opportunity to grow and thrive in your purposeful career.
We are looking for an experienced Quality Engineer that will be working as Quality Inspector to perform and document inspections in accordance with ASME III, ASME VIII and other Nuclear requirements.
About the department
You will be part of the Lund Quality department, that works with the manufacturing of heat exchangers, R&D and Business Units at Site Lund. You will be a part of a 21-person team.
Our task is to ensure that all products released are according to specifications and regulations.
About the role
As part of the Quality department, you will work closely all functions in the production process.
The quality department’s overall task is to secure that production follows requirements, rules, and regulations, which can be internal (Alfa Laval) or external (customer or regulatory authority). You are important in our improvements to avoid quality issues and to gain our customers confidence.
You will be an important representative of Alfa Laval meeting suppliers, customers, and authorities where a good command of English (verbal and written) is essential.
Your main tasks will be:
Secure that manufactured products are in accordance with the specified requirements and specifications
Publish reports and certificates confirming verification of quality control activities
Perform reviews of material certificates and manufacturing reports
Coordinate and handle nonconformities
Support, participate and lead in inspections and audits



Who you are
We believe you are confident in making decisions and acting on them. You have a sound level of integrity, are self-motivated. You understand the balance between inspecting, making hard decisions and support. Additionally, you are solutions focused and prepared to go the extra mile and are motivated by and drive improvements.
What you know
You have a degree from higher technical education
Experience from manufacturing companies
Experience from reviewing technical paint reports, chemical and mechanical requirements is an advantage
Knowledge in and experience from regulated manufacturing companies
Understanding and capability of interpreting international standards
Proven experience from technical documentation and certificates
English fluency (verbal and written)



We offer you a chance to be a leading part of a growing company in a department with high ambitions. The environment is recognized by a friendly climate and as part of the Quality department you are an integrated part in the whole production process.

Ansök nu

Quality Assurance Specialist

Driftledare, IT
Läs mer Apr 9
Quality Assurance Specialist



At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.



About the job

We focus on cost effective solutions and improved performance to create a unique Alfa Laval experience! Join us and apply for the position of Quality Assurance Specialist



In value stream Sales & Service, we work in accordance with the SAFe methodology because we believe it adds extra value to our stakeholders and to the receivers of our efforts. We believe a delivery can't be considered "Done" until the intended business value has been released. It's easy to get stuck in details, but we strive to keep the end users and their daily work in mind. We are looking for someone who can smoothly move between the big business picture and the details of developing.



As a Quality Assurance Specialist , you will be part of a global Agile team and collaborate close with the Product Owner, Business Owners, Solution Architects, and other stakeholders.

You will work in the area CRM Solutions, within our team developing the Alfa Laval sales tool. Your work will include but not be limited to:

* Translate business and technical requirements into detailed, comprehensive and well-structured test plans and test cases
* Review requirements, specifications and technical design documentation to provide timely and meaningful feedback
* Collaborate within internal team (such as developers and product owners) to assess and provide input on system requirements
* Identifying issues and flaws in the system (including integrations, web applications, and portals) and communicating them to the development team
* Conduct comprehensive regression testing once defects have been addressed.
* Manage releases and structure release notes for the system users
* Coordinate and oversee the User Acceptance Testing (UAT) process with power users and system users prior to the functionality's go-live. Collect feedback and communicate it back to the development team.
* Improve testing process within the team



Who you are

We are looking for you who are experienced in your QA role. You are curious and look forward to developing and improving together with our fantastic team, which is distributed in several locations globally. You have:

* Friendly attitude, good sense of humor
* Good teamwork abilities
* Excellent communication skills
* Excellent stakeholder management skills
* Ability to drive a topic from start to finish line in a complex environment



What you know

* Strong knowledge of software QA methodologies, tools and processes
* Experience in writing clear, concise and comprehensive test plans and test cases
* Experience in working in Customer Relationship Management systems
* Experience in working in Azure DevOps
* Experience in working within SAFe



Preferred Qualifications (Not Required, but a Plus):

* Knowledge of Dynamics 365 CE
* Ability to perform releases in Azure DevOps
* Writing simple queries in
* Basic knowledge of Microsoft Azure components



What We Offer

* Opportunities for professional growth and development
* A supportive and collaborative work environment
* Exciting projects that challenge and expand your skillset
* Exposure to the latest technologies in the industry



The position is based in Lund or with possibility to be in some other places in Europe, Poland, Italy, Denmark, Netherlands, Germany, Norway, Finland,



For more information, please contact

Divya Sharma, Talent Acquisition Partner



For union information, please contact:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64

Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366 985

Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364



We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.



We review applications continually so please send in your application as soon as possible.



We do not accept applications sent directly via email.

#LI-DS1

Ansök nu

Quality Engineer

Kvalitetsmätare, metallprodukter
Läs mer Apr 3
Would you like to help us be better in continuous improvements?
At Alfa Laval, where 140 years of rich history meets a dynamic start-up culture, we're renowned for our leading- edge technology to enable energy efficiency, clean energy, and water solutions. Our journey of innovation is far from over, and we invite you to join us in shaping a brighter future. We value collaboration, inclusion, and a learning mindset as we are paving the way towards net zero, making this vacancy the perfect opportunity to grow and thrive in your purposeful career.
Alfa Laval is looking for a member in our new Quality Engineering team, at the Alfa Laval Quality department in Lund.
About the job
Our vision is to secure that the Quality department is a valued, strong contributor in delivering quality products that exceed customer expectations and, through right competencies in right positions, efficiently organized the total cost of quality is the lowest in the industry.
The purpose of the Quality Engineering team is to lead or to be part in our root causes investigations. To challenge, motivate and educate not only to correct deviations that occur but also to prevent the deviations for the future.
The Quality Lund team consist of 20 coworkers supporting all our functions in Lund.
Main tasks
Manage quality-related deviations and investigate causes, together with relevant other people, develop suggestions for improvements
Secure decision support and in the event of major issues, act as coordinator in decision-making forums
Develop effective working methods and tools when follow up the results from our production
Manage quality improvement projects/activities
Being able to participate in the daily operations meetings with other functions

Who you are
Self-driven and able to lead self an others
Analytical, Structured and Proactive
Problem solver with good ability to quickly find the root of the problem
Self-motivated with high integrity
Good communicator in speech and writing



What you know
Degree from higher technical education or equivalent
Experience from manufacturing companies
Great knowledge in technical documentation
Experience from working in or with Quality systems
Fluency in Swedish and English (verbal and written)



We offer you a chance to be a leading part of a growing company in a department with high ambitions. The environment is recognized by a friendly climate and as part of the Quality department you are an integrated part in the whole production process.

Ansök nu