Lund: Utvecklare till Ataio

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklare till Ataio i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-05 // Varaktighet: Heltid

Ataio är inne i ett spännande och expansivt skede och söker nu dig som vill bli en del av deras utvecklingsteam! Ataio Affärssystem är ett företag som erbjuder helhetslösningar för kunder i flera olika branscher! Vill du vara med på deras resa och arbeta med fullstackutveckling – sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Ataio Affärssystems räkning en vass Fullstack - utvecklare. Ataio Affärssystem AB utvecklar, marknadsför och ger support till ett fullständigt browserbaserat affärssystem. De anpassar systemet efter kundens verksamhet och är fokuserade på att ge sina kunder systemstöd med hög passform. Företaget vänder sig till flera olika branscher där hisservice och byggbranschen är vanligt förekommande. Då efterfrågan på deras kundanpassade affärssystem ökat är de nu i behov av att anställa ytterligare en person. Huvudkontoret ligger i Lindesberg, strax norr om Örebro och det finns anställda i bl.a. Sundsvall och Stockholm. Här finns möjlighet för dig som vill arbeta helt remote.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ataios önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Ataio Affärssystem.

Du erbjuds


* En plats i ett scrumteam med kollegor som besitter en bred kompetens och där kunskapsutväxlingen är stor
* Ett lärorikt och självständigt arbete
* En trygg anställning hos ett företag där beslutsvägarna är korta


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med förvaltning av kunders anpassningar samt nyutveckling både till befintliga och nya kunder. Du kommer att arbeta i flera projekt samtidigt och till viss del ha dialog med kund. Du kommer att arbeta både front- och backend.

VI SÖKER DIG SOM
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

Det är meriterande om du också har


* Förståelse för ett företags ekonomiprocesser
* Arbetat med affärssystem
* Blazor
* IIS
* CI/CD
* Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom följande tekniker:
* Dotnet Core/Framework
* EF Core
* och server
* HTML/CSS


Som person är du:


* Problemlösande
* Ansvarstagande
* God samarbetsförmåga
* Initiativtagande


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Lön: Fast månadslön och bonusmodell
* Placering: Remote eller på kontoret i Lindesberg


INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Ataio via denna länk: Ataio Affärssystem AB

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Lund som Övriga ekonomer.

Embedded Utvecklare inom telecom

Läs mer Mar 19
Vill du bli en del av vårt grymma team på Knowit Connectivity och jobba med en industriledande kund inom telecom? Som utvecklare kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa vår kund att uppnå sin vision att erbjuda branschledande teknologi inom 5G och IoT.

Om rollen
Vi söker en Embedded utvecklare till Knowit Connectivity för ett pågående projekt hos en av våra kunder inom telecom. Du kommer att ingå i ett Scrum-team på 9 personer som arbetar nära kunden. I teamet finns en härlig mix av bakgrunder, åldrar och senioritet. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där det finns möjlighet att jobba både hemifrån och på kontoret i Lund.

Denna roll är perfekt för dig som vill ta nästa steg i din utveckling och få använda din problemlösningsförmåga och ständigt utöka din kompetens. I vårt team jobbar vi med att aktivt dela erfarenheter med varandra och därmed bidra till innovation. Med ditt driv och din nyfikenhet kommer du och dina kollegor att ta er an uppgifterna för att säkerställa effektiv leverans i projektet.

Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller en magisterexamen i ingenjörsvetenskap, gärna inom telekommunikation, elektroteknik eller datavetenskap. Du har 2-3 års erfarenhet av hårdvarunära programmering. Därmed har du goda kunskaper i C och Python samt en vana av att jobba i Linuxmiljö. Det är en merit om du har varit i kontakt med telecom, 3GPP, minneshantering eller DSP. God kommunikationsförmåga i engelska, både i tal och skrift är ett krav, och har du dessutom kunskaper i svenska och är bosatt i Sverige så är det meriterande.

Om Knowit
Du blir en del av Knowit Connectivity i Malmö/Lund, som består av flera duktiga utvecklare som jobbar med inbyggda system. Vi tror på vikten av att tillhöra en grupp som har fokus på närhet till kollegor, ledning och kund - samtidigt som vi genom vår starka koncern möjliggör en större trygghet, fler spännande kunder och möjligheter.

Knowit är en snabbfotad, rolig och inspirerande arbetsplats med stor laganda. Hos oss jobbar du för att göra skillnad och för att utveckla både vår egen verksamhet och våra kunders. Här finns stora möjligheter att utvecklas, både genom innovativa projekt och genom vår personliga kompetensutvecklingsmodell.

Knowit Connectivity är aktivt verksamma i spännande teknikområden så som självkörande bilar / ADAS, infotainment system, elektriska bilar, och i 5G-utveckling inom telecom. Våra expertisområden på Connectivity är inom embedded, cloud och applikationer.

Ansökan
Vi jobbar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterare Eleonora Cronholm eleonora.cronholm@knowit.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Embedded Utvecklare inom telecom

Läs mer Jan 31
Vill du bli en del av vårt grymma team på Knowit Connectivity och jobba med en industriledande kund inom telecom? Som utvecklare kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa vår kund att uppnå sin vision att erbjuda branschledande teknologi inom 5G och IoT.

Om rollen
Vi söker en Embedded utvecklare till Knowit Connectivity för ett pågående projekt hos en av våra kunder inom telecom. Du kommer att ingå i ett Scrum-team på 9 personer som arbetar nära kunden. I teamet finns en härlig mix av bakgrunder, åldrar och senioritet. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där det finns möjlighet att jobba både hemifrån och på kontoret i Lund.

Denna roll är perfekt för dig som vill ta nästa steg i din utveckling och få använda din problemlösningsförmåga och ständigt utöka din kompetens. I vårt team jobbar vi med att aktivt dela erfarenheter med varandra och därmed bidra till innovation. Med ditt driv och din nyfikenhet kommer du och dina kollegor att ta er an uppgifterna för att säkerställa effektiv leverans i projektet.

Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller en magisterexamen i ingenjörsvetenskap, gärna inom telekommunikation, elektroteknik eller datavetenskap. Du har 2-3 års erfarenhet av hårdvarunära programmering. Därmed har du goda kunskaper i C och Python samt en vana av att jobba i Linuxmiljö. Det är en merit om du har varit i kontakt med telecom, 3GPP, minneshantering eller DSP. God kommunikationsförmåga i engelska, både i tal och skrift är ett krav, och har du dessutom kunskaper i svenska så är det meriterande.

Om Knowit
Du blir en del av Knowit Connectivity i Malmö/Lund, som består av flera duktiga utvecklare som jobbar med inbyggda system. Vi tror på vikten av att tillhöra en grupp som har fokus på närhet till kollegor, ledning och kund - samtidigt som vi genom vår starka koncern möjliggör en större trygghet, fler spännande kunder och möjligheter.

Knowit är en snabbfotad, rolig och inspirerande arbetsplats med stor laganda. Hos oss jobbar du för att göra skillnad och för att utveckla både vår egen verksamhet och våra kunders. Här finns stora möjligheter att utvecklas, både genom innovativa projekt och genom vår personliga kompetensutvecklingsmodell.

Knowit Connectivity är aktivt verksamma i spännande teknikområden så som självkörande bilar / ADAS, infotainment system, elektriska bilar, och i 5G-utveckling inom telecom. Våra expertisområden på Connectivity är inom embedded, cloud och applikationer.

Ansökan
Vi jobbar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterare Eleonora Cronholm eleonora.cronholm@knowit.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Cloud Engineer

Läs mer Apr 1
Responsibilities:
1. Monitor AWS cost and usage:
o Track and analyze AWS billing reports, cost allocation tags, and usage data to gain insights into resource consumption patterns.
o Identify cost anomalies, trends, and potential areas for optimization.
o Generate regular reports and provide recommendations to stakeholders on cost management.
2. Optimize AWS resources:
o Work closely with cross-functional teams to identify opportunities for rightsizing, instance utilization, and service optimization.
o Implement cost-effective strategies to maximize resource efficiency and reduce unnecessary expenditures.
o Identify and manage idle or underutilized resources, optimizing their utilization or decommissioning them as appropriate.
3. Provide cost optimization recommendations:
o Collaborate with architecture and engineering teams to identify cost optimization opportunities during the design and development phases of AWS projects.
o Provide guidance and best practices to development teams for optimizing costs without compromising performance, security, or scalability.
4. Stay updated on AWS cost management best practices:
o Continuously monitor AWS cost management resources, blogs, and industry trends to stay up to date with the latest cost optimization techniques and tools.
o Evaluate and recommend third-party tools or services that can enhance AWS cost monitoring and optimization capabilities.
5. Visualising Business Intelligence:
o Able to visualize various areas of business into reports to provide insights for teams, also outside of the financial area.


Requirements:
• Strong knowledge of Amazon Web Services (AWS) and its various services, including EC2, S3, RDS, Lambda, etc.
• Experience in AWS cost management and optimization, with a focus on reducing costs without compromising performance or reliability.
• Proficiency in analyzing AWS billing reports, cost allocation tags, and usage data.
• Familiarity with cost optimization tools and services such as AWS Cost Explorer, AWS Budgets, and third-party cost management solutions.
• Solid understanding of cloud computing concepts, resource utilization, and scalability.
• Excellent analytical and problem-solving skills, with the ability to identify cost-saving opportunities and propose effective solutions.
• Strong communication and interpersonal skills to collaborate effectively with cross-functional teams and stakeholders
• Good practical experience of AWS QuickSight or similar BI tooling.

Ansök nu

C++ Unreal Developers

Läs mer Apr 1
Annonstext
Telescope Services AB har sedan 1999 jobbat med att rekrytera de främsta mjukvaruspecialisterna från hela världen. Vårt huvudkontor ligger i Lund, med rekryteringsnoder i mer än tio länder, och vi är idag ca 100 medarbetare på plats här i Sverige.
In the role as Creative UE4 Developer you will be responsible for imagining new concepts and experimenting with virtual experiences, creating prototypes within Unreal Engine and evaluating them. The role will allow for creative independence, giving you the freedom to realize your own ideas and find your own approach to solving problems. Since the role requires physical testing, you should be comfortable working with hardware and performing tasks such as swapping out PC components, recalibrating sensors and rerouting cables.
Requirements:
Ability to take lead in a team of experienced developers and artists.
Extensive knowledge of Unreal Engine, C++ and blueprints.
Ability to create and develop effects that wow our customers
Good understanding of interaction design and user experience
A good understanding of real time graphics, performance and optimizing content.
Adaptable to a fast and frequently changing work environment.
Creative mind - Brings exciting ideas and new ways to wow people.
Always striving for perfection - Loves to “turn every stone”.
An eye for both details and able to see the full picture.
Likes problem solving and has an ability to think creatively and resolve technical challenges.
Excellent communication skills (English), on both a technical and creative basis.


Previous experience of developing games or apps within Unreal Engine
3+ years of graphics-oriented development.
Experience with various 3D software such as Maya, Blender or similar.
Experience working with Adobe Suite such as Photoshop, After Effects etc
Experience in VR/AR development is a benefit in this role but not a requirement.
Artistically as well as technically inclined.
Ability to travel at least 2 weeks per year.

Ansök nu

Systemutvecklare Lunds starkaste företag!

Läs mer Jan 12
Brinner du för utveckling och har några års erfarenhet i ryggen? Bra, då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu en systemutvecklare till en av våra kunder i Lund. Här kommer du tillsammans med dina framtida kollegor vara med och utveckla framtidens system och tjänster inom fitness-branschen för att göra det enklare för människor att uppnå en hälsosammare livsstil.

Som Systemutvecklare kommer du få ansvar för API- och tjänsteplattformen som tillhandahåller funktionalitet åt företagets applikationer. De flesta av dessa är utvecklade i .NET men vi har också tjänster skrivna i nodejs. Du kommer få integrera mot både interna och externa datakällor och hela plattformen driftas på Microsoft Azure med CI/CD genom Azure DevOps.

Tillsammans med resten av teamet kommer du att ansvara för att utveckla och underhålla plattformen på ett sätt som innebär hög kvalitet för dess användare och företaget. Du kommer även få vara med och ta fram nästa version för att ytterligare lyfta de tjänster som företaget erbjuder på ett affärsmässigt och kostnadseffektivt sätt.

Teamet du kommer att tillhöra består idag av sex kollegor som jobbar tätt tillsammans. Det är ett dynamiskt gäng som nu behöver extra muskler i form av en Gränssnittsutvecklare och en Systemutvecklare. I rollen som Systemutvecklare får du ta mycket eget ansvar över ditt arbete och samarbeta med teamet för att tillsammans uppnå era och sprintens gemensamma mål

Vem är du?

För att trivas i den här rollen krävs det att du har en vana från att jobba i projekt och tidigare systemutveckling. Då delar av teamet du kommer att tillhöra sitter på huvudkontoret med andra på distans söker vi dig som har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift både i svenska och engelska. Du söker ett ansvar, där du kan planera och implementera en långsiktig strategi. Du tycker det är viktigt att leverera hög kvalitet och är bekväm i en lättrörlig miljö.

Utöver det så har du dessutom:

- God kompetens inom C# och .NET

- Ett stort tekniskt intresse och håller dig uppdaterad kring ny teknik

- Erfarenhet av API-design, molnplattformar och integrationsutveckling

- Erfarenhet av kvalitetsmetoder, så som TDD eller funktionell programmering

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Teknikinformatör
Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 13
Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av intranätet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Purchaser till Axis Communications i Lund

Inköpare
Läs mer Apr 4
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpare med några års erfarenhet inom supply chain till huvudkontoret i Lund. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.

Vi letar nu efter en Inköpare att ansluta sig till vårt team på vårt huvudkontor i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.

Vem är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända!

Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd! Internt kommer du att samarbeta med ditt team och andra kollegor över Axis såsom Demand Planning, Sales, Sourcing, Product Management med flera; och externt med våra leverantörer.

Vad kommer du att göra här?

Ditt främsta ansvar är att balansera lager och säkerställa produkt tillgänglighet för en eller flera produktkategorier, din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta är du ansvarig för inköp och lagerhantering av din produktportfölj. Du kommer att samarbeta och hantera ditt inköp och planering med olika leverantörer och leverera till 7 lagerplatser.

Tjänsten kan kräva 5-10 resdagar per år.

Du erbjuds

Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och försörjningsplan samt vidta åtgärder för att bibehålla balansen
* Identifiera och motverka försörjningsavvikelser och/eller luckor
* Delta, ställa krav och agera i projekt relaterade till din produktportfölj såsom lansering av nya produkter eller leverans av stora företagskundprojekt
* Planera, släppa och hantera inköpsordrar
* Synkronisera och prioritera produktions- och leveransplanen med dina leverantörer för att säkerställa att de uppfyller dina försörjningskrav
* Spåra och driva leverantörsprestanda relaterad till försörjning
* Ställa och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten
* Analysera och övervaka din lagerhanteringsstrategi och relaterade KPI: er


VI SÖKER DIG SOM
- Magister- eller kandidatexamen inom relevant område
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller försörjningskedjehantering
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Ett stort intresse för BI-system och dataanalys
- Flytande i svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av statistisk analys
* Erfarenhet av arbete inom teknikbranschen
* Utökade Excel-färdigheter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


Vi tror att du är en analytisk person med en stark personlig drivkraft och en framåtböjd mentalitet. Du är en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är välstrukturerad, anpassningsbar och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!

Ansök nu

C#/.net Developer till Symetri i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 27
Ta steget in i en spännande roll som senior utvecklare där din erfarenhet inom C#/.NET kommer att tas till nya höjder. Du kommer att vara en central figur i utvecklingen och anpassningen av desktop-applikationer, där agilitet och direkt samarbete med användare står i fokus. Symetri söker efter någon som är driven och har en stark problemlösningsförmåga samt förmågan att samarbeta och stötta kollegor. Om detta låter som dig, så ser vi fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och tillverkningsindustrin att optimera arbetsprocesser, förenkla informationshantering och förbättra projektkvalitén. De utvecklar och säljer deras egna lösningar och är en av världens främsta återförsäljare av Autodesk mjukvara med över 250 000 användare i norra Europa och USA. Symetris uppdrag är att utmana människor att arbeta smartare för en bättre framtid där passion, lagarbete, mod och vilja att driva förändring värdesätts. Symetri är en del av Addnode Group som är börsnoterade hos Nasdaq Stockholm.

I din roll kommer du vara en del av ett sammansvetsat team med erfarna utvecklare som kontinuerligt utmanar sig själva och har ett starkt driv att skapa något bra och långsiktigt hållbart. Tillsammans med ett globalt team kommer du att arbeta med att utveckla och anpassa desktop-applikationer i C#. Utvecklingen är väldigt agil och ofta i direkt samarbete med användarna. Du kommer jobba med många olika kodbaser som utvecklats aktivt under flera år. Symetris kunder arbetar med att designa modeller i 3D, så delar av arbetet involverar att hitta och förstå matematiska lösningar på problem.

Med din erfarenhet, intresse och driv kommer du tillsammans med teamet ta fram innovativa lösningar för att möta nya krav och kontinuerlig förbättring.

Du erbjuds
- Arbetsuppgifter som involverar dig i hela utvecklingsprocessen - från början till slut
- Möjlighet att på sikt ta sig ann ansvaret som tech lead för teamet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer arbeta i nära samarbete med användarna och dina kollegor från början till slut i utvecklingsprocessen
* Du tar ansvar för allt från att sätta kravspecifikation till att utveckla och anpassa desktop-applikationen fram till färdig leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har en masterexamen inom ett tekniskt område
- Har goda kunskaper inom C#/.NET eller motsvarande språk
- Har grundläggande kunskap om linjär algebra
- Har arbetat med WPF, Windows och GIT sedan tidigare
- Är obehindrad i både tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Designmönster och objektorienterad utveckling
- MVVM och Caliburn.Micro
- Testdriven utveckling
- AutoCAD eller Inventor
- Java eller C/C++

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Nätverkande

Som person är du social, lösningsinriktad samt har en förmåga att kunna samverka och stötta andra. Det är även viktigt att du har god förmåga att arbeta strukturerat och kunna driva och säkerställa leverans. Du är en engagerad teamspelare som brinner för ständiga förbättringar och har en förståelse för komplexa flöden.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om symetri!

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Schneider

Teknikinformatör
Läs mer Mar 28
Schneider söker en engagerad teknisk dokumentatör för att förstärka deras team. Som Teknisk dokumentatör kommer du att spela en nyckelroll i att dokumentera och kommunicera teknisk information för deras produkter och system!

OM TJÄNSTEN

Divisionen är ledande inom utveckling av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem. De har etablerat sig som experter inom området och arbetar med stora komplexa byggnader som sjukhus, flygplatser och köpcentrum.

Du erbjuds
- En stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på Schneider

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentation av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem
* Översättning av dokumentation från engelska till svenska
* Utveckling av granskningsverktyg för att förbättra processen
* Skapande av webbaserad dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation sedan innan
- Teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik
- Obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift
- Möjlighet att arbeta minst 2-3 ggr/vecka från kontoret

För att trivas i rollen tror vi du har en stark kommunikationsförmåga och noggrannhet i skriftlig dokumentation. Vidare tror vi du har en förmåga att både arbeta självständigt och i team.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu