Lund: Kommunikationsassistent till globalt förpackningsföretag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikationsassistent till globalt förpackningsföretag i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten
Som kommunikationsassistent kommer du att arbeta med den interna kommunikationen hos vår kund. Du kommer i samarbete med kollegor hjälpa till att planera, verkställa och följa upp på olika kommunikationsaktiviteter, publicera nyheter på intranätet samt andra interna kanaler.

I din roll som kommunikationsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Skapa och publicera innehåll i olika interna kanaler
• Planera och driva olika aktiviteter inom kommunikation
• Hantera förfrågningar från sponsorer

Tjänsten som kommunikationsassistent är ett konsultuppdrag på 30h/vecka som påbörjas 15 augusti, och förväntas pågå till 22 juni 2023.

Om dig
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som har innefattat mycket kommunikation med andra människor, exempelvis reception.
Har du en utbildning inom kommunikation är detta meriterande. Det är också ett stort plus i kanten om du har jobbat på ett större, gärna globalt bolag.
För att lyckas i rollen besitter du en stor social kompetens och har en utmärkt kommunikativ förmåga, som person är du driven och självgående.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Microsoft och dess applikationer.

Viktigt för tjänsten är:

• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Stor social kompetens
• Goda kunskaper i Microsoft

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikationsassistent, kommunikation, kommunikatör, Lund, Skåne, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Informationsassistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Informationsassistent.

Vikarierande Aktivitetssamordnare vid LINXS

Läs mer Feb 1
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




LINXS institut för avancerad neutron- och röntgenvetenskap (LINXS: www.

linxs.se) är ett avancerat studieinstitut vars uppdrag är att främja vetenskap och utbildning med fokus på användningen av neutroner och röntgenstrålar, för att attrahera världsledande forskare för fokuserade forskningsbesök och att skapa internationella nätverk.

För att LINXS skall kunna klara av sitt uppdrag arrangerar LINXS events och aktiviteter, främjar och utvecklar både nationella och internationella samarbeten och projekt, samt erbjuder bra lokaler där forskare kan interagera med varandra både personligen och digitalt. Av denna anledning behöver LINXS rekrytera en aktivitetskoordinator. Personen kommer att vara ansvarig för planering och utförande av aktiviteter, samt säkerställa att våra events fungerar problemfritt. Tjänsten är ett vikariat för att ersätta aktivitetssamordnarens föräldraledighet.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.

Arbetsuppgifter

- Koordinera events före, under och efteråt. Detta kan inkludera att förbereda möten, boka lokaler, beställa catering, samt boka resor och hotell. Även förberedelse och underhållning av lokalerna, koordinering av konferensavgifter, hantering av kostnadsersättning för besökare och talare vid events, samt planering för mottagande av gästforskare.
- Ge support vid både fysiska som digitala events och aktiviteter, exempelvis att sätta upp och genomföra digitala möten, inklusive att spela in dessa.
- Självständigt uppdatera webbaserade sidor. Detta inkluderar även att hjälpa till att utveckla LINXS websida och andra gränssnitt för att underlätta ovan nämnda uppgifter. Det kan innebära tillämpning av kommunikativa kunskaper, både självständigt och genom samarbete med utvalda kommunikatörer.
- Uppdatering av kontaktlista och information avseende deltagare vid events, samt annan statistik som är underlag för rapportering av LINXS aktiviteter.
- Hantering och registrering av dokumentation och beslut i Lunds universitets diariesystem.


Krav

- Utbildning: högre utbildning inom ett område som är relevant för tjänsten. Detta kan vara inom ett vetenskapligt eller ett icke-vetenskapligt område där det finns en påvisbar kompetens för de arbetsuppgifter som är involverade i tjänsten.
- Väldigt goda kunskaper i både tal och skrift i både engelska och svenska.
- Erfarenhet av att uppdatera innehåll på websidor och relevanta kunskaper inom kommunikation kopplat till detta.
- Datorvana, goda kunskaper av Microsoft Office, digitala möten och andra samarbetsverktyg (tex, Zoom och Microsoft Teams)

Övriga meriter:

- Erfarenhet av event- och/eller projektkoordinering och kommunikation eller annan erfarenhet relevant för tjänsten
- Erfarenhet av att utveckla och underhålla websidor, med tillhörande kommunikation, liksom vana att använda eventmanagementsystem (tex indico eller liknande) är meriterande
- Erfarenhet av att producera social media, skriva inlägg, bildbehandling, digital inspelning och redigering är meriterande
- Teknisk kunskap (tex datorvana och sätta upp digital konferensutrustning) är en fördel. Även vana med IT baserade administrativa system som tex Primula, W3D3, Lupin eller liknande
- Vana att arbeta i en tvärvetenskaplig och internationell miljö
- God nätverksförmåga
- Bra kommunikationsförmåga och bra på att arbeta i team
- Körkort

Som person är du ansvarsfull, pålitlig, positiv och lösningsorienterad. Du är motiverad och kan arbeta självstängt och visa initiativförmåga. Du är flexibel och trivs med högt tempo och med att hantera olika parallella arbetsuppgifter och korta deadlines.

Du är en lagspelare, intresserad av vetenskap, vetenskaplig kommunikation och människor. Du har en hög servicekänsla, arbetsmoral och integritet. Du vill växa med rollen och vidareutveckla LINXS verksamhet. Du är bekväm med att representera LINXS och har stor social kompetens.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill ta hänsyn till god samarbetsförmåga, drivkraft och självständighet och att den sökandes erfarenhet och kompetens kompletterar och stärker det administrativa arbetet inom LINXS, samt bidrar till den framtida utvecklingen av LINXS.

Villkor
Anställningsform: Visstidsanställning - 12 månader

Anställningens omfattning: 100 %

Tillträde:1 maj 2024 eller enligt överenskommelse

Kontaktperson; Anna Ntinidou, anna.ntinidou@linxs.lu.se, +46727172206

Instruktioner för ansökan
Ansökan skall skrivas på engelska. Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev osv.).

Utvalda kandidater kommer att kallas till intervju i mars 2024.

Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Student worker, visitor guide at MAX IV

Läs mer Nov 20
Lund University was founded in 1666 and is repeatedly ranked among the world’s top universities. The University has around 45 000 students and more than 8 000 staff based in Lund, Helsingborg and Malmö. We are united in our efforts to understand, explain and improve our world and the human condition.


Lund University welcomes applicants with diverse backgrounds and experiences. We regard gender equality and diversity as a strength and an asset.




Your team
The Communications Group at MAX IV consists of a Head of Communications, four communications officers and a webmaster.

The group is responsible for supporting both internal and external communication with tasks such as news reporting, social media presence, newsletters, maintenance and development of maxiv.se, and outreach to schools and the public. 
 
Would you like to work at one of the brightest lightsources in the world?

MAX IV is looking for students who would like to be part of our student employee team and help us guide visitors and present our facility. MAX IV Laboratory welcomes many visitors every year and offers guided tours for companies, organizations, students and the general public. Our student guides help our guests understand and be inspired by the important research that takes place at MAX IV.

To qualify for this position you need to be a full time student, having fulfilled at least 60hp and you have not started doctoral studies. The student contract follows the academic term and can be used for a maximum of four terms in total.

Your main work tasks will be 
Giving tours of the MAX IV facility for visitors, assisting with public facing events such as our Open Day, and supporting administrative tasks related to visits and communications. Visitors range from high school students to political figures and business leaders, so guides should be comfortable speaking to different audiences. Primary hours will be weekday mornings, with occasional special events on the weekend.

To be successful in this role you need to have the following qualifications 
Experience as a guide at MAX IV, another synchrotron, or a scientific or cultural institution is preferred. A previous knowledge of synchrotrons as part of your education or have done a project at a synchrotron. If not, we require students with a great interest in our facility and a willingness to learn.

Below are seen as merits
Public speaking and teaching skills are a strong plus.
Bilingual candidates (Swedish/English) encouraged as tours are given in both languages. 

As a person you are curious, motivated and reliable. You are passionate about inspiring others to discover science. 

What we offer
When you join our MAX IV family, you step into a world of front edge science. We make the invisible visible by supporting scientist from all over the world, generating scientific results for the benefit of society. We offer you a multicultural work environment with great opportunities for personal development with respect for a healthy work-life balance.

The employment is part time with a choice of between 10-20% and will run throughout the spring term (January 15th - June 2nd 2024). Interviews will be held on an ongoing basis.

Would you like to work in a challenging and supporting environment? Then join us and take the opportunity to make a real difference!

For further information, please visit: 
https://www.lunduniversity.lu.se/about-lund-university/work-lund-university
http://www.sweden.se
https://www.maxiv.lu.se/about-us/careerjobs/comp_and_benefits/ 

 



On call services may apply.



MAX IV is a Swedish national large-scale research laboratory hosted by Lund University. It provides scientists from Sweden as well as internationally, with state-of-the-art instrumentation for research in areas such as engineering, physics, structural biology, chemistry and nanotechnology. It will receive up to 2 000 scientists annually, conducting ground-breaking experiments in materials and life sciences using the brilliant X-ray light.

The Communications Group at MAX IV consists of a Head of Communications, four communications officers and a webmaster. The group is responsible for supporting both internal and external communication with tasks such as news reporting, social media presence, newsletters, maintenance and development of maxiv.se, and outreach to schools and the public.

We kindly decline all sales and marketing contacts.

Ansök nu

Student worker, visitor guide at MAX IV

Läs mer Maj 15
Lund University was founded in 1666 and is repeatedly ranked among the world’s top 100 universities. The University has around 46 000 students and more than 8 000 staff based in Lund, Helsingborg and Malmö. We are united in our efforts to understand, explain and improve our world and the human condition.


Lund University welcomes applicants with diverse backgrounds and experiences. We regard gender equality and diversity as a strength and an asset.




Your team
The Communications Group at MAX IV consists of a Head of Communications, three communications officers and a webmaster.

The group is responsible for supporting both internal and external communication with tasks such as news reporting, social media presence, newsletters, maintenance and development of maxiv.se, and outreach to schools and the public. 
 
Would you like to work at one of the brightest lightsources in the world?

MAX IV is looking for 
students who would like to be part of our student employee team and help us guide visitors and present our facility. MAX IV Laboratory welcomes many visitors every year and offers guided tours for companies, organizations, students and the general public. Our student guides help our guests understand and be inspired by the important research that takes place at MAX IV.

To qualify for this position you need to be a full time student, having fulfilled at least 60hp and you have not started doctoral studies. The student contract follows the academic term and can be used for a maximum of four terms in total.

Your main work tasks will be 
Giving tours of the MAX IV facility for visitors, assisting with public facing events such as our Open Day, and supporting administrative tasks related to visits and communications. Visitors range from high school students to political figures and business leaders, so guides should be comfortable speaking to different audiences. Primary hours will be weekday mornings, with occasional special events on the weekend.

To be successful in this role you need to have the following qualifications 
Experience as a guide at MAX IV, another synchrotron, or a scientific or cultural institution is preferred. A previous knowledge of synchrotrons as part of your education or have done a project at a synchrotron. If not, we require students with a great interest in our facility and a willingness to learn.

Below are seen as merits
Public speaking and teaching skills are a strong plus.
Bilingual candidates (Swedish/English) encouraged as tours are given in both languages. 

As a person you are curious, motivated and reliable. You are passionate about inspiring others to discover science. 

What we offer
When you join our MAX IV family, you step into a world of front edge science. We make the invisible visible by supporting scientist from all over the world, generating scientific results for the benefit of society. We offer you a multicultural work environment with great opportunities for personal development with respect for a healthy work-life balance.

The employment is part time with a choice of between 10-20% and will run throughout the autumn term (August 28th 2023-January 14th 2024). Interviews will be held on an ongoing basis.

Would you like to work in a challenging and supporting environment? Then join us and take the opportunity to make a real difference!

For further information, please visit: 
https://www.lunduniversity.lu.se/about-lund-university/work-lund-university
http://www.sweden.se
https://www.maxiv.lu.se/about-us/careerjobs/comp_and_benefits/ 

 



On call services may apply.



MAX IV is a Swedish national large-scale research laboratory hosted by Lund University. It provides scientists from Sweden as well as internationally, with state-of-the-art instrumentation for research in areas such as engineering, physics, structural biology, chemistry and nanotechnology. It will receive up to 2 000 scientists annually, conducting ground-breaking experiments in materials and life sciences using the brilliant X-ray light.

We kindly decline all sales and marketing contacts.

Ansök nu

Kommunikationsassistent

Läs mer Maj 9
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




LTH, Lunds Tekniska Högskola, är universitetets tekniska fakultet med ca 10 000 studenter och 1700 medarbetare.

Här utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design.

Kommunikationsavdelningen utvecklar LTH:s kommunikationsplattform, synliggör och kommunicerar LTH och ger stöd till fakultetens ledning och verksamheter i deras kommunikation. Studentrekrytering, forskningskommunikation, press- och mediearbete, webb, sociala medier och stöd i kommunikationsplanering är några av de områden som avdelningen arbetar med för att nå genomslag för LTH:s kommunikation.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.

Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar även Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket kan ge möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

LTH:s kommunikationsavdelning har behov av förstärkning på deltid under cirka åtta månader. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att projektleda LTH:s julkalender och att stödja det studentrekryterande arbetet med operativa insatser, till exempel vid evenemang som riktar sig till presumtiva studenter. LTH:s reception i Studiecentrum är också en del av kommunikationsavdelningens verksamhet och någon gång vid behov kan du även få i uppdrag bemanna den. Du kommer också att stödja kollegorna på avdelningen i frågor och uppgifter av olika karaktär, få en bred inblick i avdelningens verksamhet och förhoppningsvis också få med dig erfarenheter och kunskaper som du har nytta av i framtida anställningar.

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

- Högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning som kan bedömas vara motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta Photoshop och Premiere Pro
- Erfarenhet av webbpublicering
- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas med uppdraget behöver du vara samarbetsorienterad och lyhörd. Du behöver även vara prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna och bidra där det behövs.

Utöver kraven ovan kommer vi, vid urval och inför beslut om anställning, särskilt beakta om den sökande omfattas av en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. I den här rekryteringen samarbetar vi med Arbetsförmedlingen. Vänd dig till din handläggare på Arbetsförmedlingen om du är intresserad av att söka detta arbete.

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation inom offentlig sektor.

Hänsyn kommer att tas till hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms kunna bidra till LTH:s kommunikationsverksamhet. Engagemang och nyfikenhet är egenskaper som särskilt värdesätts inom avdelningen.

Övrigt

Anställningen är tidsbegränsad enligt 4 § VASA, särskilt villkorsavtal för tidsbegränsade anställningar i staten. Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse till och med december 2023 och anställningen är på 75 procent.

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc). Ange även om du står i kontakt med Arbetsförmedlingen.

Välkommen med din ansökan!

Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Kommunikationsteamet vid Ekonomihögskolan söker omgående en amanuens

Läs mer Apr 18
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.


Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är som trippelackrediterad en av världens främsta handelshögskolor. Vi erbjuder högkvalitativ utbildning och ger bland annat fyra utbildningsprogram på grundnivå och 13 magister- och masterprogram. Ekonomihögskolan samverkar med företag och myndigheter i regionen och på fakultetens sex institutioner och fem forskningscentra bedrivs forskning i världsklass. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar ständigt med att utveckla vår ställning som en attraktiv arbetsgivare.



Ekonomihögskolans kansli söker nu en amanuens som ska stötta kommunikationsteamet med enklare utbildningskommunikativa arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna är framför allt följande:

- Uppdatering och översyn av befintlig information till presumtiva studenter på webben och i trycksaker.
- Skapa och posta målgruppsanpassat (presumtiva och befintliga studenter) material på sociala medier.
- Skapa diplom och annat material inför diplomeringsceremonier.
- Stötta med enklare studentrelaterade kommunikativa arbetsuppgifter såsom uppdatering av information, koordinera skolbesök med mera.



Kvalifikationer

Krav:

- Behärska svenska flytande och engelska mycket bra i både tal och skrift.
- Erfarenhet av webbarbete.
- Erfarenhet av layoutarbete.
- Vana vid att skapa och posta inlägg på sociala medier.
- Social kompetens och intresse av att träffa nya människor. 

Meriterande:  

- Vana i verktygen InDesign och Photoshop.
- Kunskap inom foto och film.
- Arbete i studentaktiv organisation såsom kår, nation eller liknande.



Villkor

Tjänsten har en omfattning på 30 % och kan starta omgående. Arbetstiderna planeras i samråd med kommunikationssamordnaren, utrymme kommer att ges för flexibilitet. Tjänsten pågår tills vidare så länge behov finns men längst till 24 juni. Krav för anställningen är att du aktivt studerar vid Lunds universitet våren 2023.

Anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap. 8–12 §§. 



Ansökan

Ansökan söks online. Klicka på knappen "sök jobbet" i annonsen. För mer information, gå gärna in på våra hemsidor https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss samt http://www.lu.se/om- universitetet/jobba-hos-oss/att-soka-en-anstallning.

Ansökan ska innehålla:

- Personligt brev
- CV

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB .

Mekaniker till Graphic Packaging International

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 27
Är du tekniskt kunnig och letar efter nya spännande utmaningar? Vill du arbeta med mekanisk reparation, problemlösning och utvecklas i din roll? Graphic Packaging International söker nu efter Mekaniker till deras produktion i Lund som vill vara med på deras utvecklingsresa framåt!

Om tjänsten
Som Mekaniker på Graphic Packaging kommer du att arbeta med reparation, justering och felsökning av produktionens maskiner. Dina arbetsuppgifter innefattar även att tillverka komponenter och detaljer till produktionsmaskinerna. Du kommer att ingå i ett team om 4 mekaniker samt arbeta i tät kommunikation och samarbete med produktionens Operatörer. I produktionen pågår idag projekt att utveckla maskinerna och som Mekaniker kommer du att ha en viktig roll i underhållet och den fortsatta utvecklingen av maskinparken.

Då maskinerna hanterar varierande typer av material krävs noggrannhet och förståelse för hur hela processen ser ut från början till färdig produkt. I rollen som Mekaniker kommer du även att ansvara för reservdelar till maskinerna samt reservlagret. Kontakt med externa entreprenörer kommer också att förekomma.

Dina arbetsuppgifter som Mekaniker kommer bland annat att innefatta
- Underhåll, felsökning och problemlösning
- Förebyggande arbete med maskiner
- Tillverkning av komponenter och detaljer
- Hantering av reservlagret
- Nära samarbete med produktionens Operatörer
- Modernisering av maskinerna
- Rapportering och dokumentering av utfört arbete i underhållssystemet MaintMaster.
- Ständiga förbättringar, 5S

Tjänsten är förlagd på heltid med arbetstid på dagtid tre veckor och på eftermiddagen var fjärde vecka. I rollen som Mekaniker får du en anställning direkt hos Graphic Packaging med start omgående enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med Verkstadsteknisk utbildning eller liknande bakgrund. Det är meriterande om du har arbetat inom förpackningsindustri eller tillverkningsindustri tidigare. Som person är du lösningsorienterad, självgående och flexibel. Du kan arbeta självständigt såväl som i team och du är inte rädd för att be om hjälp när det behövs. Vidare ska du vara nyfiken, tekniskt intresserad och tycka att det är roligt med en arbetsplats i förändring. Detta är en nikotinfri arbetsplats vilket innebär att röka och snusa INTE är okej uner arbetsdagen.

Om Graphic Packaging International
Graphic Packaging är ett globalt ledande förpackningsföretag med 25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma.
Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör till globalt företag

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Som laboratorieingenjör kommer du att arbeta laboratorieingenjörsområdet för att bistå med teknisk kompetens och vägledning inom laboratoriedesign, drift och ledning, samt säkerställa att deras laboratorieverksamhet är säker, effektiv och i överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter. Du kommer att hjälpa till med att optimera laboratorieoperationerna, förbättra deras experimentella arbetsflöden och säkerställa överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter.

I din roll som laboratorieingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Förbereda testprover
- Utföra tester
- Genomföra bedömningar baserat på resultat
- Skriva rapporter om bedömningar

Tjänsten som laboratorieingenjör är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som vill som vill arbeta på ett globlat företag och driva utvecklingen framåt.

Viktigt för tjänsten är:
- Teknisk eller vetenskaplig bakgrund
- Erfarenhet av laboratoriearbete är en tydlig fördel
- Noggrann och korrekt
- Måste ha arbetat med Microsoft-program (excel och word)
- Skriva rapporter på engelska med lätthet
- Analytisk med goda kommunikationsfärdigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Kvalitetsmätare, metallprodukter
Läs mer Mar 1
About the role
We are currently seeking a dedicated Supply Chain Compliance Coordinator to a customer who will support and administrate the collection of Supplier Declaration of Compliance (DoCp) for Food contact material legislation.

In your role as Supply Chain Compliance Coordinator you will be contacting suppliers of components and/or materials in food contact and driving the process to obtain Supplier Declaration of Compliance (DoCp). Additionally, part of the role involves supporting suppliers and answering their questions when they are in the process of sending the necessary information to the client, as well as administrate and maintain databases and systems.

The position as Supply Chain Compliance Coordinator is a consulting assignment starting 11th of March to the end of December 2024.

About You
To fit for this assignment, we believe that you are a person who can communicate clearly and politely. You perform your work with precision and you are a driven person who gets motivated by exceeding expectations. Effective coordination abilities play a pivotal role in succeeding in this position.

Important for the role:

• Experience in regulatory matters and/or legislation on food and safety
• Fluent in Swedish and English, both written and spoken
• Proficient computer skills and experience in Excel and SAP
• General understanding of supply management and legislation on materials in food contact
• Experience in regulatory documentation is meritorious
• Experience from packaging, food or the medical industry is meritorious

Contact details
If you have questions about the position or the recruitment process, you are most welcome to contact the responsible recruiter:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

If you have questions regarding registration, please contact support via info@adecco.se

Welcome with your application!

Ansök nu

Senior Customs Specialist

Tulltjänsteman
Läs mer Feb 22
If you´re passionate about customs compliance and thrive in a dynamic environment, we encourage you to apply for this exciting opportunity. Join us in shaping the future of import operations in Sweden and beyond.

About the role
On behaf of our client we are now searching for a Senior Customs Specialist, who will play a pivotal role in ensuring smooth import processes within Sweden and the Nordic region. As a seasoned professional in customs, you´ll be responible for overseeing import controls, verifying documentation accuracy, and maintaining compliance with regulatory frameworks.

In your role as Senior Customs Specialist your main tasks will include:

• Reviewing value declarations against supporting documentation for imports.
• Ensuring the correct usage of origin certificates in the import process and liaising with customs brokers for any necessary corrections.
• Downloading and analyzing reports from customs authorities´ websites.
• Generating and submitting reports for CBAM on a quarterly basis.

This assignment starts as soon as possible, and continues until the end of the year.

About you
To excel in this role, you should possess a senior-level background in customs with extensive experience in import operations, ideally within Sweden and the Nordic region. Your expertise will be essential in navigating complex import procedures and fostering seamless transactions.

Required skills:

• In-depth knowledge of customs processes, legislation, and import procedures, particularly within Sweden and the Nordic countries.
• Previous experience working with customs brokers or freight forwarders.
• Proficiency in Microsoft Office suite.
• Fluent English, verbal and written

Preferred skills:

• Familiarity with CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism).
• Understanding of Inward Processing Relief or Authorized Economic Operator (AEO) schemes.

Soft skills:

• Proactive approach to problem-solving.
• Ability to learn quickly and adapt to changing circumstances.
• Strong analytical skills.

We will attribute great importance to personal suitability.

Contact details
If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se.

Welcome with your application!

Ansök nu

Tetra Pak Student Talent Programme

Civilingenjör, väg
Läs mer Feb 1
Are you a driven student in your 2nd or 3rd year of studies and ready to interact with a potential future employer? Are you curious about working in an international environment? In the Tetra Pak Student Talent Programme, you will get the chance to gain valuable experience within the world´s leading food processing and packaging innovator, while you´re studying!

The programme is designed for ambitious students who want to gain insight and experience from a potential future employer and to develop an understanding about your own professional future. At the same time, you will contribute to our business with new ideas.

The programme starts in June 2024 and you will be working full time during the summer(s). The Student Talent Programme will continue throughout the semester and include job during the summers until you graduate with the intention of a collaboration that extends throughout your education and possibly longer.

The main elements of the programme are:
- Summer work until graduation. Tasks typically related to your field of education
- Dedicated mentor to support you through the entire programme
- Extra work during school semesters (optional)
- Thesis project

Qualifications
As a person you are result oriented and have the ability to take initiatives and drive your own activities. You are curious, flexible, analytical and have a sincere interest in problem solving. You are creative and thrive on being a part of a collaborative and international environment.
A good command of English and Swedish, both written and verbal is required.

We are looking for students in their 2nd or 3rd year studying:
• Various fields of Engineering, such as
- Mechanical Engineering
- Data Management
- Data Engineering
- Supply chain
- Physics
- Science
- Mathematics
- Computer Science
- Mechanical design/Product design
- Technical education in combination with Leadership/ management
- Food chemist/ analytical chemist

• Economics
- Business administration
- Business management

About Tetra Pak
Tetra Pak protects what´s good. Our brand is our promise, delivered: to our customers, to our employees, to our suppliers, and to the communities in which we operate. All over the world - from the streets of Egypt to the forests of Brazil, Tetra Pak strives to protect the safety of food and the environment. Together with our customers we make food safe and available, everywhere. Since the start in 1951 we have taken pride in providing the best possible processing and packaging solutions for food.

Contact details
If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:
Alice.Persson@adecco.se

For questions regarding the Student Talent Programme, please contact:
Julia.Hillbur@tetrapak.com

Welcome with your application!

Keywords
Student talent, Student, Talent, Programme, Talent programme, Internship, Traniee, Traniee programme, Tetra Pak, Lund, Global, Food, Adecco, Engineering, Industrial, Chemical, Electrical, Economy, Computer Science, Physics, Information, Communication, Biotechnology, Automation, IT, Supply chain, Mechanical Engineering, Economcis, Summer work, Part time job

Ansök nu

Administrativ medarbetare till PwC

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 20
Om tjänsten
Rollen som administrativ medarbetare innebär huvudsakligen att du tillsammans med dina kollegor kommer att genomföra granskning av kunder till PwC samt administrera information. Du kommer arbeta på PwC:s Delivery Center i Lund och därtill ha ett nära samarbete med dina kollegor på Risk Management Office i andra delar av landet.

Tjänsten passar dig som drivs av att arbeta analytiskt, strukturerat och som samtidigt vill ge utmärkt service. Du trivs med att arbeta kvalitativt och följa en noggrant utsatt process i ditt dagliga arbete, som är framtagen för att följa både lagstiftning och regelverk.

Arbetsuppgifterna kan variera utifrån arbetsbelastning och du är gärna flexibel och behjälplig utifrån behovet. Du bistår vid granskning och analysering av kundmaterial men även vid standardiserade moment så som insamling av information och uppdateringar i interna datorsystem. Du har också regelbunden kontakt med interna och externa ytor.

Du förväntas arbeta självständigt, initiativtagande och tar stort ägandeskap för att dina ärenden håller den höga kvalitet som eftersträvas. Därtill kommer du tillhöra ett sammansvetsat team som hjälps åt för att uppnå era gemensamma mål. Ditt arbete kommer att ha stor betydelse för kollegorna på PwC i stort.

Som administrativ medarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att utföra diverse beställda tjänster från revisionsteam
• Att granska kunder till PwC
• Att analysera olika organisationsstrukturer
• Att hämta stora volymer av information och genomföra uppdateringar i system
• Dokumentation och andra tillhörande administrativa uppgifter

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 2 april 2024 och som inledningsvis löper till den 30 juni 2025. Det finns god möjlighet till förlängning och på sikt en anställning direkt hos PwC. Kontoret i Lund erbjuder ett modernt och öppet kontorslandskap och vid självständigt arbete ges vanligtvis möjlighet att arbeta två veckodagar hemifrån.

Om dig
Du har tidigare erfarenhet av ett administrativt och serviceinriktat arbete samt en avklarad gymnasieutbildning eller högskoleutbildning.

Du är lösningsorienterad och har en given förmåga att prioritera olika arbetsmoment när det behövs, utan att tumma på arbetets höga kvalitet. Du är därtill initiativtagande och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi ser att du är nyfiken och drivs av att växa i takt med dina arbetsuppgifter och din goda kommunikativa förmåga är avgörande för att lyckas.

Viktigt för tjänsten är:
• Att du är analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt
• Att du arbetar självständigt, ansvarsfullt och tar stort ägandeskap i ditt arbete
• Att du är van PC-användare och behärskar nya system
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 700 medarbetare runt om i landet – Vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

Våra 24 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.

PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 328 000 medarbetare i 152 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mimmi Svedin via mimmi.svedin@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Vi hanterar ansökningar och håller intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu