Lund: Processoperatörer 5-skift till Expansiva Repligen Sweden AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Processoperatörer 5-skift till Expansiva Repligen Sweden AB i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-18 // Varaktighet: Heltid

Repligen Sweden ABs verksamhet fortsätter att växa. Det går bra för oss och därför vill vi nu utöka vårt team med ytterligare Processoperatörer. Har du intresse för kemi och erfarenhet av processarbete inom industrin? Vill du vara med och tillverka produkter som bidrar till att bota cancer och reumatiska sjukdomar? Varmt välkommen till Repligen Sweden AB i Lund!
Din nya tjänst
Som Processoperatör på Repligen kommer du att ha en betydande roll i arbetet med att tillverka våra produkter. I produktionsavdelning arbetar cirka 50 personer som ansvarar för fermentering, upparbetning, rening och fyllning/frystorkning av företagets produkter. Du kommer att ingå i vår storskaliga reningslinje där typiska arbetsmoment är rening av proteiner genom kromatografi och ultrafiltrering samt fyllning av slutprodukt i flaskor. Andra uppgifter kan vara i och ur-packning av kolonner och beredningar av buffertar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
Utföra arbete efter standardiserade dokument och att styra processer efter givna metoder.
Uppdatera SOPar och Batch Protokoll
Follow up/CAPA

Tjänsten innefattar även att driva och delta i förbättringsarbete. Du rapporterar direkt till Gruppchef i produktion. Tjänsten är en heltidsanställning med ett rullande 5-skiftarbete där den genomsnittliga arbetstiden på en 10-veckorsperiod är 36h/vecka. Upplägget /schemat följer ordningen; två dagspass, två eftermiddagspass och sedan två nattpass vilket följs av fyra dagar ledigt. Skiften rullar varje vecka men pausas i dagsläget vid storhelger.
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen hos oss vill vi att du har:
Erfarenhet av processarbete inom industrin
Kemibakgrund från utbildning och/eller genom arbete
Erfarenhet av reningsprocesser så som kromatografi, mikro- och ultrafiltrering
Obehindrade kunskaper i svenska språket samt engelska i tal och skrift
Möjlighet att arbeta 5-skift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
Kalibrering
Renrumsarbete
Läkemedelsindustrin/Livsmedelsindustrin
Enhetsoperationer
GMP/ISO 9001

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och ärlig. Du styr en del av processen efter resultat och givna ramar. Du ska också ha lätt att skapa dig en förståelse för processflöden. Noggrannhet är av största vikt i vår verksamhet och vi ser därför att du arbetar med god struktur och precision. Att ta ansvar för att avrapportera fel och avvikelser är en självklarhet för dig.
Vårt arbete är beroende av ett tight samarbete kollegor emellan och därför tror vi att du trivs i en sådan miljö och att du är samarbetsinriktad och engagerad!
Vi erbjuder
Det går bra för oss på Repligen Sweden AB och vi kan erbjuda en trygg anställning! Vi är verksamma inom en stabil bransch och vi satsar på att utveckla vår verksamhet. Hos oss är din egen personliga utveckling nyckeln till framgång! Här får du växa och utvecklas då vi ger dig möjlighet att ta eget ansvar.
Vi har en öppen, lättsam och inkluderande atmosfär där vi uppmuntrar till diskussioner kolleger emellan. Tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi finns i södra Lund med smidiga buss- och tågförbindelser. Vi tillämpar självklart kollektivavtal!
Vill du bli en del av en företagskultur som prioriterar sina anställda och tillverkar produkter som har en viktig roll i läkemedelskedjan? Välkommen att ansöka till oss!
Ansökan
Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Repligen Sweden AB med Roi Rekrytering.
Välkommen in med din ansökan!
Om Repligen Sweden
Repligen Sweden är ett helägt dotterbolag till Repligen Corporation (USA) som tillhandahåller produkter och strategiska tjänster inom Life Science eller Bioteknisk läkemedelsindustri. Vår anläggning finns i S:t Lars parken i Lund där vi har moderna produktions- och laboratorielokaler. Vi tillverkar tillväxtfaktorer och affinitetsligander med hjälp av mikrobiell fermentation. Eftersom våra produkter är kritiska råvaror för våra kunder har vi valt att basera vårt ISO9001/14001 certifierade kvalitetssystem på europeisk GMP. Vi arbetar aktivt med kontinuerliga förbättringar i enlighet med LEAN-filosofin. Vår vision är ”Att vara ledande inom tillverkning och innovation av proteiner för en bättre värld” och vår värdegrund (vårt DNA) är flexibilitet, engagemang, samarbete och öppenhet.
Läs mer om oss på: www.repligen.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Processoperatör, kemisk industri

Nedan visas andra jobb i Lund som Processoperatör, kemisk industri.

Operatör kosmetika tillverkning

Läs mer Dec 21
Vilka är vi?
Canopus Medical AB tillverkar och utvecklar skin care och medicintekniska produkter i Lund. Vi tillverkar våra egna produkter men har även kontraktstillverkning.
Vi är nu i behov av förstärkning och söker därför en operatör/montör till vår skin care produktion.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av fyllning av kosmetiska produkter, beredning och packning. Tillverkningen sker enligt ISO standard och det är därför viktigt att vara kvalitetsmedveten.
Tjänsten kräver att du är bekväm med högt tempo och repetitiva arbetsmoment. Tunga lyft förekommer.
Ditt dagliga arbete innehåller:
Fyllning av kosmetika produkter
Märkning av produkter
Packning av färdiga produkter
Städning och hålla ordning
Dokumentera i batchprotokoll
Lagerarbete
Transport av produkter mellan arbetsmoment


Om tjänsten:
Tjänsten är en heltidstjänst, vardagar. Helg och kvällsskift kan förekomma. Vi tillämpar 6 månader provanställning. Kollektivavtal finns.

Ansök nu

Processoperatörer 2-skift till vår odling/upparbetning - Repligen Sweden AB

Läs mer Mar 18
Repligen Sweden ABs verksamhet fortsätter att växa. Det går bra för oss och därför vill vi nu utöka vårt team med ytterligare Processoperatörer. Har du intresse för kemi och erfarenhet av processarbete inom industrin? Vill du vara med och tillverka produkter som bidrar till att bota cancer och reumatiska sjukdomar? Varmt välkommen till Repligen Sweden AB i Lund!
Din nya tjänst
Som Processoperatör på Repligen kommer du att ha en betydande roll i arbetet med att tillverka våra produkter. I produktionsavdelning arbetar cirka 50 personer som ansvarar för fermentering, upparbetning, rening och fyllning/frystorkning av företagets produkter. Du kommer att ingå i vår småskaliga odlings- och upparbetningslinje där typiska arbetsmoment är ymp/fermentering och upparbetning av främst tillväxtfaktorer, vägning av råvaror, beredningar av smålösningar, autoklavering och kalibrering.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
Utföra arbete efter standardiserade dokument och att styra processer efter givna metoder.
Uppdatera SOPar och Batch Protokoll
Follow up/CAPA

Tjänsten innefattar även att driva och delta i förbättringsarbete. Du rapporterar direkt till Gruppchef i produktion. Tjänsten är en heltidsanställning med ett rullande skiftarbete (dag- och kvällsarbete).
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen hos oss vill vi att du har:
Erfarenhet av processarbete inom industrin
Kemibakgrund från utbildning och/eller genom arbete
Obehindrade kunskaper i svenska språket samt engelska i tal och skrift
Möjlighet att arbeta i skift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
Kalibrering
Renrumsarbete
Erfarenhet av liknande arbete d.v.s. ymp/fermentering och upparbetning är mycket meriterande
Läkemedelsindustrin/Livsmedelsindustrin
Enhetsoperationer
GMP/ISO 9001

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och ärlig. Du styr en del av processen efter resultat och givna ramar. Du ska också ha lätt att skapa dig en förståelse för processflöden. Noggrannhet är av största vikt i vår verksamhet och vi ser därför att du arbetar med god struktur och precision. Att ta ansvar för att avrapportera fel och avvikelser är en självklarhet för dig.
Vårt arbete är beroende av ett tight samarbete kollegor emellan och därför tror vi att du trivs i en sådan miljö och att du är samarbetsinriktad och engagerad!
Vi erbjuder
Det går bra för oss på Repligen Sweden AB och vi kan erbjuda en trygg anställning! Vi är verksamma inom en stabil bransch och vi satsar på att utveckla vår verksamhet. Hos oss är din egen personliga utveckling nyckeln till framgång! Här får du växa och utvecklas då vi ger dig möjlighet att ta eget ansvar.
Vi har en öppen, lättsam och inkluderande atmosfär där vi uppmuntrar till diskussioner kolleger emellan. Tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi finns i södra Lund med smidiga buss- och tågförbindelser. Vi tillämpar självklart kollektivavtal!
Vill du bli en del av en företagskultur som prioriterar sina anställda och tillverkar produkter som har en viktig roll i läkemedelskedjan? Välkommen att ansöka till oss!
Ansökan
Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Repligen Sweden AB med Roi Rekrytering. Vid frågor relaterat rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Björn Jonasson; bjorn.jonasson@roirekrytering.se.
Välkommen in med din ansökan!
Om Repligen Sweden
Repligen Sweden är ett helägt dotterbolag till Repligen Corporation (USA) som tillhandahåller produkter och strategiska tjänster inom Life Science eller Bioteknisk läkemedelsindustri. Vår anläggning finns i S:t Lars parken i Lund där vi har moderna produktions- och laboratorielokaler. Vi tillverkar tillväxtfaktorer och affinitetsligander med hjälp av mikrobiell fermentation. Eftersom våra produkter är kritiska råvaror för våra kunder har vi valt att basera vårt ISO9001/14001 certifierade kvalitetssystem på europeisk GMP. Vi arbetar aktivt med kontinuerliga förbättringar i enlighet med LEAN-filosofin. Vår vision är ”Att vara ledande inom tillverkning och innovation av proteiner för en bättre värld” och vår värdegrund (vårt DNA) är flexibilitet, engagemang, samarbete och öppenhet.
Läs mer om oss på: www.repligen.com

Ansök nu

Processoperatör 5-skift till vår Ympodling - Repligen Sweden AB

Läs mer Mar 18
Repligen Sweden ABs verksamhet fortsätter att växa. Det går bra för oss och därför vill vi nu utöka vårt team med ytterligare Processoperatörer. Har du intresse för kemi och erfarenhet av processarbete inom industrin? Vill du vara med och tillverka produkter som bidrar till att bota cancer och reumatiska sjukdomar? Varmt välkommen till Repligen Sweden AB i Lund!
Din nya tjänst
Som Processoperatör på Repligen kommer du att ha en betydande roll i arbetet med att tillverka våra produkter. I produktionsavdelning arbetar cirka 50 personer som ansvarar för fermentering, upparbetning, rening och fyllning/frystorkning av företagets produkter. Du kommer att ingå i vår fermentationsgrupp där typiska arbetsmoment är ymp/fermentering, provhantering, enklare analyser, vägning av råvaror, beredningar av smålösningar, autoklavering och kalibrering.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
Utföra arbete efter standardiserade dokument och att styra processer efter givna metoder.
Uppdatera SOPar och Batch Protokoll
Follow up/CAPA

Tjänsten innefattar även att driva och delta i förbättringsarbete. Du rapporterar direkt till Gruppchef i produktion. Tjänsten är en heltidsanställning med ett rullande 5-skiftarbete där den genomsnittliga arbetstiden på en 10-veckorsperiod är 36h/vecka. Upplägget /schemat följer ordningen; två dagspass, två eftermiddagspass och sedan två nattpass vilket följs av fyra dagar ledigt. Skiften rullar varje vecka men pausas i dagsläget vid storhelger.
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen hos oss vill vi att du har:
Erfarenhet av processarbete inom industrin
Kemibakgrund från utbildning och/eller genom arbete
Obehindrade kunskaper i svenska språket samt engelska i tal och skrift
Möjlighet att arbeta 5-skift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
Kalibrering
Renrumsarbete
Tidigare erfarenhet av fermentering i motsvarande eller närliggande bransch är starkt meriterande
Läkemedelsindustrin/Livsmedelsindustrin
Enhetsoperationer
GMP/ISO 9001

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och ärlig. Du styr en del av processen efter resultat och givna ramar. Du ska också ha lätt att skapa dig en förståelse för processflöden. Noggrannhet är av största vikt i vår verksamhet och vi ser därför att du arbetar med god struktur och precision. Att ta ansvar för att avrapportera fel och avvikelser är en självklarhet för dig.
Vårt arbete är beroende av ett tight samarbete kollegor emellan och därför tror vi att du trivs i en sådan miljö och att du är samarbetsinriktad och engagerad!
Vi erbjuder
Det går bra för oss på Repligen Sweden AB och vi kan erbjuda en trygg anställning! Vi är verksamma inom en stabil bransch och vi satsar på att utveckla vår verksamhet. Hos oss är din egen personliga utveckling nyckeln till framgång! Här får du växa och utvecklas då vi ger dig möjlighet att ta eget ansvar.
Vi har en öppen, lättsam och inkluderande atmosfär där vi uppmuntrar till diskussioner kolleger emellan. Tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi finns i södra Lund med smidiga buss- och tågförbindelser. Vi tillämpar självklart kollektivavtal!
Vill du bli en del av en företagskultur som prioriterar sina anställda och tillverkar produkter som har en viktig roll i läkemedelskedjan? Välkommen att ansöka till oss!
Ansökan
Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Repligen Sweden AB med Roi Rekrytering.
Välkommen in med din ansökan!
Om Repligen Sweden
Repligen Sweden är ett helägt dotterbolag till Repligen Corporation (USA) som tillhandahåller produkter och strategiska tjänster inom Life Science eller Bioteknisk läkemedelsindustri. Vår anläggning finns i S:t Lars parken i Lund där vi har moderna produktions- och laboratorielokaler. Vi tillverkar tillväxtfaktorer och affinitetsligander med hjälp av mikrobiell fermentation. Eftersom våra produkter är kritiska råvaror för våra kunder har vi valt att basera vårt ISO9001/14001 certifierade kvalitetssystem på europeisk GMP. Vi arbetar aktivt med kontinuerliga förbättringar i enlighet med LEAN-filosofin. Vår vision är ”Att vara ledande inom tillverkning och innovation av proteiner för en bättre värld” och vår värdegrund (vårt DNA) är flexibilitet, engagemang, samarbete och öppenhet.
Läs mer om oss på: www.repligen.com

Ansök nu

Processoperatörer 2-skift till Expansiva Repligen Sweden AB

Läs mer Mar 18
Repligen Sweden ABs verksamhet fortsätter att växa. Det går bra för oss och därför vill vi nu utöka vårt team med ytterligare Processoperatörer. Har du intresse för kemi och erfarenhet av processarbete inom industrin? Vill du vara med och tillverka produkter som bidrar till att bota cancer och reumatiska sjukdomar? Varmt välkommen till Repligen Sweden AB i Lund!
Din nya tjänst
Som Processoperatör på Repligen kommer du att ha en betydande roll i arbetet med att tillverka våra produkter. I produktionsavdelning arbetar cirka 50 personer som ansvarar för fermentering, upparbetning, rening och fyllning/frystorkning av företagets produkter. Du kommer att ingå i vår storskaliga reningslinje där typiska arbetsmoment är rening av proteiner genom kromatografi och ultrafiltrering samt fyllning av slutprodukt i flaskor. Andra uppgifter kan vara i och ur-packning av kolonner och beredningar av buffertar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
Utföra arbete efter standardiserade dokument och att styra processer efter givna metoder.
Uppdatera SOPar och Batch Protokoll
Follow up/CAPA

Tjänsten innefattar även att driva och delta i förbättringsarbete. Du rapporterar direkt till Gruppchef i produktion. Tjänsten är en heltidsanställning med ett rullande skiftarbete.
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen hos oss vill vi att du har:
Erfarenhet av processarbete inom industrin
Kemibakgrund från utbildning och/eller genom arbete
Erfarenhet av reningsprocesser så som kromatografi, mikro- och ultrafiltrering
Obehindrade kunskaper i svenska språket samt engelska i tal och skrift
Möjlighet att arbeta i skift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
Kalibrering
Renrumsarbete
Läkemedelsindustrin/Livsmedelsindustrin
Enhetsoperationer
GMP/ISO 9001

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och ärlig. Du styr en del av processen efter resultat och givna ramar. Du ska också ha lätt att skapa dig en förståelse för processflöden. Noggrannhet är av största vikt i vår verksamhet och vi ser därför att du arbetar med god struktur och precision. Att ta ansvar för att avrapportera fel och avvikelser är en självklarhet för dig.
Vårt arbete är beroende av ett tight samarbete kollegor emellan och därför tror vi att du trivs i en sådan miljö och att du är samarbetsinriktad och engagerad!
Vi erbjuder
Det går bra för oss på Repligen Sweden AB och vi kan erbjuda en trygg anställning! Vi är verksamma inom en stabil bransch och vi satsar på att utveckla vår verksamhet. Hos oss är din egen personliga utveckling nyckeln till framgång! Här får du växa och utvecklas då vi ger dig möjlighet att ta eget ansvar.
Vi har en öppen, lättsam och inkluderande atmosfär där vi uppmuntrar till diskussioner kolleger emellan. Tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi finns i södra Lund med smidiga buss- och tågförbindelser. Vi tillämpar självklart kollektivavtal!
Vill du bli en del av en företagskultur som prioriterar sina anställda och tillverkar produkter som har en viktig roll i läkemedelskedjan? Välkommen att ansöka till oss!
Ansökan
Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Repligen Sweden AB med Roi Rekrytering.
Välkommen in med din ansökan!
Om Repligen Sweden
Repligen Sweden är ett helägt dotterbolag till Repligen Corporation (USA) som tillhandahåller produkter och strategiska tjänster inom Life Science eller Bioteknisk läkemedelsindustri. Vår anläggning finns i S:t Lars parken i Lund där vi har moderna produktions- och laboratorielokaler. Vi tillverkar tillväxtfaktorer och affinitetsligander med hjälp av mikrobiell fermentation. Eftersom våra produkter är kritiska råvaror för våra kunder har vi valt att basera vårt ISO9001/14001 certifierade kvalitetssystem på europeisk GMP. Vi arbetar aktivt med kontinuerliga förbättringar i enlighet med LEAN-filosofin. Vår vision är ”Att vara ledande inom tillverkning och innovation av proteiner för en bättre värld” och vår värdegrund (vårt DNA) är flexibilitet, engagemang, samarbete och öppenhet.
Läs mer om oss på: www.repligen.com

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Roi Rekrytering Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Roi Rekrytering Sverige AB .

Community Creator USA

Marknadsassistent
Läs mer Apr 10
Najell designs and sells products for urban parents. Our biggest product categories include baby carriers, baby nests and pregnancy pillows. Here at Najell you get the opportunity to work with a rapidly growing brand. Our turnover has increased by around 100% in the last couple of years and we intend to keep this up. Are you interested in being part of our marketing efforts as we continue growing and expanding into the US market?
The Role
Najell is looking to grow its team by adding Community Creator for the US market. We are taking our first steps in entering the market and we are looking for someone to be a part of creating our community in the US. The position is based in Lund, Sweden.

We highly value applicants with extensive knowledge of the US market from either being a native or having lived there.


You will implement our marketing efforts in the US market, establishing our social media position and making sure that our communication is on point.


Other key tasks include identifying and creating bonds with key local stakeholders such as influencers, opinion leaders and test institutions.


A big component of our marketing is influencer marketing where you will lead the way.


You will learn, develop and master skills within the marketing universe such as online advertising, website analysis and social media.



We Offer
We are a tight-knit team that works hard to reach our goals. We all contribute individually within our roles in marketing, product development and sales but there is a strong will to help each other out across borders and work together. This makes us stronger than most teams and also makes us more successful and have more fun together. Since we are growing we also see that there is a big opportunity for the right person to grow into new roles in the future. We create our own success.
Is it you that we are looking for?
Application
Click "sök tjänst" to apply and upload your CV and a personal letter. We want to learn more about you and what would make you a great fit for us and this position. Applications are handled on an ongoing basis so don't wait with your application.
About Us
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. We are based in Lund in southern Sweden where our international team strives to improve and to create great products with parents and babies in mind. Read more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

Buying and Supply Chain Coordinator

Inköpsassistent
Läs mer Apr 19
Najell is looking for a Buying and Supply Chain Coordinator to join our fast-growing team!
Here at Najell, you have the opportunity to work for a rapidly expanding company with ambitious goals. Our revenue growth has been around 100% in recent years, and we aim to continue growing in the coming years. We are currently strong in the Nordic region, Germany is soon our largest market, and aiming towards the rest of the world. Join us on an exciting growth journey that few have had the opportunity to experience.
Based in central Lund, Najell designs and sells products for urban parents. Our major product categories include baby carriers, baby nests, and footmuffs. Is it you we're looking for?
To succeed in this role, you need to have a strong personal drive, problem-solving skills, and the ability to handle a dynamic environment. Additionally, you should have a positive attitude, be collaborative, and be curious to learn and explore new opportunities.
You are expected to have:

Experience and/or education in Procurement & Supply Chain.


Good understanding of the entire process from production to end customer.


Interest in monitoring key performance indicators (KPIs).


Strong planning skills and attention to detail.


Experience with MS Office / Excel.


Strong business acumen and a desire to take initiative.


Bonus if you have experience in customs handling, as it's the next area we want to optimize.


The Role:

Planning and optimizing purchases


Monitoring deliveries


Price negotiation


Product development


Supporting the team in identifying opportunities and growth


Quality follow-up with suppliers


Further developing our logistics, including customs clearance and last-mile solutions


Our Offer:
We are a close team working hard to achieve our goals. While contributing individually within our roles in marketing, product development, procurement, and sales, we also have a strong desire to help each other and ensure overall improvement. This makes us stronger and more enjoyable to work with than most teams, and we are convinced it's part of our success. As a growing company, there is ample room for personal development along with the company's growth.

Is it you we're looking for? 
Application:
Click on "apply for the position" and upload your CV and cover letter, in English or Swedish. We want to learn more about you and why you would be a great fit for this position with us. Applications are reviewed continuously, so don't hesitate to apply.
About Us:
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. Based in central Lund, our international team creates and improves strong products for parents and children. Learn more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

Community Creator UK

Marknadsassistent
Läs mer Apr 2
Najell designs and sells products for urban parents. Our biggest product categories include baby carriers, baby nests and pregnancy pillows. Here at Najell you get the opportunity to work with a rapidly growing brand. Our turnover has increased with around 100% the last couple of years and we intend to keep this up. Are you interested in being part of our marketing efforts as we continue making an impact in the centre of Europe?
The Role
Najell is looking to grow its team by adding Community Creators, for both the DACH market and the UK market. We already have a lot of traction in these markets and now we want to expand our market position. The position is based in Lund, Sweden.

We highly value applicants with extensive knowledge of the UK or DACH markets from either being a native or having lived there.


You will improve our marketing efforts in the local market strengthening our position on social media and making sure that our communication is on point.


Other key tasks include identifying and creating bonds with key local stakeholders such as influencers, opinion leaders and test institutions.


A big component of our marketing is influencer marketing where you will lead the way.


You will learn, develop and master skills within the marketing universe such as online advertising, website analysis and social media.



We Offer
We are a tight-knit team that works hard to reach our goals. We all contribute individually within our roles in marketing, product development and sales but there is a strong will to help each other out across borders and work together. This makes us stronger than most teams and also makes us more successful and have more fun together. Since we are growing we also see that there is a big opportunity for the right person to grow into new roles in the future. We create our own success.
Is it you that we are looking for?
Application
Click "sök tjänst" to apply and upload your CV and a personal letter. We want to learn more about you and what would make you a great fit for us and this position. Applications are handled on an ongoing basis so don't wait with your application.
About Us
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. We are based in Lund in southern Sweden where our international team strives to improve and to create great products with parents and babies in mind. Read more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

CFO

Ekonomichef
Läs mer Mar 25
Are you an analytical doer with a deep understanding of Swedish accounting rules and regulations? Are you a dedicated leader who supports the business without seeking personal prestige, all while thriving in an international organizational environment? We invite you to join our dynamic team at Veolia Water Technologies Sweden.

Veolia Water Technologies...
is a global leader in providing water and wastewater solutions to industries and municipalities, where sustainability, work environment, safety, and quality are highly prioritized. With our commitment to sustainable development and innovation, we are at the forefront of delivering clean water and preserving natural resources. Veolia Water Technologies Sweden consists of two business units, AnoxKaldnes (Lund) and Hydrotech (Vellinge), with a total of approximately 115 employees.
You will report to Veolia Water Technologies CFO, located in France and be a confident sparring partner to Jacob Bruus, CEO for Veolia Water Technologies Sweden. As part of the managment team you will also have a close collaboration with the managment teams for AnoxKaldnes and Hydrotech.
As CFO you have a key role...
with overall responsibility for the company's financial statements, annual reports, budgeting and forecasting.
As part of the role you will lead the finance team, based in Lund, which will also be your main location. You and the team support both AnoxKaldnes in Lund and Hydrotech in Vellinge, which involves spending some time at the Vellinge site as well.
Your mission is broad and includes many important tasks such as:

Oversee financial operations, including budgeting, forecasting, and financial reporting


Ensure compliance with Swedish accounting regulations and standards


Develop and implement financial strategies to support business growth and profitability


Analyze financial data, identify trends, and provide insights to support decision-making


Manage cash flow, risk management, and financial controls


Lead the finance team and provide guidance and mentorship to team members


Build strong relationships with external stakeholders, including auditors, banks, and regulatory authorities


You are an analytical doer...
with a keen interest in a company's financial health and development and with extensive and solid experience within management and finance. You are a curious and communicative team player who stays updated on the latest legislation and issues pertaining to your field.
Personally, you enjoy working in a dynamic environment and easily adapt to changes. As a person, you bring a solution-oriented attitude and a genuine interest in people and leadership, hence enabling the team members’ growth.
Additional requirements:

Bachelor's or Master's degree in Finance, Accounting, or a related field


Proven experience as a CFO or in a similar senior finance role


Strong knowledge of Swedish accounting regulations and standards


Excellent analytical and problem-solving skills


Proficient in financial planning, budgeting, and forecasting


Strong leadership and team management abilities


Excellent communication and interpersonal skills


Fluency in Swedish and English




Veolia Water Technologies offers a fantastic opportunity..
to join a Group whose goal is to become the benchmark company for ecological transformation! ????????
We are confident that the right person for this job will have an exciting future ahead! We pride ourselves with our friendly, open and collaborative atmosphere. We can offer you freedom in return for responsibility. We are convinced that the right person for this job will have an exciting future and be an important part of our success, but most importantly, together we will contribute to a more sustainable world.
As a Veolia employee, you are entitled to our Veolia Care Program, wellness benefits, ATF, and the opportunity to engage as a shareholder in Veolia.
Learn more about us at us here!
Welcome to submit your application!
Here at Veolia Water Technologies, we know that some applicants don't apply unless they think they tick all the boxes - but we are saying don't worry! We would much rather see your application than risk missing out on your potential!
Veolia Water Technologies is an equal opportunity employer. We value diversity and welcome applicants from all backgrounds.
Join us in making a difference in the world of water management. Apply now and be a part of our mission to create a sustainable future through innovative water solutions.
We conduct ongoing selection and the advertisement may be removed once we find the right candidate, so don't hesitate to submit your application.
Please note that we do not accept applications via email.
If you have any questions or concerns about the role or the recruitment process, feel free to contact Recruitment Consultant Lisa Alsterberg – lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Ansök nu

Specialistutbildad undersköterska inom demensvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 3
Vill du vara med och bygga upp vår verksamhet?
Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska inom demensvård. Vi ser det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom demensvård, och samtidigt en personlig lämplighet och bra samarbetsförmåga. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, har kanske ett eller flera andra språk. Du ska ha fokus på individen, se deras behov och vara flexibel inom deras beslut. Är du engagerad och tycker ditt arbete med andra människor ger dig ett värde? Då är du välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
Abello hemtjänst – vi är en pålitlig hemtjänst som ger stöd enligt biståndsbeslut från kommunen. Utöver hemtjänst levererar vi hemsjukvård och hushållsnära tjänster. Behovet av fler medarbetare inom demensvården ökar då vi kontinuerligt får in fler vårdtagare med kognitiv svikt.
Vi samarbetar i team – vi utvecklas tillsammans och arbetar mot gemensamma mål. Din delaktighet och ditt engagemang tas tillvara hos oss. Mångfald är en styrka som genomsyrar bemötande, mat/måltider, socialt sammanhang och språk. Hos oss får du kompetensutveckling och kan bidra med dina kunskaper. Abello arbetar för kontinuerlig kunskapsutveckling och regelbunden handledning för alla medarbetare. Verksamheten bedrivs nära kunden vilket ger stor möjlighet att påverka, så det blir trygg och säker vård utifrån deras behov.
Om dig
Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, tycker om utmaningar och brinner för att arbeta med människor i behov av stöd. I hemtjänsten jobbar vi hemma hos våra kunder, det är din arbetsplats men först och främst deras hem, där du visar respekt. Du följer individuell genomförandeplan, kan arbeta självständigt men även vara en i gruppen. Såklart är du serviceinriktad och ansvarsfull.
Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi en ny specialistundersköterska inom demensvård till vårt demensteam i Lund. Det huvudsakliga uppdraget som specialistundersköterska hos Abello hemtjänst innebär för dig att:

arbete framför allt hos/ med vårdtagare med kognitiv svikt. Både som fast omsorgskotakt, och/ eller BPSD administratör men även med det praktiska omsorgsbehovet hos vårdtagaren.


ha ett professionellt förhållningssätt, det betyder att du alltid har god kvalitet i vård och bemötande.


vara flexibel och utvecklingsinriktad.


ta eget ansvar och ha förmåga att samarbeta.


du är den viktigaste länken. Vi arbetar utifrån ett kontaktmannaskap där du som arbetar med våra kunder ska göra det enkelt att ha kontakt med oss, såväl för kunden som anhöriga och andra runt kunden.


I dina arbetsuppgifter ingår bland annat personlig omvårdnad, hygien, städning, tvätt, inköp, hjälp med måltider, förflyttningar, medicin delegering och upprätta genomförandeplaner.
Din profil
Gymnasial utbildning: undersköterska
Körkort B, men det är också bra om du kan cykla.
Utbildnning inom demens/ kognitiv vikt, rehabilitering eller vård i livets slut.
Lön
Vi har kollektivavtal och individuell lönesättning.
Övrigt
Du får friskvårdsbidrag.

Ansök nu

Fastighetsvärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Mar 27
Drivs du av att leverera enastående service och skapa trivsel? Vi söker en engagerad och självgående Fastighetsvärd med goda administrativa färdigheter och en passion för kundservice. Bli en del av vår expanderande organisation där din potential och ditt bidrag är en viktig faktor för vår fortsatta utveckling.
Nu söker vi en Fastighetsvärd - En nyckelroll för vår framtida utveckling och expansion!
Som Fastighetsvärd hos Kudu AB blir du en viktig länk mellan vår förvaltning och våra hyresgäster. Med bas centralt i Lund, kommer du att hantera cirka 350 lägenheter och spela en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet och gemenskap inom våra bostadsmiljöer.


Kudu är en lokal aktör med höga ambitioner..
som brinner för god arkitektur och dess hållbara värden. Lika viktigt för oss är nyskapande och smarta lösningar, vilket blir synligt i förvaltningen av vårt fastighetsbestånd. Vi är en nyfiken, snabbfotad och långsiktig samarbetspartner som hittat vår nisch – att arbeta småskaligt och långsiktigt med att äga, förvalta – och skapa hållbara och kvalitativa bostäder. 
För närvarande äger och förvaltar vi bostadsfastigheter i Lund. Samtliga fastigheter har varsamt renoverats för att deras unika särprägel ska leva vidare. Våra fastigheter har det gemensamt att de är boendemiljöer där arkitektur, design och socialt ansvar är betydelsefulla element.  
Läs mer om Kudu AB på https://kuduab.se/

Dina arbetsuppgifter kommer vara mångfacetterade..
och inkludera att agera som kontaktperson för våra hyresgäster. Hos oss på Kudu AB får du en varierad och stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla både dina administrativa och kundorienterade färdigheter samtidigt som du bidrar till att skapa en positiv boendemiljö för våra hyresgäster.
Några av dina arbetsuppgifter:

Planera och arrangera gemenskapsaktiviteter för att främja trivsel bland hyresgäster.


Lösa enklare felanmälningar.


Vara ansvarig för upprättande av hyreskontrakt.


Hantera annonsering av lediga lägenheter och administrera bostadskö.


Uppdatera och dokumentera information i vårt fastighetssystem samt kommunicera med hyresgäster genom vår boendeapp.


Hantera nycklar och säkerställa deras korrekta användning.


Delta i lägenhetsbesiktningar.



Som Fastighetsvärd på Kudu kommer du att ha en verksamhetsnära roll..
För att lyckas i rollen som Fastighetsvärd är hos oss är det viktigt att du känner dig trygg i din kompetens och är självständig. Du har en förmåga att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete. Vi uppskattar också förmågan att skapa och upprätthålla relationer samt en god samarbetsförmåga. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett expanderande företag där du kan påverka din arbetsroll och bidra till Kudus utveckling - det är bara du som sätter gränserna! 
För rollen krävs:

Erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana.


Tidigare kundserviceerfarenhet, gärna inom fastighetsbranschen.


B-körkort


Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.



Varför Kudu?
Kudu erbjuder en tjänst på ett växande bolag i en spännande bransch. Vi är ett litet team med en stark teamkänsla som sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler i centrala Lund. På Kudu har vi en familjär stämning med korta beslutsvägar och vi känner stolthet över bolaget och våra fastigheter.
Tjänsten är placerad på Kudu ABs kontor i centrala Lund. Vi erbjuder fast lön, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.  

Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor gällande rollen och rekryteringen, vänligen ta kontakt med vår Rekryteringskonsult Anna Tunberg, anna.tunberg@roirekrytering.se

Anställning hos: Kudu AB
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vi kommer att utföra en bakgrundskontroll innan anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu