Lund: Projektledare Bygg, industriella fastigheter, Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Bygg, industriella fastigheter, Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vill du ha ett varierat arbete där flexibilitet och initiativtagande uppskattas? Trivs du med projektledning och har erfarenhet av tekniska byggprojekt inom industriell fastighet? Då kan du vara den vi söker. 

Vem är du?

Som projektledare driver du projekt från förstudie till överlämning mot Sodexos förvaltningsorganisation. Projektledaren är en viktig roll för att skapa långsiktiga relationer med vår kund. Du kommer också att delta i globala samarbetsprojekt mellan Sodexo och vår kund. 

I rollen ingår ansvar för att hålla budget, tidplan, uppsatta effekt och projektmål samt att tillsätta resurser för att driva projektet.

Övriga funktioner som ingår i rollen är bland annat ta fram budget för framtida projekt medverka vid behovsanalyser, förstudier samt vara projektstöd för våra interna drifttekniker.

I projektledarens roll ingår daglig kontakt med vår kund och samordning av konsult och entreprenörsresurser.

Du rapporterar till Head of Hard FM Services. Inget personalansvar ingår i tjänsten

För att lyckas väl i tjänsten är du initiativtagande, ansvarsfull, flexibel och samarbetsvillig och vill skapa goda relationer med vår kund. Du har en koordinerande roll för två internationella organisationer där en betydande del av kommunikationen sker på engelska, därför krävs en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i teknisk engelska.

Kvalifikationer


• Du delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling.
• Relevant utbildning inom området
• Har praktiskt erfarenhet från projektledning inom bygg och/eller installationsteknik
• BAS-P, god erfarenhet av arbetsmiljöplanering i byggprojekt
• God erfarenhet av entreprenadjuridik samt upphandling
• Arbetat med övergripande kalkylering av byggprojekt
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i teknisk engelska
• Innehar B-körkort

Meriterande:


• Arbetat med projektledning inom en komplex industriell anläggning där projekt genomförs under pågående drift, inom t.ex livsmedelsindustri, laboratorie miljö eller hälso och sjukvård
• Vill arbeta med projektledning i en internationell och komplex miljö

Om du är rätt person kan vi erbjuda dig

Sodexo är ett företag med många inriktningar och karriärmöjligheter.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande arbete i en global organisation. 

Du är placerad på kundens industrianläggning Lund och ingår i en grupp som består av erfarna både externa och interna projektledare, tekniska specialister, förvaltning, drifttekniker och administrativ personal där du får en stor möjlighet till personlig utveckling. 

Anställningsform och arbetstider:


Heltid, provanställning tillämpas.

Tillträde omgående/ enligt ök

Arbetstid må- fre dagtid. Ev helg/kväll kan förekomma

Vissa resor i tjänsten kan förekomma.

Har du frågor kontakta  christopher.raushill@sodexo.com

Din ansökan vill vi ha senast den 2021.12.15

Ansökan kan endast göras via vår hemsida

Vi strävar alltid efter att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vem och vilka erfarenheter som tillför mångfald skiljer sig naturligtvis åt mellan olika rekryteringar. 


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. Vi är 420 000 medarbetare i 64 länder som kommer i kontakt med 100 miljoner konsumenter - varje dag.
Det gör oss till ett av världens ledande Service Managementföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, bygg och anläggning.

Technical Project Manager

Läs mer Mar 20
Nipromec Group is an international consulting and engineering company founded in 2003. We offer design and consulting services for multiple industries with emphasis on energy and construction. Nipromec offices in Finland are located in Rauma, Turku, Tampere and Helsinki. Nipromec Group also has offices in Malmö (Sweden), Erlangen (Germany), Bristol and London in the United Kingdom.

We are now looking for a Technical Project Manager for a project in Lund, Sweden for our client ESS. The European Spallation Source (ESS) is a European Research Infrastructure Consortium (ERIC). The European Spallation Source is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. The facility design and construction include the most powerful linear proton accelerator ever built. The vision is to build and operate the world’s most powerful neutron source, enabling scientific breakthroughs in research related to materials, energy, health and the environment, and addressing some of the most important societal challenges of our time.

The position is scheduled to start as soon as possible. The estimated duration of the project is 6 months with the possibility of extension. Please note that this job requires 100% on-site presence in the office in Lund, Sweden.

As a Technical Project Manager main tasks include:

Prepare and manage ESS projects for ATEX certifications.

Ensuring that activities are produced and executed according to plan.

Collaborate with quality department and ATEX experienced engineers

We expect:

Education or relevant work experience in relevant engineering field; Mechanical, Process/Piping or Electrical

Excellent spoken and written English skills.

Experience in leading and supporting technical projects including planning and follow up of QC activities

Experienced in using Microsoft Office, Adobe Acrobat software. Experience in using project management tools is beneficial.

Quality control knowledge.

Preferential but not a must, to have experience from technical certification and specifically ATEX.

We are looking for:

Organized, thorough, self-sufficient and has attention to details.

A team-player that can motivate a team through networking and leading with example.

Effective technical communication (verbal and written) skills with proven ability to present issues to design teams and other disciplineses

For more information please contact Nipromec Group HR & Recruiting Administrator Rania Salman.
E-mail: rania.salman@nipromec.com
Telephone number: +46 (0)76-630 59 00

The position will be filled as soon as suitable candidate is found, so apply this position immediately. Please note that by applying you agree that your data is handled according to our recruitment register (http://nipromec.com/en/handling-of-personal-information-recruitement-register) procedure.

Finnish Nipromec Group consists of Nipromec Oy Ltd, Nipromec UK Ltd, N-Pro Resources Oy Ltd, Nipromec GmbH, Nipromec Sweden Ab, Nipromec EP and Nipromec Site Services units. Nipromec Group is audited and certified by Bureau Veritas and holds the ISO 9001/14001 and ISO 45001 certificates. 2020 Nipromec Group turnover was 19 million Euros. For more information please visit www.nipromec.com.

Ansök nu

Produktionsledare/beställarstöd till Region Skåne

Läs mer Mar 20
Vi söker en Produktionsledare/beställarstöd till Region Skåne.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Uppdraget avser att i samverkan med upphandlad konsultgrupp och entreprenörsgrupp ta fram rambeskrivningar för att i samverkan sedan producera.

Arbetets huvudsyfte/huvuduppdrag
Vara Regionfastigheters projektledare behjälplig som
Produktionsledare/beställarstöd.
Som produktionsledare för projektets produktion säkerställa att alla förekommande byggaktiviteter, installationer och sidoentreprenader tex medicinsk utrustning följer gemensam projektplan.
Arbetet som produktionsledare för uppdraget innebär fysisk närvaro på sjukhusområdet i Lund. Uppdraget får inte utföras på distans med hänsyn till projektets komplexitet. Uppdraget ska definieras i samråd med Beställaren. Uppdragsbeskrivning
kommer precisera de tilltänkta arbetena.

Arbetsuppgifter
Vara behjälplig för projektet att följa upp produktion, tid, kvalitet och ekonomi.
Produktionsuppföljning, produktionsrapportering samt samordna installationer
Leda och samordna produktionsmöten (bygg, installation, medicinsk utrustning) och samordningsmöten
Att ta fram samt följa upp tidsplaneringen för projektets alla aktiviteter
Kommunikation, planering med berörda sidoentreprenörer.

Huvudsaklig samverkan/gränssnitt
Projektledare Bygg
Projektledare El
Projektledare VVS
Projektledare IT
Projektledare Utrustning
Projektledare Verksamhet
Produktionsledare Bygg
Tidplanerare

Projektkommunikatör
Totalentreprenör i samverkan, sidoentreprenör
Verksamheter inom sjukhusområdet
Region Skåne Fastighetsdrift

Projekteringsarbetet ska bedrivas i samråd med Beställare, nyttjare och övriga projektörer vad gäller slutlig omfattning och utförandenivå. Konsulten ska samordna sitt arbete med övriga konsulter. Konsulten ska vid behov delta i byggsamråd och/eller andra möten/kontakter med myndigheter. Konsulten ska följa tillhandahållen PTS (Program för Teknisk Standard), avvikelser ska dokumenteras.

Krav (OBS, obligatoriska)

Ha minst tio (10) års yrkeserfarenhet av produktionsledning eller likvärdigt
Ha minst fem (5) års erfarenhet av projektledning för större installationstäta komplexa projekt
Ha god förmåga om de olika teknikgrenarnas gränssnitt och samverkan
Ha god förmåga att driva och styra produktionen avseende tid, kostnad och kvalitet.
Ha god förmåga att samarbeta och ta till sig och delge relevant information
Ha god förmåga i ekonomiuppföljningar, tidsplanering och samordning
Ha god förmåga att driva projekteringsmöten och byggmöten
Ha god förmåga att i kontakt med beställarens olika verksamheter/hyresgäster uppträda med god social förmåga och kommunicera med dessa.

Utöver detta ska offererad person ha genomfört två (2) liknande uppdrag där offererad person ska ha agerat nyckelperson under hela produktionen. Anbudsgivaren ska för beställaren redogöra för offererad persons delaktighet i uppdragen genom att inkomma med referensuppdrag som uppfyller nedan ställda krav

Ett (1) av uppdragen ska ha avsett projekt för sjukhus med pågående verksamhet där projektet varit värt minst 200 mkr. Projektet ska vara avslutat inom de senaste tio (10) åren.
Ett (1) av uppdragen ska varit värt minst 300 mkr. Projektet ska avse entreprenad i samverkan och vara avslutat inom de senaste tio (10) åren.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior Projektledare - Revinge

Läs mer Feb 26
Fortifikationsverket söker junior projektledare Bygg till Revinge. Har du arbetat ett par år med att leda projekt inom fastighets- eller byggbranschen? Eller är du nyutexaminerad? Har du god ledarkompetens? Söker du en roll där du får arbeta med att bygga fastigheter till hyresgäster med spännande verksamheter? Då är det dig vi behöver! Läs vidare och se om det är oss som du söker.

Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare och vi är experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter.

Din vardag – stärka Sveriges försvarsförmåga
Fortifikationsverkets uppdrag är att bygga, äga, förvalta och drifta fastigheter som framförallt Försvarsmakten använder i sin verksamhet. Huvudkontoret finns i Eskilstuna där ledningen för verket och Projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar. Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver.

Projektavdelningen har i dag ca. 140 anställda varav ca. 85 är projektledare som är stationerade på ett 15 tal orter över hela landet. Projektavdelningen är indelad i operativa enheter och stabs/stödenheter. Projektledningsenhet Syd består av 10 personer och personalen är idag placerad i Revinge och Eskilstuna. Nu söker vi Junior Projektledare till vår växande enhet med placering i Revinge.

Som junior projektledare stödjer du en eller flera projektledare i den löpande projektverksamheten i bygg- och anläggningsprojekt med en rad arbetsuppgifter så som t. ex. projektplanering, tidsplanering, säkerhetsskyddsplanering, avrop från ramavtal, inpassering och säkerhetsfrågor, protokollföring, projektuppföljning, diarieföring, projektavslut samt överlämning till förvaltning och kund. Att medverka i projektberedningar, förberedande av beslutsärenden, upphandlingar och framtagande av förfrågningsunderlag är också en del av tjänsten. Arbetet sker i många fall i team tillsammans med projektledare, stabspersonal och specialister. Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet.

Vad erbjuder du oss?
Vi söker dig som har Universitets- eller högskoleutbildning alternativt gymnasieingenjör (där examen får vara max fem år gammal) med inriktning samhällsbyggnad, väg- och vatten, bygg- eller installationsteknik, arkitektur, fastighetsförvaltning, ekonomi eller motsvarande eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du har en ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande samt att har du en hög säkerhetsmedvetenhet, goda kunskaper i svenska både tal och skrift, god vana vid administrativa IT-system. Svenskt medborgarskap och körkort klass B är ett krav.

Det är meriterande om du har fortifikatorisk grundutbildning. Det är även till din fördel om du har arbetat inom investeringsprojekt kopplat till bygg-, anläggning-, och fastighetsbransch.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För den här rollen vill vi att du är en person som sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål. Du är strukturerad och arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är du duktig på att samarbeta med andra, både kollegor, entreprenörer och våra hyresgäster.

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med ca 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering Revinge. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 april 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta enhetschef Mikael Axelsson, tfn 010-444 41 78 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, tfn 010-444 46 90. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Projektledare till Projektavdelning, Tekniska förvaltningen

Läs mer Feb 28
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som projektledare på tekniska förvaltningen kommer du att leda utredningar, projektering och entreprenader och även handla upp konsulter och entreprenörer.

Projektledarens övergripande ansvar är att se till att projektmålen avseende tid, kvalitet och ekonomi uppnås. Arbetet inkluderar så väl att planera och strukturera ditt eget och andras arbete som riskhantering och ekonomistyrning i projekten. Arbetet innebär mycket samverkan med kollegor på kommunen och även med externa aktörer såsom tex. VA SYD och Kraftringen. En god samarbetsförmåga och förmåga att planera och kommunicera är därför av stor vikt, men också att du är självgående och van vid att ta helhetsansvar.

Vi söker dig
Vi söker i första hand dig som är utbildad civil- eller högskoleingenjör med relevant inriktning mot infrastruktur, bygg och anläggning eller samhällsbyggnad och har minst 10 års arbetslivserfarenhet från samhällsbyggnadsbranschen gärna med inriktning mot projektledning och projektutveckling. Vi söker dig som i beställarrollen självständigt kan driva större entreprenader inom infrastruktur. Du skall ha god kunskap i de regelverken som ligger till grund för projektgenomförandet – AMA, AB04 etc. 

Meriterande är även goda kunskaper inom offentlig upphandling, god vana av samverkan med myndigheter samt goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Stor vikt kommer vid rekryteringen att läggas vid personliga egenskaper, de präglas av;

• Du levererar utifrån uppsatta mål och tider
• Du tar egna initiativ, är självständig, handlingskraftig och har hög integritet
• Du är strukturerad i ditt arbete och skapar tydlighet i projekten
• Du är intresserad av att utveckla och förbättra verksamheten
• Du har lätt att skapa goda relationer på alla nivåer såväl internt som externt
• Du är en lagspelare för att nå fram till lösningar
• Du ser affärsmässighet som en naturlig del av ditt uppdrag
• Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare



Om arbetsplatsen
Projektavdelningen på tekniska förvaltningen ansvarar för genomförande av de stadsutvecklings- och infrastrukturprojekt som ligger inom förvaltningens ansvarsområde, från projektering fram till att färdig anläggning överlämnas till driftsorganisationen. Avdelningen är också delaktig i projekts tidiga skeden, exempelvis i detaljplaner. Projekten varierar i omfattning och komplexitet och sträcker sig från mindre ny- och ombyggnader till stora komplexa stadsutvecklingsprojekt. Vi är en beställarorganisation som i huvudsak arbetar genom externa konsulter och entreprenörer.

På projektavdelningen arbetar idag nio medarbetare samt en avdelningschef. Gruppen har stor erfarenhet av att driva projekt och vi jobbar aktivt med att dela erfarenheter med varandra och därigenom hela tiden lära nytt och förbättra oss.

Arbetsplatsen är belägen centralt i Lund precis bredvid järnvägsstationen. Vi arbetar i aktivitetsbaserad kontorsmiljö, har flextid och möjlighet till distansarbete.

På tekniska förvaltningen blir du en del av samhällsbyggnadsprocessen. Vi hanterar kommunens markinnehav och arbetar strategiskt med exploatering och fastighetsutveckling. Våra medarbetare utvecklar, bygger och sköter stadens gator, torg, parker och naturområden. Vi skapar förutsättningar för hållbart resande och plats för möten, lek och fritid, och vi ansvarar även för kommunens färdtjänstverksamhet.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Projektledare till stort projekt i Kalmar

Läs mer Feb 6
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Som projektledare hos Specialfastigheter kommer du att få arbeta med ny- och ombyggnationer av fastigheter med stort fokus på säkerhet och hållbarhet. Som projektledare blir du en del av ett team på ca 22 medarbetare vilka idag utgår från Linköping, Stockholm, Göteborg, Lund och Örebro. Du kommer att tillhöra enhet Syd med placeringsort i Lund, projektet kräver att du stor del av din arbetstid även befinner dig på plats i Kalmar.

Till den här tjänsten söker vi dig som kommer att leda ett av våra större projekt, byggandet av Kriminalvårdens nya anstalt i Kalmar. I dagsläget befinner sig projektet i en förstudie.

Du förväntas övergripande ansvara för projektets genomförande i enlighet med våra mål och riktlinjer på ett självständigt sätt, i ett projektteam tillsammans med inhyrda projektledare. Du kommer att leda och ansvara för projektet gentemot hyresgäster, affär- och fastighetsområdeschefer, under hela projektprocessen från programskede till överlämning till förvaltning. Du följer upp och säkerställer leverans i enlighet med fastställda kvalitets-, miljö-, ekonomi- och tidsramar. Du ansvarar för samtliga myndighetskontakter och säkerställer att regelverk och krav efterlevs. Som projektledare kommer du även ha som uppgift att initiera och driva erfarenhetsåterföring från dina projekt till företaget och projektteamet.

Om dig:
Du är utbildad civil- eller byggnadsingenjör alternativt har du införskaffat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Utöver det har du mångårig och gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda stora byggprojekt som beställare eller entreprenör.

I rollen förväntas:
Affärsmässighet och god erfarenhet av budgetansvar, ekonomisk styrning, prognoser och uppföljning. Erfarenhet av upphandling av konsulter och entreprenörer samt kunskap i entreprenadjuridik. Förhandlingsvana. Ett stort engagemang för fastigheter och byggprojekt samt en god helhetsförståelse för branschen. Gedigen erfarenhet av både projektering och produktion samt övergripande kunskaper gällande bygg- och installationsteknik. Ett engagemang och drivkraft i miljö- och hållbarhetsfrågor. Ett öppet, inkluderande och engagerande ledarskap.

Erfarenhet av flera projekt i samverkan med goda resultat. Att du bidrar med din kunskap i projektutvecklingsskedet. Erfarenhet av att självständigt driva projekt i säkerhetskritiska miljöer samt arbete enligt LOU är meriterande.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med både kunder, projektchef och andra intressenter såväl som med vår egen fastighetsorganisation och bolagets stödfunktioner. Därför är det av stor vikt att du har en mycket god samarbetsförmåga och värdesätter goda relationer.

Du är en trygg och stabil person med naturlig fallenhet för en god och framgångsrik kommunikation. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du förstår och kan tillämpa affärsmässiga principer och har goda ledaregenskaper. På Specialfastigheter kombineras öppenhet, gemenskap och affärsmässighet med kompetens och nytänkande - Om du är bra på det du gör och delar våra värderingar så hoppas vi att du vill vara med på den utmanande och spännande resa vi har framför oss!

Placering:
Din placeringsort är Lund, dock kommer du behöva vara på plats i Kalmar några dagar i veckan. Då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor. Körkort för personbil är ett krav.

 Ansökan
Ansök senast 10 mars

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 40 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Sodexo AB .

Finance Business Partner till Sodexo

Business controller
Läs mer Mar 25
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Business Partner hos en Global kund hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där Egna initiativ, flexibilitet och teamkänsla uppskattas? Har du dessutom erfarenhet av liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Stödja verksamheten i ekonomiska frågor
• Utmana och uppmuntra verksamheten för att förbättra det finansiella resultatet
• Möjliggöra prestanda genom ekonomiskt ledarskap, samarbetsledning och finansiell affärspartner
• Kvalitetssäkring av månadsrapporter
• Övergripande förbättring av förståelsen av den operativa prestandan
• Stödverksamhet under och mellan månadsavslutningen och supportansvariga under stängningsdagarna
• Utbilda chefer i att förstå deras P&L och utbilda dem i de lokala finansiella verktygen
• Löpande kundkontakt
• Stödja och assistera verksamheten i att skapa finansiell transparens
• Ansvarig för månadsuppföljning, prognos och budgetrapporter
• Utbilda chefer i månatlig uppföljning av rapportering, budgetering och prognoser
• Utveckla och optimera processer
• Planering och genomförande av verksamhetsgenomgångar
• Finansiella analyser
• Säkerställa processoptimeringar, kontinuerliga förbättringar och "Bästa praxis"
• Stödja och följa upp projekt
• Arbeta proaktivt och driva projekt framåt

Vad du bidrar med:


• Universitetsexamen motsvarande minst en kandidatexamen i finans eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta i liknande befattning
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Förmåga att planera och prioritera
• Förändringshantering

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid. Dagtid må-fre.

Tillsvidare anställning, provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Urval sker löpande. Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Finance Manager till Sodexo North Europe

Accounting controller
Läs mer Mar 19
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Manager hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete hos en stor Global kund i en dynamisk miljö? Har du dessutom erfarenhet av en liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Personalledning och ansvar för Finance Controlling & Supplier Management Team
• Sätta tydliga och ambitiösa mål
• Identifiera och driva produktivitets-processförbättringar och utveckling
• Göra det möjligt för varje anställd inom ditt team att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt och främja teamets utveckling.
• Säkerställa en engagerande och hälsosam arbetsmiljö och föregå med gott exempel och förebild enligt Sodexos värderingar
• Ansvara för ekonomisk uppföljning, budget, savings och forecast
• Supportera chefer inom organisationen i finansiella system och verktyg.
• Säkerställ att fakturering sker löpande enl rutin.
• Driva klientens månadsrapportering, prognos och budgetprocess för norra Europa
• Utveckla och implementera bästa praxis finansiella rapportering för klienter över hela norra Europa inkluderad i lokala och regionala styrelsemöten
• Driva och följa upp besparingsinitiativ över hela norra Europa
• Driva klientens årsavstämningsprocess för norra Europa
• Stödja verksamheten vid hantering av ändringsförfrågningar
• Nära samarbete med Operations och Finance intressenter, internt och på kundsidan
• Genomföra analys av förlustgivna länder, platser och/eller serviceområden
• Se till att drift-/administratörsteam på plats tillhandahåller korrekta, fullständiga och rätt informationsnivåer (d.v.s. leverantörsfakturor och andra kostnader som uppstår på plats fördelade på rätt resultatcenter, tjänstelinje och tjänstekategori) i tid, vilket underlättar månadsavslutningen av konton av det transversella finansteamet
• Utmana Operations-teamen för att öka deras förståelse för den kommersiella modellen och utgiftskategorisering (Core/Variable/Projects) – regelbundna utbildningar kommer att tillhandahållas till alla analytiker och operationsteam på plats
• Validera den månatliga ekonomin som utarbetats av operativa/administrativa team på plats.

Vad du bidrar med:


• Utbildad till magisterexamen eller motsvarande standard med redovisningsexamen.
• Erfarenhet av en ekonomi-/redovisningsroll på minst 10 år.
• Ledning och ledarska, meriterande på internationell nivå.
• Förmåga att samarbeta, nätverka och arbeta på en strategisk och mycket professionell nivå med alla nyckelintressenter och upprätthålla ett rykte om att uppfylla förväntningar och leverera resultat
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en stor Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid, dagtid må-fre. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Urval sker löpande.

Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Restaurangbiträde till Sodexos restaurang i Lund

Köksbiträde
Läs mer Nov 20
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Som restaurangbiträde på Sodexo är du en lagspelare och matsvinnsbekämpare. I rollen ingår beredning av mat och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  

Vårt uppdrag hos vår kund i Lund består av… Service,försäljning,produktion,kassatjänst,disk 

Vad du kommer att jobba med: 


• Tillhandahålla högsta kvalitet för en positiv matupplevelse
• Beredning av mat
• Följa och tillaga grundläggande recept 

Vad du bidrar med: 


• Goda kunskaper om matlagning 
• Hög servicenivå  
• God samarbetsförmåga 

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Tillsvidare 100% Mån-Fre 6,30-15  8,00-16,30  8,30-17,00

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Ulrika Johansson, ulrika.johansson@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 2023-12-10. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo
• Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.   

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 

 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Elektriker

Installationselektriker
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Om rollen
Du kommer att arbeta med elarbeten och drifttekniska arbetsuppgifter i teknikintensiva lokaler i Lund. Arbetet ställer krav på noggrannhet och god planering samt prioritering. Man ingår i en grupp av drifttekniker och elektriker som gör både löpande servicearbeten som kan vara planerade, periodiska eller utförande av arbetsorder.
Tjänsten som är i Lund på heltid och i tjänsten kan det ingå beredskapstjänstgöring med 1 timmes inställelsetid.


Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:
• Felavhjälpande underhåll och elarbeten
• Fastighetsdrift och service inom merparten av de områden som finns inom en fastighet
• Akut felavhjälpning
• Dokumentation, uppföljning och sammanställning av underlag efter utförda uppdrag
• Tillsyn och skötselarbete/rondering
• Beredskapstjänstgöring enligt rullande schema
Kvalifikationer/Krav:
• El-teleteknisk utbildning eller motsvarande dokumenterat
• Bakgrund som industrielektriker eller serviceelektriker
• Kunna läsa och förstå elritningar
• Datorvana, goda kunskaper Word och Excel
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Körkort B


Meriterande:
• Kännedom om lås och larm
• Mekanisk kompetens
• Liftutbildning
• Heta Arbeten


Vad du kommer bidra med:
För denna tjänst söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som elektriker. Datorn är ett av dina arbetsredskap då du ansvarar för rapportering och dokumentation av ditt arbete.
Förutom att kunna arbeta både i team och självständigt behöver du ha en stark social förmåga kombinerat med ansvarstagande, ansvara för driften och kunna fatta egna beslut samt planera ditt arbete. Det är viktigt att du är engagerad, serviceinriktad och tycker om att jobba i en grupp och att ha dagliga kundkontakter med kundens behov i fokus.


Om ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-31.
Urvalsprocessen sker löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Emil Rydh, tel. 0725 46 38 87.
Ansökan kan endast göra via vår hemsida. Välkommen att söka!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Underhållsplanerare till Sodexo

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker en fastighetsförvaltare till teknikintensiva lokaler. Uppdraget innefattar ansvar för det löpande och periodiska underhållet av alla delar av fastigheten, t.ex:
• Byggnad
• Automation
• El och kraft
• Ventilation
• Värme
• Sanitet
• Mediaförsörjing som tryckluft
• etc.

Vem är du?

Du ska tycka om att leda och jobba tillsammans med andra människor gärna ha en teknisk utbildning eller erfarenhet av likvärdigt arbete som bedöms av arbetsgivaren.
Du är en systematisk problemlösare och har god erfarenhet av att planera.
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska krävs då koncernspråk och diverse underhållssystem är på engelska.
Du ska på ett proaktivt sätt jobba tillsammans med kunden att koordinera, driva och utveckla samarbetet inom avdelningen samt berörda intressenter.
• Examen från gymnasieutbildning
• Arbetat med styrning av tekniker för fastighetsskötsel
• Kunskap inom några områden: El, Ventilation eller Styr
• God allmän datorkunskap samt goda kunskaper i Officepaketet

Som person är du kommunikativ, strukturerad, klarar av ett ibland högt arbetstempo, ansvarsfull, positiv och bra på att samarbeta.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att göras i samband med anställning.

Det förekommer även planeringsarbeten och uppföljningar i olika system vilket gör att Du måste ha relevant datorvana. Det är även viktigt att Du har en hög servicenivå vilket utgör grunden till fortsatt framgång för företagets kunder.

Har du frågor maila erik.hagman@sodexo.com

Intervjuer för rekryteringen sker löpande men vi vill ha din ansökan senast 2023-09-30

Om tjänsten
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde snarast, intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 2023-09-30.

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Städare i produktion samt utemiljö hos stor kund i Lund

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 24
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en anvarsfull person för ett vikariat med ansvar för produktionsstädning samt utemiljö till vårt uppdrag hos stor kund i Lund. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Din arbetstid blir halvtid 06.00-10.00 men med goda chanser för utökning.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra städning i produktion med bl.a. städmaskiner samt skötsel av utemiljö med bil på vår stora anläggning i Lund. 

Kvalifikationer/Krav:




• Du har gärna genomgått gymnasieskola eller motsvarande
• B-körkort är krav
• Gärna erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete
• Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• SRY, PRYL eller motsvarande utbildning är meriterande

Personliga egenskaper:


• God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor
• Lyhörd för kundens behov
• God samarbetsförmåga
• Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag
• Noggrann, strukturerad och systematisk
• Självständig och handlingskraftig
• Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap
• Positiv attityd
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Vikariat/vikarie dagtid 

Har du frågor kontakta robert.norekvist@sodexo.com

OBS! Inga ansökningar mottages per mail

Din ansökan vill vi ha senast den 2022-09-30
Ansökan kan endast göras via vår hemsida. 

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu