Lund: QA- / RA Koordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet QA- / RA Koordinator i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-01 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
EXINI Diagnostics AB grundades 1999 och är ett högteknologiskt företag som tillverkar och distribuerar avancerad programvara för automatiserad bedömning och kvantifiering av medicinska bilder. EXINIs produkter bygger på avancerad bildbehandling som med hjälp av Machine Learning känner igen olika organ och sjukliga förändringar. Bland annat så har EXINIs mest spridda plattform används för att beräkna det automatiserade Bone Scan Index, som kvantifierar bentumörspåverkan hos patienter med prostatacancer, installerats på cirka 1 000 sjukhus världen över. Exini AB har sitt kontor på Ideon i Lund och är 14 anställda. De är ett dotterbolag i det amerikanska holdingbolaget Lantheus Holdings koncern som har verksamhet över hela världen.
För mer information besök gärna EXINIs hemsida https://exini.com/
Om tjänsten
Tjänsten som QA / RA Koordinator innebär att du kommer ha ett koordinerande ansvar över företagets operativa arbetsuppgifter inom kvalitetsledningssystemet. Kvalitetsorganisationen har en supporterande funktion gentemot produktutveckling, försäljning och administration där dom verkar för regelefterlevnad och marknadspraxis. Du kommer arbetsledas av EXINIs QA / RA Manager och ha ett nära samarbete med företagets olika avdelningar och funktioner för att på ett framgångsrikt sätt driva kvalitetsarbetet framåt.
Mer konkret innebär tjänsten:
– Bistå organisationen med input från regelverk och marknadspraxis
– Assistera vid interna och externa revisioner
– Förvalta och utveckla interna processer och säkerställa att dessa möter såväl interna som externa krav
– Granska dokumentation så att det håller korrekt nivå
– Supportera utvecklingsteamet med granskning och kvalitetssäkring
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten krävs en vilja att arbeta operativt inom alla delar inom kvalitetsledningssystem. Du har erfarenhet av medicintekniska produkter alternativt erfarenhet inom pharma, med god förståelse för de regulatoriska delarna. Utöver detta krävs:
– Eftergymnasial utbildning inom relevant område som biologi, medicin, bioteknik eller kemi
– Kunskap inom standarder, och regelverk är meriterande
– Svenska och engelska i tal och skrift
– Goda kunskaper i officepaketet
För att lyckas i denna tjänst är det av största vikt att du är en analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten person. Du är kommunikativ, trygg i dig själv och din kompetens och har därmed inga problem att driva frågor inom organisationen i enlighet med de interna och externa krav som finns fastställda. Ditt arbetssätt genomsyras av struktur och noggrannhet med en hög grad av engagemang.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: kontorstider
Plats: Ideon, Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Quality Control, Quality Assourance, ISO, Kvalitetsledningssystem, kvalitet, läkemedel, medical, industri, Malmö, Lund, Trelleborg, rekrytering, tillsvidare

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Kvalitetskoordinator

Nedan visas andra jobb i Lund som Kvalitetskoordinator.

Releasekoordinator till Digitalisering IT och MT i Lund

Läs mer Mar 20
Nu har du chans att vara med i framkant och påverka Region Skånes digitala transformation. Som Releasekoordinator på Digitalisering IT och MT bidrar ditt arbete till att göra livet bättre för Skånes 1,3 miljoner invånare.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Vi är cirka 400 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte på Medicon Village i Lund.

Tjänsten som Releasekoordinator är organisatoriskt placerad i enheten Release under verksamhetsområde Utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som releasekoordinator inom Digitalisering IT och MT kommer du kvalitetssäkra, följa upp och eskalera uppdraget genom hela releaseprocessen. För att hantera detta krävs mycket god verksamhetskännedom inom Region Skåne samt god kunskap om ITIL-processerna, och ett genuint intresse för digital teknik och infrastruktur.

Releasekoordinatorn koordinerar förändringar i plattformen och säkerställer att levererad produkt följer Region Skånes framtagna regelverk, leder implementation och samordnar aktiviteter mellan verksamhetsrepresentanter, underleverantörer och systemansvariga. Arbete kvällar och helger förekommer.

Releasekoordinatorns arbetsuppgifter består bland annat av:

• beredning och analys
• planering och koordinering
• fastställande av tidplaner i samråd med systemansvarig och underleverantörer
• facilitering och validering av acceptanstest
• kontroll att alla planerade förändringar som implementeras i produktionsmiljön har en hög kvalitet och skapar så liten störning i verksamheten som möjligt
• driftsättning och överlämning till förvaltning
• proaktivt arbete med att förbättra/effektivisera våra aktiviteter/rutiner inom processerna.

Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kan komma att utvecklas över tid.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har IT-teknisk högskoleutbildning eller annan dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet inom test- och releaseprocessen i en större organisation. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal som skrift.

Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av arbete med ITIL 4, framför allt arbete med praxis kring Change enablement, Deployment management och Release management. Kunskap i ServiceNow är också ett plus. Vi ser även gärna att du har erfarenhet inom projektledning. Har du erfarenhet av arbete innehållande service och kundkontakt är det också meriterande.

Som person har du hög social kompetens, du är kundorienterad med god samarbetsförmåga, och du trivs bra i en utåtriktad roll. Därtill är du strukturerad med ett gott ordningssinne, samt flexibel och stresstålig.

Våra gemensamma värderingar är fundamentet för vårt sätt att vara och det är en självklarhet att du känner dig hemma i dessa. Vi är välkomnande och drivande med omtanke och respekt i alla våra möten. Tillsammans gör vi skillnad. Varje dag. Stor vikt kommer att läggas vid balansen mellan färdighet, kunskap och personlighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 400 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Konsult med erfarenhet inom läkemedelsindustrin

Läs mer Mar 11
SKÅNESTOR - We do what we love

Vi är det personliga konsultbolaget i hjärtat av Lund. Våra konsulter har kompetens inom Life Science, Livsmedel samt Rekrytering. Eftersom vi känner våra kunder och branschen väl så kan vi matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, och rätt personlighet med rätt företag. För oss är det viktigt att inte bara tillföra kunskap, kompetens och erfarenhet, utan även energi i våra uppdrag. Vi vill inte bara göra nytta - vi vill göra skillnad!

Tjänsten

Har du erfarenhet av att arbeta inom läkemedelsindustrin på ett producerande företag?

Vill du arbeta i en roll där dina kunskaper och erfarenheter inom läkemedelsbranschen kommer väl till nytta som konsult?

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom läkemedelsbranschen, har förståelse för läkemedelsutveckling och är väl bekant med att arbeta enligt GMP/ISO-reglerad verksamhet.

Du kommer att få arbeta hos våra kunder med ett brett spektrum av stimulerande arbetsuppgifter, t ex:

• Ta fram, granska och godkänna styrande och redovisande dokument med avseende på kvalitetskrav.
• Valideringsarbete, CC-ärenden, avvikelse - och CAPA-utredningar
• Vara delaktig i interna och externa inspektioner.
• Delta vid kund- och myndighetsinspektioner, utredningar och riskutvärderingar.
• Registrering av så väl nya som befintliga läkemedel i Europa eller globalt.
• Ansvara, utveckla och förvalta kvalitetsledningssystem.
• Delta i olika produkt/utrustningsprojekt, validerings/kvalificeringsprojekt.

Vi söker dig som:

• Är nyfiken och vill lära dig nytt hela tiden, samt känner igen dig i våra grundvärderingar energi, empati & ödmjukhet, och professionalism.
• Har en inre drivkraft att se till att produkter som kommer ut på marknaden är säkra och gör nytta.
• Har minst treårig ingenjörsexamen eller naturvetenskaplig examen i relevant område.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språk används i arbetet.
• Har gedigna kunskaper inom Microsoft Office.
• Har exempelvis arbetat som validerings-, projekt- eller processingenjör, QA, RA eller projektledare.

På SKÅNESTOR känner vi varandra väl och har roligt tillsammans. Vi arbetar som ett team och stöttar varandra. Vi har gemenskap, sammanhållning och en prestigelös inställning där vi arbetar aktivt med att bygga en intern lagkänsla.

Våra konsulter mår bra och utvecklas som människor, på så sätt bidrar de med positiv energi till sina uppdrag, löser upp knutar och gör det möjligt för kunden att hitta bra vägar och fokusera på rätt saker. Den gemensamma nämnaren för SKÅNESTOR är att vi är företaget som har en verklig omtanke om våra medarbetare och där du som medarbetare kan upptäcka din egen potential. Vi har fokus på att utvecklas långsiktigt och är en arbetsgivare med sunda värderingar och hjärtat på rätt ställe.

Vi erbjuder dig:

• En trygg anställning med kollektivavtal och marknadsmässig lön
• Utvecklingsmöjligheter och stort kontaktnät
• Flexibla arbetstider och work-life-balance
• Stort fokus på hälsofrämjande förmåner som aktiviteter och friskvårdsbidrag. Vi arbetar strategiskt med hållbar hälsa och att vara en hälsosam och stimulerande arbetsplats som genomsyras av energi, empati, ödmjukhet och engagemang
• Gemenskap i ett litet företag med stort hjärta

Nyfiken? Kontakta mig så berättar jag mer!

Maria Gren maria.gren@skanestor.se tel: 072 451 58 72

Läs mer om oss på www.skanestor.se

Ansök nu

Junior QC administratör -Lund

Läs mer Jan 10
Om Processbemanning AB:


Vi är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.



Vill du jobba inom läkemedelsindustrin? Har du bakgrund inom kemi och biologi?
Då kanske detta är en tjänst för dig!

Om tjänsten:
För kunds räkning söker vi nu en junior QC-administratör som ansvarar för att fylla i protokoll, utföra tester, hjälpa till vid analyser i form av HPLC, hjälpa till vid frisläppning av inkommande material/kemikalier som används i produktionen, arbete med SOPar och metodbeskrivningar. Arbetet sker i GMP-styrd miljö. Arbetet bedrivs självständigt vilket kräver att du är van att planera ditt arbete och trivs med att arbeta kvalitetsmedvetet. Tjänsten är förlagd heltid under dagtid måndag-fredag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten:
- Utföra analyser, främst HPLC-metoder 
- Fylla i protokoll och rapportera analysresultat
- Hjälpa till vid frisläppning av material/kemikalier
- Utföra kvalitetstester  

Vem är du?
Personliga egenskaper som efterfrågas är att du är ansvarstagande, noggrann, teknisk, flexibel och har god samarbetsförmåga. Det är även viktigt att du har ett glatt och positivt sätt samt inställning till förändringsarbete. Initiativförmåga, noggrannhet och samarbetsförmåga är också viktigt.

Krav för tjänsten:
- Minst gymnasieutbildning med inriktning naturvetenskap 
- Erfarenhet av provtagning och laborationsarbete
- God administrativ förmåga
- Goda språkkunskaper i svenska samt engelska

Meriterande för tjänsten: 
- Kunskaper i HPLC
- Erfarenhet från laboratoriearbete i GMP miljö
- Utfört metodvalideringar enligt ICH guidelines

Låter detta intressant?
Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. 

Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!

Ansök nu

QA Specialist

Läs mer Nov 15
Arbetsbeskrivning
Kom och bli en del av Inpac, ett Lundabaserat företag. Inpac är kontraktstillverkare av främst probiotika, kosttillskott och vodka. Vidare säljer och monterar vi förpackningslösningar för olika temperaturområden. Vi har en ökad tillväxt inom både livsmedel och pharma och därför behöver vi nu stärka upp kompetensen på kvalitetsavdelningen. Här finns goda möjligheter att vara med och forma din roll och på så vis utvecklas vidare som QA Specialist. Som QA Specialist arbetar du löpande med förbättringar och effektiviseringar av våra processer och kvalitetsledningssystemet. Du bedömer analysresultat, kemiska såväl som mikrobiologiska, du granskar produktspecifikationer och förbereder kunddokumentation. Rollen innebär också att bedöma leverantörers CoA/batchdokumentation. Utöver detta medverkar du i internutbildningar och utför internrevisioner samt uppdaterar interna instruktioner. Du är även med och leder valideringar. På sikt vill vi att du axlar rollen som Sakkunnig (QP), vilket betyder att vara godkänd för att frisläppa våra pharmaprodukter.
 
Du kommer att tillhöra ett team om fyra personer och du rapporterar till Kvalitets-och miljöchefen. Vi befinner oss på Väster i Lund, men vi bygger just nu helt nya produktionslokaler på Gastelyckan/Hasslanda i Lund, med inflyttning under våren 2024. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.


Är det här din nästa roll? Då vill vi att du skickar in din ansökan på www.randstad.se. Intervjuer sker löpande så ansök omgående, men allra senast 2023-12-10. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta senior rekryteringskonsult Karolina Andersson på karolina.andersson@randstad.se.

Ansvarsområden
Arbeta löpande med förbättringar och effektiviseringar av arbetsmoment och företagets ledningssystem.
Förbereda kunddokumentation.
Frisläppa produkter.
Bedöma analysresultat, kemiska såväl som mikrobiologiska.
Medverka vid rengöringsverifiering av utrustning.
Medverka och leda valideringar.
Bedöma leverantörers CoA/batchdokumentation.
Granska produktspecifikationer (tester och relevanta acceptansgränser).
Bidra med kvalitetssäkringskunskap vid såväl interna som externa möten.
Medverka i internutbildningar.
Utföra internrevisioner samt uppdaterar interna instruktioner.


Kvalifikationer
För att trivas och prestera väl i rollen så ser vi att du behöver ha följande kompetenser och erfarenheter med dig:


Universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis farmaci, medicin, veterinärmedicin, kemi, teknologi eller naturvetenskap.
Arbetslivserfarenhet som QA från tillverkande bolag inom läkemedels- eller livsmedelsindustrin.
Erfarenhet av att arbeta med kvalitetsstandarder.
Erfarenhet av inspektionsverksamhet.
Kännedom om myndighetskrav för läkemedel eller livsmedelsindustrin.
Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift.

Har du även erfarenhet av frisläppning och goda kunskaper kring mikrobiologiska och kemiska analyser på läkemedel/livsmedel ser vi det som mycket meriterande.


Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, men samtidigt pragmatisk. Du är flexibel och du trivs i en lösningsorienterad organisation med korta beslutsvägar där förändringar sker snabbt. För den här rollen söker vi antingen dig som redan idag kan gå in som Sakkunnig (QP) eller dig som på sikt kan växa in i rollen. Du är positiv, trygg och självgående och har således förmågan att själv fatta beslut. Du har en god kommunikativ förmåga och förmedlar information på ett trovärdigt, tydligt och enkelt sätt. Vidare arbetar du strukturerat. Det som gör oss unika som partner är våra tre värdeord som på djupet formar vårt företag och vårt sätt att arbeta: Agera, Samarbete och Transparens. För att vi ska trivas med varandra behöver även du stå bakom dessa värdeord.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Inpac i Lund AB
Företaget Inpac fyller 75 år i år, 2023. Vi har en bred portfölj av kunder med skilda behov vilka vi servar med stor flexibilitet. Flertalet produkter bidrar till slutkonsumenters bättre hälsa och ökad livskvalitet. Inpac har 63 st anställda och har ett nära samarbete med Samhall. Företagets livsmedelssäkerhetskultur präglas av kvalitet, servicefokus, flexibilitet, säkerhet och prestigelöshet. Varje medarbetares delaktighet och kompetens är avgörande för fortsatt god kundnöjdhet. Inpac är FSSC 22000-, ISO 9001 certifierade utav certifieringsorgan. Erhåller inspektioner från Lunds kommun (både för miljö-och livsmedel-tillsyn, Läkemedelsverket, Livsmedelsverket, Jordbruksverket, Arbetsmiljöverket. Är EKO-registrerade, Halal och Kosher registrerade för delar av produktion i samklang med kund. Flera stora kunder gör själva inspektioner kontinuerligt vid våra linjer. Inpac är kollektivanslutna och kopplade till IKEM-avtalet och IF Metall.

Ansök nu

MATERIALKOORDINATOR

Läs mer Okt 2
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en Materialkoordinator! I rollen kommer du stödja utvecklingsaktiviteter i scrumteam och studieteam med materialbeställningar, materialhantering och koordinering av frakt av material för prov.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara:
- Märkning och förbered pallar före leverans och se till att de är ordentligt inslagna.
- Beställ leverans i logistiksystem.
- Samordna frakt av pallar mellan byggnader för att säkerställa att de är på rätt plats för test eller upphämtning.
- Säkra att material från lager finns på plats innan en provkörning , kontrollera att det är rätt material på pallen.
- Sortera ut överblivet material efter provkörningen och skicka tillbaka till lagret eller till andra platser för vidare testning.
- Beställ material för tester.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.

Kvalifikationer
- Du är en person som tycker om att vara spindeln i nätet och har god koordinationsförmåga.
- Du är flytande i svenska och engelska.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Materialkoordinator är du strukturerad, gillar att ta initiativ och kan enkelt se vad som behöver prioriteras. Du är strukturerad och har lätt för att lära dig nya saker.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omrking 2023-10-23 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-09-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. I den här rollen är det inte möjligt att arbeta på distans. Innan påbörjat uppdrag behöver ett drogtest genomföras. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Sökord: koordinator, coordinator, material coordinator

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Emploid AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Emploid AB .

Senior Applikationskonsult

Applikationskonsult
Läs mer Apr 9
Om företaget
Consafe Logistic är ett av Europas ledande utvecklingsföretag av lagerhanteringssystem. Deras produkt, Astro WMS, bidrar med effektivitet och lösningar som skapar konkurrensfördelar till sina kunder över hela världen. Consafe Logistic har funnits i över 40 år och är idag över 400 anställda. Deras huvudkontor ligger i Lund och utöver detta är dom också etablerade på fler orter i Sverige samt Europa.
Om tjänsten
Som Applikationskonsult är din roll att i ett nära samarbete med kunder och Consafes interna team bygga kommunikativa broar mellan verksamhetens behov och den systemtekniska utvecklingen. Du identifierar kundernas utmaningar och ger råd om vilka funktioner i Astro WMS som skulle passa dem bäst. I rollen kommer du att få möjligheten att arbeta tillsammans med framstående internationella varumärken samt få erfarenhet från olika branscher och driva utvecklingen av toppmoderna WMS-lösningar för framtiden.
Mer konkret kommer tjänsten innebära att du:
- Är företagets representant gentemot kund samt ansvarig för den dagliga kontakten
- Initierar projekt och upprättar strategier tillsammans med ditt team och kund
- Genomför analyser av kunders logistik- och lagerprocesser samt identifierar förbättringsmöjligheter inom flöden.
- Genomför utbildningar och workshops med kunder
- Arbetar med systemdesign och integration med övriga system och lösningar
- Förbereder och genomför driftsättning
Om dig
Som person är du kommunikativ, har ett intresse för logistikflöden och brinner för att lösa kunders behov. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor. I denna position kommer du arbeta med olika företag och verksamheter. Därför är det viktigt att du har en naturlig nyfikenhet för att snabbt sätta dig in i deras verksamhet och på bästa sett kunna leverera lösningar.
För att vara aktuell för tjänsten krävs följande:
- Relevant utbildning inom logistik, systemvetenskap eller Supply Chain
- Erfarenhet av att effektivisera och förbättra affärs- och systemprocesser kopplat till Supply Chain och logistik
- Erfarenhet av att arbeta med komplexa och omfattande systemimplementationer utifrån rollen som applikationskonsult, projektledare eller superuser
- Flytande i svenska och engelska
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Möjlig placering utifrån Consafe Logistics kontor i Lund, Göteborg eller Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Applikationskonsult, Application Consult, Application support, ERP, WMS, Systemvetare, Supply Chain, logistik, logistic, Windows, heltid, Lund, Malmö, Helsingborg, rekrytering

Ansök nu

Administrativ assistent

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 22
Nytt
Om företaget
Emploid söker för kunds räkning en administrativ assistent med start omgående! Kundföretaget är ett internationellt bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Mer information om bolaget ges i en telefonintervju.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på Emploid.
Om rollen
Vi söker nu en engagerad och erfaren administrativ assistent som ska supportera vår kunds PMO. Du kommer att spela en nyckelroll i att hantera diverse administrativa uppgifter samt ge stöd vid onboarding av konsulter. Dessutom kommer du att vara delaktig i att organisera möten och bokningar av luncher och därigenom säkerställa smidiga arbetsflöden.
Om dig
Vi söker en självgående och ansvarsfull person med erfarenhet inom administrativt arbete. Du bör vara bekväm med att arbeta i ett mångkulturellt team och har goda kommunikationsfärdigheter på engelska. Du är strukturerad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med noggrannhet och precision. Vidare är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till teamets framgång. Utöver detta krävs:
- Flytande i engelska såväl verbalt som skriftligt
- 2-3 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i MS Office och PowerPoint
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll och drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administrativ assistant, administrator, project management, projektledning, konsultuppdrag, rekrytering, Malmö, Lund

Ansök nu

Mekaniker inom entreprenadmaskiner

Maskinmekaniker/Skogsmaskinmekaniker
Läs mer Mar 13
Om Hydrema
Hydrema är en internationell koncern med huvudkontor i Støvring på norra Jylland som utvecklar och tillverkar högteknologiska entreprenadmaskiner. Fabriker finns i Støvring i Danmark och i Weimar i Tyskland. Hydrema grundades 1959 och har utvecklats med dotterbolag i Skandinavien, Europa samt Nordamerika. Övriga delar av världen servas av lokala återförsäljare. I Sverige har Hydrema huvudkontor i Växjö samt avdelningar i Staffanstorp, Stockholm och Göteborg. Hydremas huvudinriktning är att kunna erbjuda maskiner och tillbehör som marknaden är i behov av. Hydrema har en flexibel produktion, en marknadsanpassad utvecklingsavdelning samt en dynamisk serviceorganisation.
Om tjänsten
Hydrema söker nu efter sin nästa verkstadstekniker och tror att du som söker har ett genuint intresse av att meka och skruva. Detta är en tjänst för dig som har tidigare erfarenhet av tung mekanik och som trivs med att arbeta ute på fältet. Rollen innefattar omfattande reparationsarbete men även felsökningar och förebyggande underhåll samt kundkontakt och rådgivning kring serviceåtgärder.
Mer konkret arbetar du med:
-Arbete efter serviceprotokoll
-Reparationer av motorer, fordonselektronik och hydraulik
-Äldre och nyare modeller av dumprar, schaktmaskiner och grävmaskiner m.m.
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha
- Erfarenhet av tyngre maskiner som entreprenad, lantbruk, skog eller truckar
- Erfarenhet av felsökning och reparation inom mekanik, maskinel och hydraulik
- Goda kunskaper i svenska
- Körkort B
För att trivas i tjänsten behöver du vara tekniskt intresserad och ha en stark vilja att lösa tekniska problem på ett kvalitetsmedvetet sätt. Då arbetet är inom avancerad teknik är det viktigt att du håller ordning och reda på din arbetsplats och har förmåga att strukturera upp din arbetsdag. Det är också viktigt att du är en person som kan höja tempot på ditt arbete när det väl krävs.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Staffanstorp
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Mekaniker, Servicetekniker, maskinist, tekniker, reparatör, entreprenadmaskiner, tyngre fordon, lastbil, buss, tåg, truck, Malmö, Lund, Trelleborg, Staffanstorp, .

Ansök nu

Konstruktör till konsultbolag - Maskin & Mekanik

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 29
Om tjänsten
I rollen som konstruktör arbetar du som konsult ute hos kunden med allt ifrån optimering av befintliga ritningar till framtagning av nya produkter. Produktutbudet kan bestå av allt ifrån mindre komponenter och rör till större produktionsmaskiner och anläggningar. Tjänsten innefattar även dokumentation och administration i form av produktbeskrivningar och komponentunderlag.
Mer konkret kommer din tjänst att innefatta:
-Riskbedömningar och kostnadsberäkningar
-Kvalitetsuppföljning och produktdesign
-Granskning av produktritningar
-Samarbete med interna avdelningar och kunder
Bolaget som anställer
Emploid rekryterar nu en maskiningenjör till ett konsultbolag i region syd. Bolaget är väletablerade i Södra Sverige och specialiserar sig på att rekrytera in erfarna ingenjörer som har ett stort tekniskt intresse. Företagets kunder kan vara såväl mindre företag som de absolut största i regionen men uppdragen rör sig främst emot processindustri och verkstadsindustri. Kunden erbjuder dig som anställd förmånliga villkor med en fast månadslön. Mer information om företaget kommer senare i processen.
Om dig
Som person har du ett genuint och brett intresse av maskiner och ser även möjligheter tillsammans utmaningar som något positivt. Du har en hög analytisk förmåga och är van att fatta egna beslut. Du trivs när du utvecklar lösningar i ett nära samarbete med ditt team och du stimuleras av problemlösning. Vi ser även:
- Eftergymnasial utbildning som maskiningenjör, civilingenjör eller högskoleingenjör som ett krav
- Kunskap i Creo, Inventor eller Solidworks som ett krav
- Erfarenhet inom tillverkande industri, materialhanteringsprodukter, processindustri eller verkstadsindustri som starkt meriterande
- Att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet
- Att du innehar B-körkort
- Att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö / Lund / Helsingborg beroende på uppdrag
Arbetstider: 8–17
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundkontroll kan komma att förekomma på kandidater i slutprocess
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Robin Nordlund på robin.nordlund@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Maskiningenjör, civilingenjör, konstruktör, maskinkonstruktion, teknik, produktutveckling, produktdesign, CAD, Inventor, Solidworks, Creo, Malmö, Lund, Landskrona, Helsingborg, Ängelholm.

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Logistiker
Läs mer Mar 1
Om företaget
Emploid söker nu för kunds räkning en Supply Chain Compliance Coordinator med start omgående! Kundföretaget är ett internationells bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Mer information om bolaget ges i en telefonintervju.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på Emploid.
Om rollen
I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du supportera och administrera Supplier Declaration of Compliance (DoCp) och säkerställa att dessa är i enlighet med gällande livsmedelslagstiftning. Dokumentationen samlas in i olika geografiska regioner för att stödja försäljningen på olika marknader, varpå materialet och delarna som används inom livsmedel behöver överensstämma med amerikansk, EU- och/eller kinesisk lagstiftning. Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Kontakta leverantörer av delar och/eller material som används i livsmedelsproduktion samt driva arbetet med att få in DoCp
- Administration och underhåll av olika databaser och verktyg/system
- Stödja leverantörer och besvara deras frågor när de skickar nödvändig information till kunden
Om dig
Vi söker dig som har en bakgrund inom Supply Chain Management, gärna där du kommit i kontakt med regulatoriska frågor och/eller lagstiftning inom livsmedel. Utöver detta krävs:
- Flytande i engelska såväl verbalt som skriftligt
- God datorvana samt goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system, SAP
Som person är du självgående och tar ett stort ansvar över att ditt arbete genomförs korrekt. Du har öga för detaljer och har därmed lätt för att fånga upp korrekt information. Då du har kontakt med leverantörer där syftet är att driva in krav för att driva arbetet i enlighet med gällande lagstiftning, krävs det att du har god kommunikationsförmåga och vågar stå på dig när situationen kräver det. Utöver detta är du noggrann och mån om att utföra ditt arbete korrekt.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, måndag-fredag
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supply Chain Coordinator, Supply Chain, Compliance, Food and Safety, Logistics, rekrytering, Malmö, Lund

Ansök nu

Teknisk administratör inom Master Data

Inköpsassistent
Läs mer Jan 11
Om företaget
Emploid har fått fortsatt förtroende och söker för kunds räkning en teknisk administratör inom Master Data. Vår kund är ett internationellt bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker hos Emploid.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som administratör kommer du fungera som support gällande inköpsprocessen av tekniska komponenter. Arbetet sker på global nivå där ditt teams uppgift är att hålla master data uppdaterad. Mer konkret innebär dina arbetsuppgifter:
- Ta emot förfrågningar gällande att lägga in komponentartiklar i SAP
- Klassificera komponenter utifrån dimensioner, kapacitet, vikt osv.
- Kategorisering av komponenter utifrån artikelnummer och klassificering för att sedan uppdatera master data
- Söka efter information relaterad till komponenterna vilket i viss mån även innebär kontakt med leverantörer
Om dig
För att lyckas i rollen som teknisk administratör har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter som kräver att du är uppmärksam på detaljer. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund där du kommit i kontakt med tekniska komponenter. Arbetsuppgifterna innefattar att söka efter information varpå du behöver arbeta fokuserat och noggrant för att kunna kategorisera komponenterna rätt i systemet. Du trivs i en roll som innebär nära samarbete och jobbar hela tiden för att förbättra ditt och ditt teams arbete. Utöver detta krävs:
- Erfarenhet av administration, gärna inom Master Data
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, SAP är meriterande
- Mycket goda kunskaper inom Office-paketet
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
Arbetstider: Kontorstider, möjlighet att jobba hemifrån finns 2 dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll och drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: administratör, teknisk administratör, master data, master data koordinator, rekrytering, Lund, Malmö

Ansök nu