Lund: Innesäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-11 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Vill du ingå i ett företag under stark tillväxt? Har du ett tekniskt intresse och trivs i roller som innebär en hög grad av service, rådgivning och administration? EMPLOID hjälper just nu JAFO AB att rekrytera en innesäljare!
JAFO AB ingår som ett självständigt bolag i koncernen BLS Industries AB. JAFO utvecklar och säljer VVS-produkter, främst inom området för golvavlopp. De har flera nya produktnyheter under introduktion och det är därför en mycket spännande period för en medarbetare att komma in i företaget. Det är framför allt varumärket Unidrain som är under expansion och som kräver utökade resurser där det behövs stor kapacitet på deras avdelning i Lund för kundservice och teknisk support.
För mer information om företaget besök:
www.jafo.eu
www.unidrain.se
www.blsindustries.se
Om tjänsten
I rollen som innesäljare kommer du tillhöra ett mindre team som arbetar med att ge JAFO:s kunder bästa möjliga service. Tillsammans med teamet ansvarar du för produktrådgivning, orderhantering, fakturering och företagets infomail. Mer konkret innebär dessa fyra ansvarsområden:
– Kontakt med kunder via telefon där du fungerar som informatör och rådgivare för JAFO:s produkter till rörinstallatörer, konsulter, grossister, golvläggare m.fl.
– Informera om leveranstider och leveransvillkor
– Ta emot order via mail och telefon samt registrera dessa i affärssystemet Microsoft Dynamics 365
– Hantera reklamationer och returer
– Utarbeta offerter tillsammans med Affärsområdeschef/Produktchef
– Registrering och dokumentation i företagets CRM-system Lime Pro
– Stötta företagets utesäljare
– Fakturering
– Övrig administration
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som innesäljare på JAFO krävs ett tekniskt intresse och vilja att lära sig produkterna där vi gärna ser att du har erfarenhet av bygg- och/eller teknikbranschen. Du kan ha arbetat i detaljhandeln, som kundservicemedarbetare, innesäljare, ordermottagare eller annat som bedöms relevant för tjänsten. Utöver detta krävs:
– Ett par års erfarenhet av serviceorienterade roller samt orderadministration
– Erfarenhet av att ha arbetat i ett affärs- och CRM-system, Microsoft Dynamics 365 samt Lime Pro är meriterande
– Goda kunskaper i Excel är meriterande
– Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
– Körkort
Som person är du serviceminded, lösningsorienterad och kommunikativ där du med enkelhet kan anpassa din kommunikation till kunden. Du kommer arbeta nära dina kollegor vilket kräver god samarbetsförmåga samt en positiv och prestigelös inställning till ditt arbete. I ditt arbete är du självgående, engagerad och nyfiken på att lära dig nya saker vilket gör att du inte har några problem med att ta egna initiativ.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Innesälj, kundservice, säljsupport, VVS, orderadministration, logistik, lager, bygg, rekrytering, Lund, Malmö, Landskrona

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Lund som Innesäljare.

Innesäljare med teamleadansvar

Läs mer Mar 21
Vill du bli en del av ett vinnande team och jobba med försäljning samt drivs av utmaningar och att överträffa mål? Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara energilösningar och skapa värde hos både befintliga samt nya kunder?



Nu söker vi en driven och engagerad innesäljare till vår konsumentavdelning som proaktivt skall driva försäljning samt få ett utökat teamleadansvar.

Om jobbet:
Som Innesäljare kommer du att vara en viktig medarbetare i vårt kompetenta försäljningsteam. Vi arbetar tillsammans för att driva och utveckla Kraftringens försäljning inom konsument segmentet.

I din roll kommer du att arbeta med proaktiv försäljning till både befintliga kunder samt nya kunder för att erbjuda större delen av vår produktportfölj. Försäljningen sker främst via telefon och du ansvarar för hela säljprocessen från första kontakt till accepterat avtal.

I din roll kommer du även få ett utökat teamleadansvar för våra innesäljare som arbetar kvällstid, där du tillsammans med nuvarande teamlead ansvarar för att både driva och coacha teamet samt det fortlöpande och administrativa arbetet kring försäljningen.

Teamets främsta fokus är att sälja elhandelsavtal till både befintliga samt nya kunder men på sikt finns ambitionen att även bredda denna försäljning med större delar av Kraftringens produktportfölj.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med provanställning på 6 mån. Placering är på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till Försäljningsansvarig för Konsument segmentet.

Vem är du
För oss är det självklart att du har en hög nivå av affärsmannaskap och att du levererar resultat i det du tar dig för. Du är en positiv, utåtriktad och kommunikativ person med god förmåga att bygga relationer inom och utom företaget. Att arbeta mot en individuell budget och tydliga mål är något som du både tycker är kul men också något som driver dig då du är målinriktad och älskar att prestera samtidigt som du är prestigelös. Du är van att jobba i team och har en förmåga att coacha kollegor i deras säljarbete. Vi tror att du som person har hög integritet och kan växla mellan ett strategiskt och operativt arbetssätt där du har god struktur och fokus på affären.

Arbetstider:
Förskjuten arbetstid 10.00 - 19.00 två dagar i veckan, övriga dagar 08.00 - 17.00.

Rent formellt ser vi att du har:

- Minst 2 års erfarenhet av försäljning via telefon

- God kunskap om Elhandel

- Mycket god förhandlingsförmåga

- Tekniskt intresse och/eller god allmän teknisk förståelse

- Minst gymnasieutbildning

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- B-körkort

Meriterande är:

- Har arbetat som teamlead

- Har arbetat i energibranschen

- Relevanta säljutbildningar

Vad erbjuder Kraftringen:
Inom Kraftringen finns stor möjlighet till kompetensutveckling och en mängd karriärvägar internt. Utöver utvecklings- och karriärmöjligheter använder vi Benify som förmånsportal med ett stort utbud av stort som smått. Friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är självklara förmåner hos Kraftringen. Vi erbjuder också personalrabatt på bland annat el- och gasavtal, solceller samt laddlösningar.

Din ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag.

Sista ansökningsdag är den 14 april

Du ansöker med CV och urvalsfrågor. Eftersom urvalsfrågorna ersätter det personliga brevet ber vi dig besvara dem med omsorg. Din ansökan är anonymiserad på så sätt att systemet maskar dina personliga uppgifter, vilket ger oss allra bästa förutsättningar att göra en kompetensbaserad screening och första urval. Anonymiserad ansökning är en del av vårt ständigt pågående arbete i fråga om jämställdhet, mångfald och inkludering.

Har du frågor gällande din ansökan och vår rekryteringsprocess, kontakta Michel Selmlöv, Försäljningsansvarig Konsument, michel.selmlov@kraftringen.se

Kraftringen gör bakgrundskontroller på slutkandidat inför anställning. Drog- och alkoholtest kan också bli aktuellt.

Välkommen till en plats att växa på!

Ansök nu

Innesäljare - vikariat

Läs mer Mar 21
Vill du bli en del av ett vinnande team och jobba med försäljning samt drivs av utmaningar och att överträffa mål? Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara energilösningar och skapa värde hos både befintliga samt nya kunder?

Nu söker vi en driven och engagerad innesäljare till vår Konsument avdelning som proaktivt skall driva försäljning samt få ett utökat teamleadansvar.

Om jobbet:
Som Innesäljare kommer du att vara en viktig medarbetare i vårt kompetenta försäljningsteam. Vi arbetar tillsammans för att driva och utveckla Kraftringens försäljning inom konsument segmentet.

I din roll kommer du att arbeta med proaktiv försäljning till både befintliga kunder samt nya kunder för att erbjuda större delen av vår produktportfölj. Försäljningen sker främst via telefon och du ansvarar för hela säljprocessen från första kontakt till accepterat avtal.

I din roll kommer du även få ett utökat teamleadansvar för våra innesäljare som arbetar kvällstid, där du tillsammans med nuvarande teamlead ansvarar för att både driva och coacha teamet samt det fortlöpande och administrativa arbetet kring försäljningen.

Teamets främsta fokus är att sälja elhandelsavtal till både befintliga samt nya kunder men på sikt finns ambitionen att även bredda denna försäljning med större delar av Kraftringens produktportfölj.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med provanställning på 6 mån. Placering är på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till Försäljningsansvarig för Konsument segmentet.

Vem är du
För oss är det självklart att du har en hög nivå av affärsmannaskap och att du levererar resultat i det du tar dig för. Du är en positiv, utåtriktad och kommunikativ person med god förmåga att bygga relationer inom och utom företaget. Att arbeta mot en individuell budget och tydliga mål är något som du både tycker är kul men också något som driver dig då du är målinriktad och älskar att prestera samtidigt som du är prestigelös. Du är van att jobba i team och har en förmåga att coacha kollegor i deras säljarbete. Vi tror att du som person har hög integritet och kan växla mellan ett strategiskt och operativt arbetssätt där du har god struktur och fokus på affären.

Arbetstider:
Förskjuten arbetstid 10.00 - 19.00 två dagar i veckan, övriga dagar 08.00 - 17.00.

Rent formellt ser vi att du har:

- Minst 2 års erfarenhet av försäljning via telefon

- God kunskap om Elhandel

- Mycket god förhandlingsförmåga

- Tekniskt intresse och/eller god allmän teknisk förståelse

- Minst gymnasieutbildning

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- B-körkort

Meriterande är:

- Har arbetat som teamlead

- Har arbetat i energibranschen

- Relevanta säljutbildningar

Vad erbjuder Kraftringen:
Inom Kraftringen finns stor möjlighet till kompetensutveckling och en mängd karriärvägar internt. Utöver utvecklings- och karriärmöjligheter använder vi Benify som förmånsportal med ett stort utbud av stort som smått. Friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är självklara förmåner hos Kraftringen. Vi erbjuder också personalrabatt på bland annat el- och gasavtal, solceller samt laddlösningar.

Din ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag.

Sista ansökningsdag är den 14 april

Du ansöker med CV och urvalsfrågor. Eftersom urvalsfrågorna ersätter det personliga brevet ber vi dig besvara dem med omsorg. Din ansökan är anonymiserad på så sätt att systemet maskar dina personliga uppgifter, vilket ger oss allra bästa förutsättningar att göra en kompetensbaserad screening och första urval. Anonymiserad ansökning är en del av vårt ständigt pågående arbete i fråga om jämställdhet, mångfald och inkludering.

Har du frågor gällande din ansökan och vår rekryteringsprocess, kontakta Michel Selmlöv, Försäljningsansvarig Konsument, michel.selmlov@kraftringen.se

Kraftringen gör bakgrundskontroller på slutkandidat inför anställning. Drog- och alkoholtest kan också bli aktuellt.

Välkommen till en plats att växa på!

Ansök nu

Jobba Hemma

Läs mer Mar 9
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Jobba Hemma

Läs mer Mar 2
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Digital B2B-säljare

Läs mer Mar 4
Najell designar och säljer produkter för urbana föräldrar. Våra största produktkategorier inkluderar bärselar, babynests och åkpåsar men har under 2023 adderat ett flertal nya kategorier och kommer fortsätta göra framåt.. Här på Najell får du möjlighet att arbeta med ett snabbväxande bolag med högt satta mål. Vår omsättningsökning har legat kring 100% de senaste åren och vi har en ambition att fortsätta växa så de närmaste åren. Vi är idag starka i Norden och blickar ut mot resten av Europa och världen. Hos oss får du vara med på en riktigt häftig tillväxtresa som är få förunnat att ha upplevt.

Rollen
Najell letar efter att addera en Digital B2B Säljare till vårt team i Lund.  För att lyckas i rollen krävs det att du har ett stort personligt driv, ett problemlösande förhållningssätt och förmågan att hantera en händelserik vardag. Vidare har du en positiv inställning, enkelt för att samarbeta med andra och vana av att arbeta med ett flertal arbetsuppgifter parallellt.
Du kommer:

Utveckla och genomföra strategier för att öka försäljningen mot B2B-segmentet.


Identifiera nya potentiella återförsäljare och aktivt jobba med marknadsföring av vårt sortiment.


Administrera och utveckla vår B2B-shop. 


Hantera och utveckla vår närvaro på digitala marknadsplatser runt om i världen.


Utforska och analysera marknadstrender för att identifiera nya och lovande försäljningskanaler.



Vi erbjuder
Vi är ett tajt team som jobbar hårt för att nå uppsatta mål. Vi bidrar avdelningsvis med våra kompetenser inom marknadsföring, produktutveckling etc., men det finns en prestigelöshet i att hjälpa varandra när så behövs. Vi tror att detta inte bara gör det roligare i vardagen utan även gör oss mer framgångsrika som företag och individer. Eftersom vi är i så stark utveckling ser vi också att det kommer finnas goda möjligheter för rätt person att utvecklas inom bolaget de kommande åren. Vi skapar vår egen framgång.

Erfarenhet och person
Du förväntas ha:

Förståelse för digitala försäljningskanaler och marknadsplatser.


Erfarenhet av B2B-försäljning och marknadsplats-strategier.


Analytisk kompetens med förmåga att översätta data till insikter och handlingsplaner.


Utmärkt kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt. Flytande engelska är ett krav men meriterande om du talar tyska eller danska



Är det dig vi letar efter?

Ansökan
För att ansöka klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och gärna ett personligt brev. Vi är såklart intresserade av varför du söker tjänsten och vad du anser att du har möjlighet att bidra med. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka. Gärna så fort som möjligt, dock senast den 29:e februari.
Om oss
Najell grundades 2012 och utvecklar produkter för urbana familjer. Vi är baserade i Lund i södra Sverige där vi kontinuerligt arbetar för att tillföra ny eller förbättrad funktionalitet till våra produkter för att göra ditt liv bättre. Läs gärna mer om oss och våra produkter på www.najell.com

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Emploid AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Emploid AB .

Mekaniker inom entreprenadmaskiner

Maskinmekaniker/Skogsmaskinmekaniker
Läs mer Mar 13
Om Hydrema
Hydrema är en internationell koncern med huvudkontor i Støvring på norra Jylland som utvecklar och tillverkar högteknologiska entreprenadmaskiner. Fabriker finns i Støvring i Danmark och i Weimar i Tyskland. Hydrema grundades 1959 och har utvecklats med dotterbolag i Skandinavien, Europa samt Nordamerika. Övriga delar av världen servas av lokala återförsäljare. I Sverige har Hydrema huvudkontor i Växjö samt avdelningar i Staffanstorp, Stockholm och Göteborg. Hydremas huvudinriktning är att kunna erbjuda maskiner och tillbehör som marknaden är i behov av. Hydrema har en flexibel produktion, en marknadsanpassad utvecklingsavdelning samt en dynamisk serviceorganisation.
Om tjänsten
Hydrema söker nu efter sin nästa verkstadstekniker och tror att du som söker har ett genuint intresse av att meka och skruva. Detta är en tjänst för dig som har tidigare erfarenhet av tung mekanik och som trivs med att arbeta ute på fältet. Rollen innefattar omfattande reparationsarbete men även felsökningar och förebyggande underhåll samt kundkontakt och rådgivning kring serviceåtgärder.
Mer konkret arbetar du med:
-Arbete efter serviceprotokoll
-Reparationer av motorer, fordonselektronik och hydraulik
-Äldre och nyare modeller av dumprar, schaktmaskiner och grävmaskiner m.m.
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha
- Erfarenhet av tyngre maskiner som entreprenad, lantbruk, skog eller truckar
- Erfarenhet av felsökning och reparation inom mekanik, maskinel och hydraulik
- Goda kunskaper i svenska
- Körkort B
För att trivas i tjänsten behöver du vara tekniskt intresserad och ha en stark vilja att lösa tekniska problem på ett kvalitetsmedvetet sätt. Då arbetet är inom avancerad teknik är det viktigt att du håller ordning och reda på din arbetsplats och har förmåga att strukturera upp din arbetsdag. Det är också viktigt att du är en person som kan höja tempot på ditt arbete när det väl krävs.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Staffanstorp
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Mekaniker, Servicetekniker, maskinist, tekniker, reparatör, entreprenadmaskiner, tyngre fordon, lastbil, buss, tåg, truck, Malmö, Lund, Trelleborg, Staffanstorp, .

Ansök nu

Konstruktör till konsultbolag - Maskin & Mekanik

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 29
Om tjänsten
I rollen som konstruktör arbetar du som konsult ute hos kunden med allt ifrån optimering av befintliga ritningar till framtagning av nya produkter. Produktutbudet kan bestå av allt ifrån mindre komponenter och rör till större produktionsmaskiner och anläggningar. Tjänsten innefattar även dokumentation och administration i form av produktbeskrivningar och komponentunderlag.
Mer konkret kommer din tjänst att innefatta:
-Riskbedömningar och kostnadsberäkningar
-Kvalitetsuppföljning och produktdesign
-Granskning av produktritningar
-Samarbete med interna avdelningar och kunder
Bolaget som anställer
Emploid rekryterar nu en maskiningenjör till ett konsultbolag i region syd. Bolaget är väletablerade i Södra Sverige och specialiserar sig på att rekrytera in erfarna ingenjörer som har ett stort tekniskt intresse. Företagets kunder kan vara såväl mindre företag som de absolut största i regionen men uppdragen rör sig främst emot processindustri och verkstadsindustri. Kunden erbjuder dig som anställd förmånliga villkor med en fast månadslön. Mer information om företaget kommer senare i processen.
Om dig
Som person har du ett genuint och brett intresse av maskiner och ser även möjligheter tillsammans utmaningar som något positivt. Du har en hög analytisk förmåga och är van att fatta egna beslut. Du trivs när du utvecklar lösningar i ett nära samarbete med ditt team och du stimuleras av problemlösning. Vi ser även:
- Eftergymnasial utbildning som maskiningenjör, civilingenjör eller högskoleingenjör som ett krav
- Kunskap i Creo, Inventor eller Solidworks som ett krav
- Erfarenhet inom tillverkande industri, materialhanteringsprodukter, processindustri eller verkstadsindustri som starkt meriterande
- Att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet
- Att du innehar B-körkort
- Att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö / Lund / Helsingborg beroende på uppdrag
Arbetstider: 8–17
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundkontroll kan komma att förekomma på kandidater i slutprocess
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Robin Nordlund på robin.nordlund@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Maskiningenjör, civilingenjör, konstruktör, maskinkonstruktion, teknik, produktutveckling, produktdesign, CAD, Inventor, Solidworks, Creo, Malmö, Lund, Landskrona, Helsingborg, Ängelholm.

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Logistiker
Läs mer Mar 1
Om företaget
Emploid söker nu för kunds räkning en Supply Chain Compliance Coordinator med start omgående! Kundföretaget är ett internationells bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Mer information om bolaget ges i en telefonintervju.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på Emploid.
Om rollen
I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du supportera och administrera Supplier Declaration of Compliance (DoCp) och säkerställa att dessa är i enlighet med gällande livsmedelslagstiftning. Dokumentationen samlas in i olika geografiska regioner för att stödja försäljningen på olika marknader, varpå materialet och delarna som används inom livsmedel behöver överensstämma med amerikansk, EU- och/eller kinesisk lagstiftning. Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Kontakta leverantörer av delar och/eller material som används i livsmedelsproduktion samt driva arbetet med att få in DoCp
- Administration och underhåll av olika databaser och verktyg/system
- Stödja leverantörer och besvara deras frågor när de skickar nödvändig information till kunden
Om dig
Vi söker dig som har en bakgrund inom Supply Chain Management, gärna där du kommit i kontakt med regulatoriska frågor och/eller lagstiftning inom livsmedel. Utöver detta krävs:
- Flytande i engelska såväl verbalt som skriftligt
- God datorvana samt goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system, SAP
Som person är du självgående och tar ett stort ansvar över att ditt arbete genomförs korrekt. Du har öga för detaljer och har därmed lätt för att fånga upp korrekt information. Då du har kontakt med leverantörer där syftet är att driva in krav för att driva arbetet i enlighet med gällande lagstiftning, krävs det att du har god kommunikationsförmåga och vågar stå på dig när situationen kräver det. Utöver detta är du noggrann och mån om att utföra ditt arbete korrekt.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, måndag-fredag
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supply Chain Coordinator, Supply Chain, Compliance, Food and Safety, Logistics, rekrytering, Malmö, Lund

Ansök nu

Teknisk administratör inom Master Data

Inköpsassistent
Läs mer Jan 11
Om företaget
Emploid har fått fortsatt förtroende och söker för kunds räkning en teknisk administratör inom Master Data. Vår kund är ett internationellt bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker hos Emploid.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som administratör kommer du fungera som support gällande inköpsprocessen av tekniska komponenter. Arbetet sker på global nivå där ditt teams uppgift är att hålla master data uppdaterad. Mer konkret innebär dina arbetsuppgifter:
- Ta emot förfrågningar gällande att lägga in komponentartiklar i SAP
- Klassificera komponenter utifrån dimensioner, kapacitet, vikt osv.
- Kategorisering av komponenter utifrån artikelnummer och klassificering för att sedan uppdatera master data
- Söka efter information relaterad till komponenterna vilket i viss mån även innebär kontakt med leverantörer
Om dig
För att lyckas i rollen som teknisk administratör har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter som kräver att du är uppmärksam på detaljer. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund där du kommit i kontakt med tekniska komponenter. Arbetsuppgifterna innefattar att söka efter information varpå du behöver arbeta fokuserat och noggrant för att kunna kategorisera komponenterna rätt i systemet. Du trivs i en roll som innebär nära samarbete och jobbar hela tiden för att förbättra ditt och ditt teams arbete. Utöver detta krävs:
- Erfarenhet av administration, gärna inom Master Data
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, SAP är meriterande
- Mycket goda kunskaper inom Office-paketet
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
Arbetstider: Kontorstider, möjlighet att jobba hemifrån finns 2 dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll och drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: administratör, teknisk administratör, master data, master data koordinator, rekrytering, Lund, Malmö

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med start omgående

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 1
Om företaget
Emploid söker nu för kunds räkning kundservicemedarbetare med möjlighet att starta omgående. Vår kund har placering i Lund och är aktiva inom energibranschen. Mer information om kundföretaget ges länge fram i rekryteringsprocessen.
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där anställning sker hos Emploid.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om rollen
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att leverera en högkvalitativ service mot företagets kunder. Över telefon, mejl och chatt kommer du ta emot och besvara frågor och funderingar, och agera rådgivande i val av produkt och tjänst. Därför behöver du ha en stor vilja att hålla dig uppdaterad kring kundföretagets produkt- och tjänsteutbud. Viss administration tillkommer i tjänsten där du förväntas exempelvis uppdatera och registrera information och listor. En viktig del i tjänsten kommer innefatta att vara en del i utvecklingen av kundtjänsten där din input gör skillnad. Mer konkret innefattar tjänsten:
- Ta emot inkommande förfrågningar över telefon, mejl och chatt
- Agera rådgivande mot kunder i val av tjänst och produkt
- Hålla dig uppdaterad kring produkt- och tjänsteutbud
- Ta en aktiv roll i utvecklingen av kundtjänstfunktionen
Om dig
Vi söker dig som trivs som bäst i en föränderlig miljö som håller högt tempo. Du har en vilja att arbeta i en roll som innebär nära samarbete och jobbar hela tiden för att förbättra ditt och ditt teams arbete. Det kommer naturligt för dig att ta ett stort ansvar för ditt arbete, där du inte lämnar saker åt slumpen. Du arbetar lösningsorienterat där du alltid strävar efter att hitta de bästa lösningarna för kunderna.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, alternativt erfarenhet av kundbemötande mot konsument
- Tidigare erfarenhet av energibranschen, alternativt erfarenhet av teknisk support som krävt komplexa samtal är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
- Flytande kunskaper i svenska och engelska
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, måndag - fredag
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundservicemedarbetare, kundservice, kundtjänstmedarbetare, kundtjänst, B2B, service, rekrytering, Lund, Malmö, Landskrona, Helsingborg

Ansök nu

Logistics Coordinator med start omgående

Logistiker
Läs mer Dec 12
Om företaget
Är du en person som gillar att vara spindeln i nätet och lösa problem? Vi på Emploid hjälper nu ett internationellt företag med att hitta en Logistics Coordinator till deras kontor i Lund.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på EMPLOID. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om rollen
I rollen som Logistics Coordinator kommer du vara en del av SOS (Special Order Service)-teamet som leder expressförsändelser till kunder som har akuta behov av material på sina anläggningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med lager och speditörer för att hitta de bästa lösningarna till företagets kunder. Mer konkret innefattar tjänsten:
- Koordinera expressförsändelser till interna säljföretag, distributionscentraler och slutkunder
- Ansvara för fakturering och utfärdande av exportdokument
- Utvärdera alternativ vid brist av material
- Säkerställa tids- och kostnadseffektiv leverans till kunder
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad person som trivs i en ansvarsfull roll. Du har en utpräglad serviceanda och sätter dina kunders behov i fokus. Även när det är högt tempo håller du dig lugn och fokuserad, samt trivs med att samarbeta med dina kollegor.
Det är för tjänsten ett krav att du:
- Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom logistik och transportplanering
- Har eftergymnasial utbildning inom supply chain management eller business administration
- Har erfarenhet av affärssystem, meriterande med SAP
- Pratar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Övrig information
Anställningsperiod: 1 januari 2024 – 1 januari 2025
Plats: Lund
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstid måndag – fredag
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll samt drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Logistics coordinator, logistics officer, transportplanerare, logistikkoordinator, administration, konsult, Malmö, Lund, Trelleborg

Ansök nu