Lund: Procurement coordinator till globalt företag i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Procurement coordinator till globalt företag i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2019-02-18 // Varaktighet: Heltid

Till kund letar vi nu efter en Procurement coordinator till deras team i Lund. Kunden är ett globalt företag inom förpackningsindustrin. Du kommer vara en del av ett expanderande team och bland annat vara ansvarig för upphandling av produktionsmaterial. 

Om tjänsten
Som Procurement coordinator kommer du att vara en del av ett expanderande team som jobbar med ständig utveckling. Du kommer att jobba inom Industrial Service Management och du kommer att vara ansvarig för upphandling av produktionsmaterial. Du kommer vara baserad i Lund och rapportera till Warehouse Operations Manager. Du kommer att jobba i en global organisation tillsammans med kompetenta och passionerade kollegor. 

I din roll som Procurement coordiantor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Utför avrop och orderadministrationsuppgifter i SAP och andra interna verktyg och system.
- Ha kontakt med ingenjörer, marknadsföretag och konverteringsfabriker för beställning och leverans av testmaterial.
- Uppföljning av ordrar och service level agreements. 
- Kontrollera att leveranser sker i rätt tid.
Om dig
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund inom logistik eller jämnförbar arbetslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet av att jobba med orderadministration, inköp, logistik och supply chain management. Det är meriterande om du har jobbat i SAP eller liknanande system. 
Vidare ser vi att du är en serviceinriktad person med ett starkt personligt driv och en passion för koordinering av inköp och leverans för att möta kundens behov. Du är kreativ och och har stort intresse för att analysera utmaningar och du kan enkelt komma med innovativa lösningar. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Procurement coordinator är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 12 månader med goda möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
• Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

• Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via 0736-847270 alternativt Matilda.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Procurement coordinator, Adecco, inköp, inköpskoordinator, supply chain, order, orderadministration, Adecco, SAP, Lund

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Inköpsassistent.

Supply chain Compliance Coordinator!

Läs mer Mar 1
Vi söker nu en supply chain Compliance Coordinator till en av våra kunder i Lund. En perfekt roll för dig som har erfarenhet av inköp, supply chain, eller sourcing!

I den här rollen kommer du att sitta med intern administration och systemhantering. Du kommer samla in och sammanställa information från företagets interna leverantörer. Dina arbetsuppgifter kommer variera. Du kommer att grotta ner dig i olika system för att strukturera upp och försäkra att all data är kvalitetssäkrad samt användbar för verksamheten.

Du behöver ha någon typ av relevant utbildning inom supply chain eller inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i SAP, men om du också har jobbat med food safety är det väldigt meriterande

Period: Från NU och 6 månader framåt

Anställning eller fakturering: Då chans till direktanställning hos bolaget finns kommer upplägget vara att du är anställd via Gigstep i 6 månader. Att fakturera för din tid fungerar inte.

Språk: Engelska och svenska

Omfattning: 100 %

Placering: Lund, möjligheten till remote-jobb är begränsad

Ansök nu

Supply chain Compliance Coordinator!

Läs mer Mar 1
Vi söker nu en supply chain Compliance Coordinator till en av våra kunder i Lund. En perfekt roll för dig som har erfarenhet av inköp, supply chain, eller sourcing!

I den här rollen kommer du att sitta med intern administration och systemhantering. Du kommer samla in och sammanställa information från företagets interna leverantörer. Dina arbetsuppgifter kommer variera. Du kommer att grotta ner dig i olika system för att strukturera upp och försäkra att all data är kvalitetssäkrad samt användbar för verksamheten.

Du behöver ha någon typ av relevant utbildning inom supply chain eller inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i SAP, men om du också har jobbat med food safety är det väldigt meriterande

Period: Från NU och 6 månader framåt

Anställning eller fakturering: Då chans till direktanställning hos bolaget finns kommer upplägget vara att du är anställd via Gigstep i 6 månader. Att fakturera för din tid fungerar inte.

Språk: Engelska och svenska

Omfattning: 100 %

Placering: Lund, möjligheten till remote-jobb är begränsad

Ansök nu

Procurement Administrator

Läs mer Feb 2
The European Spallation Source is hiring motivated and inspiring people from across the globe to design, construct and operate the world’s most powerful neutron source. We seek ambitious, talented people in a range of fields who are excited about playing a part in the future of science in Europe. The ESS is a partnership of 13 European countries and occupies a truly impressive campus based in the beautiful, cosmopolitan university city of Lund, Sweden – just 10 minutes from Malmö and 30 minutes from Copenhagen.

We are now looking to appoint a Procurement Administrator for the Procurement, Supply and Logistics (SPL) division.

The SPL division sets the normative framework in regards to procurement, logistics and travel services. It provides procurement and logistics services and guidance or the organisation, including ESS staff, in-kind partners and other stakeholders, in order to ensure a functional, efficient and cost-effective supply chain in compliance with relevant rules, processes and procedures. The vacant role is placed in the Procurement Administration Group. 

About the role:

As the successful candidate for the Procurement Administrator role your main areas of responsibility will be to:


• Prepare and monitor purchase orders.
• Contributing and supporting ESS financial control process (P2P) from a procurement perspective covering requisitions, purchase orders and related following up activities.
• Act as operational contact person with suppliers.
• Supporting procurement request assignment process and responsible tracking sheet.
• Respond to internal and external requests for information related to procurement.
• Support the Group Leader Procurement Administration and Procurement Officers in procurement matters.
• Maintain procurement files.
• Keep data and price lists up-to-date in the procurement module of the ERP system and EAM.
• Support the Head of Division with data projects.
• Prepare procurement related reports.
• Prepare Requests for Quotations.
• Other duties or assignments as requested by the supervisor.
• Possibility in the future to conduct larger tender procedures with support from the Group leader.

About you:

We expect you to have the following background: 


• University degree in a relevant field or A-levels / high school diploma with related experience.
• At least 2 years of relevant work experience, preferably in a procurement function or an administrative function in a commercial working environment.
• Good exposure and understanding of administrative processes and systems, ideally in the area of public procurement. 
• Experience in data management and monitoring. 
• Fast and accurate computer skills, MS Office are a must. Proficiency with ERP systems, in particular Agresso, is an advantage. 
• Experience of working in an international environment is essential. 
• Excellent oral and written English skills are a prerequisite; knowledge of other European languages (especially Swedish) would be a real advantage.

We truly believe that you are a true team player with well-developed communication skills, liking to interact and network with others. You are reliable, proactive and have the ability to plan and organise your work efficiently, as well as delivering results and meeting customer expectations. You have a flexible solutions-oriented attitude, and can adapt to changes in your work. Administration is something you truly enjoy!

What can we offer?

Aside from the opportunity to work at one of only 4 linear accelerator-based spallation sources on the whole planet, you can also expect:


• An opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science.
• A stunning, brand new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe.
• A challenging, exciting and high-paced work environment.
• Market competitive compensation that is individual and differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities, and achievements.
• Benefits including 30 days of annual leave as well as more than 10 days of public holiday and company days off or days with limited working hours.
• Monthly pension contributions on top of your salary
• Flexible working arrangements and a real work-life balance.
• An excellent quality of life in the highly sought after, family-friendly, beautiful and well-connected Southern Sweden/Greater Copenhagen region.

Relocation support is not applicable for this role. 

Duration & Location

This is a full-time, permanent position based at the ground breaking ESS facility in Lund, Sweden.

 

Start date
The position is to be filled as soon as possible.

Application & Contact

If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website.

Certain roles at ESS require health and safety checks and/or security clearance procedures, which will be performed as part of the recruitment process.

We review applications continuously, so don’t miss out! Submit your application at the latest date 2024-03-01 and quote the job reference number ESD-42287 in your application.

For more information regarding the ESS recruitment process, please follow this link https://europeanspallationsource.se/ess-recruitment-process or contact Sara Tenggren – Recruitment Officer – at sara.tenggren@ess.eu. For further information regarding the position, please contact the Hiring Manager – Group Leader for PAG – Charlotte Rafsten via charlotte.rafsten@ess.eu

For trade union information, please contact Unionen representative Conny Wendt at conny.wendt@ess.eu or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at marc.kickulies@ess.eu.

We look forward to receiving your application soon!

Ansök nu

Teknisk administratör inom Master Data

Läs mer Jan 11
Om företaget
Emploid har fått fortsatt förtroende och söker för kunds räkning en teknisk administratör inom Master Data. Vår kund är ett internationellt bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker hos Emploid.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som administratör kommer du fungera som support gällande inköpsprocessen av tekniska komponenter. Arbetet sker på global nivå där ditt teams uppgift är att hålla master data uppdaterad. Mer konkret innebär dina arbetsuppgifter:
- Ta emot förfrågningar gällande att lägga in komponentartiklar i SAP
- Klassificera komponenter utifrån dimensioner, kapacitet, vikt osv.
- Kategorisering av komponenter utifrån artikelnummer och klassificering för att sedan uppdatera master data
- Söka efter information relaterad till komponenterna vilket i viss mån även innebär kontakt med leverantörer
Om dig
För att lyckas i rollen som teknisk administratör har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter som kräver att du är uppmärksam på detaljer. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund där du kommit i kontakt med tekniska komponenter. Arbetsuppgifterna innefattar att söka efter information varpå du behöver arbeta fokuserat och noggrant för att kunna kategorisera komponenterna rätt i systemet. Du trivs i en roll som innebär nära samarbete och jobbar hela tiden för att förbättra ditt och ditt teams arbete. Utöver detta krävs:
- Erfarenhet av administration, gärna inom Master Data
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, SAP är meriterande
- Mycket goda kunskaper inom Office-paketet
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
Arbetstider: Kontorstider, möjlighet att jobba hemifrån finns 2 dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll och drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: administratör, teknisk administratör, master data, master data koordinator, rekrytering, Lund, Malmö

Ansök nu

Operativ Inköpare/Inköpsassistent - Konsultuppdrag på 50-60%

Läs mer Nov 13
Jefferson Wells söker nu en engagerad och erfaren operativ inköpare/inköpsassistent för ett spännande konsultuppdrag hos en framstående kund i Lund. Verksamheten går starkt, och uppdraget är initialt på 3 månader med möjlighet till förlängning. Som en del av vårt team kommer du att vara anställd hos Jefferson Wells men spendera dina arbetsdagar ute hos vår kund.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operativ inköpare/inköpsassistent kommer du att ha en central roll i inköpsprocessen och arbeta bl. a. med följande:

* Inköpsprocessen: Arbeta med hela inköpsprocessen från anmodan till ordererkännande, säkerställa smidiga och effektiva inköp.
* Avrop: Genomföra avrop och förhandla med leverantörer för att säkerställa optimala villkor och priser.
* Leveranshantering: Bevaka inleveranser och säkerställa att de sker enligt överenskomna villkor och tidsscheman.
* Lageruppföljning: Följa upp lagersaldot och arbeta aktivt med lageroptimering för att säkerställa effektiv lagerhantering.
* Transportkoordinering: Boka och koordinera transporter för att säkerställa smidig logistik.
* Leverantörsreklamationer: Hantera och följa upp leverantörsreklamationer för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet.

Krav och kompetenser:

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har:

* Minst två års erfasrenhet av liknande arbete inom inköp och logistik.
* God förhandlingsförmåga och goda kommunikationsfärdigheter.
* Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.
* God systemförståelse och erfarenhet av att arbeta med inköpssystem. Har du tidigare arbetat i Jeeves är det meriterande.
* Kunna arbeta obehindrat på såväl svenska som på engelska.

Om du önskar en anställnign på mer än 60% är det här dessvärre inte rätt uppdrag för dig.

Ansökan:

Vi välkomnar din ansökan snarast då vår kund har ett omgående behov. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens slut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB .

Kundservicemedarbetare på deltid till Fitness 24/7

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Är du student och letar efter ett spännande sommarjobb? Brinner du för att ge det lilla extra och erbjuda kunden mer än vad som förväntas? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Hos Fitness 24/7 arbetar man med dator och telefon som främsta arbetsredskap, du ser till att kunden får bästa tänkbara service och hanterar problem som uppkommer på ett effektivt och kvalitativt sätt. Du kommer att arbeta i ett vinnande team som alltid har kundens bästa som högsta prioritering.
Tillsammans med dina kollegor sitter du i ett öppet och modernt kontorslandskap i centrala Lund, kundtjänsten är öppen mån-sön.

I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via mail, chatt och telefon
• Bidra till hög kundnöjdhet

Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag över sommaren med start omgående.
Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg.

Om dig
Vi söker dig som är driven och som trivs med att arbeta i högt tempo och i en fartfylld miljö.
För att lyckas i rollen är du serviceminded med ett prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående, du är en god kommunikatör med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse.

Vi tror också att du brinner för träning och välmående precis som resten av teamet på Fitness 24/7.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av service och/eller kundsupport.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av kundtjänst
• Intresse för träning och välmående
• Du trivs med telefon och dator som arbetsredskap
• Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Fitness 24/7
För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder – Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven!

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekaniker till Graphic Packaging International

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 27
Är du tekniskt kunnig och letar efter nya spännande utmaningar? Vill du arbeta med mekanisk reparation, problemlösning och utvecklas i din roll? Graphic Packaging International söker nu efter Mekaniker till deras produktion i Lund som vill vara med på deras utvecklingsresa framåt!

Om tjänsten
Som Mekaniker på Graphic Packaging kommer du att arbeta med reparation, justering och felsökning av produktionens maskiner. Dina arbetsuppgifter innefattar även att tillverka komponenter och detaljer till produktionsmaskinerna. Du kommer att ingå i ett team om 4 mekaniker samt arbeta i tät kommunikation och samarbete med produktionens Operatörer. I produktionen pågår idag projekt att utveckla maskinerna och som Mekaniker kommer du att ha en viktig roll i underhållet och den fortsatta utvecklingen av maskinparken.

Då maskinerna hanterar varierande typer av material krävs noggrannhet och förståelse för hur hela processen ser ut från början till färdig produkt. I rollen som Mekaniker kommer du även att ansvara för reservdelar till maskinerna samt reservlagret. Kontakt med externa entreprenörer kommer också att förekomma.

Dina arbetsuppgifter som Mekaniker kommer bland annat att innefatta
- Underhåll, felsökning och problemlösning
- Förebyggande arbete med maskiner
- Tillverkning av komponenter och detaljer
- Hantering av reservlagret
- Nära samarbete med produktionens Operatörer
- Modernisering av maskinerna
- Rapportering och dokumentering av utfört arbete i underhållssystemet MaintMaster.
- Ständiga förbättringar, 5S

Tjänsten är förlagd på heltid med arbetstid på dagtid tre veckor och på eftermiddagen var fjärde vecka. I rollen som Mekaniker får du en anställning direkt hos Graphic Packaging med start omgående enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med Verkstadsteknisk utbildning eller liknande bakgrund. Det är meriterande om du har arbetat inom förpackningsindustri eller tillverkningsindustri tidigare. Som person är du lösningsorienterad, självgående och flexibel. Du kan arbeta självständigt såväl som i team och du är inte rädd för att be om hjälp när det behövs. Vidare ska du vara nyfiken, tekniskt intresserad och tycka att det är roligt med en arbetsplats i förändring. Detta är en nikotinfri arbetsplats vilket innebär att röka och snusa INTE är okej uner arbetsdagen.

Om Graphic Packaging International
Graphic Packaging är ett globalt ledande förpackningsföretag med 25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma.
Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Alice Persson via Alice.Persson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Enhetschef

Administrativ chef
Läs mer Apr 16
Om tjänsten
Nu söker vi en erfaren och engagerad Enhetschef för en kunds räkning i Lund. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för att leda verksamheten samt hantera personal och budget. Under interimsperioden kommer du att bidra till verksamhetens fortsatta utvecklingsresa och säkerställa att det upprätthålls högkvalitativ kommunikation, informationsflöde, samarbete samt samverkan.

Rollen innebär ett ansvar för att leda verksamheten med fokus på säkerhet och driftsfrågor och att skapa trygghet och stabilitet i en föränderlig miljö. Du kommer även att utveckla arbetsmiljön och kulturen inom enheten samt ha kontakt med interna och externa intressenter.

Tjänsten som Enhetschef är ett interimsuppdrag som pågår mellan 1 maj 2024 till 1 maj 2025.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare chefserfarenhet inom facility management eller liknande roll där personal, fastighet och fastighetsrelaterade servicetjänster eller motsvarande ingått. Därtill har du erfarenhet av att hantera personalärenden och att driva förändringsarbete kopplat till arbetskultur. Du har en högskoleexamen och är flytande i både svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är om du har tidigare chefserfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och förståelse för den politiska processen.

Som person besitter du en god samarbetsförmåga och är både lyhörd och kommunikativ i ditt ledarskap. Du genomför förändringar på ett tydligt och strukturerat sätt, är självständig och har en god prioriteringsförmåga. Vidare skapar du en känsla av trygghet och stabilitet för dina medarbetare, samtidigt som du inspirerar dem att utvecklas och växa i sina roller. Att vara inkluderande, nyfiken och ihärdig är andra viktiga egenskaper som du besitter. Genom din goda organisatoriska förmåga skapar du ett positivt klimat präglat av samarbete, delaktighet och arbetsglädje.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieoperatör till globalt förpackningsbolag

Laboratorietekniker, kemi
Läs mer Apr 3
Om tjänsten
Som Laboratorieoperatör kommer du arbeta i vår kunds förpackningslabb. Vår kund är ett globalt, innovativt förpackningsföretag med säte i Lund.

Arbetstiden är förlagd måndag till fredag 08-17.00. Tjänsten som Laboratorieoperatör är ett entreprenadtjänsteman uppdrag med start omgående och vi söker dig som vill arbeta inom detta på lång sikt.

I din roll som Laboratorieoperatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Utföra förpackningstester
- Arbeta med transportsimulationer
- Truckkörning A+B kan förekomma
- Prata med/planera/svara på frågor från testbeställare
- Ta egna beställningar i kundens beställningssystem
- Delta i och eventuellt driva förbättringsaktiviteter i labbet

Om dig
Vi söker dig som vill utvecklas i en roll där du får ta ansvar samt vara med och påverka. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens och det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom förpackningsteknik.

Vidare ser vi att du är noggrann, ansvarsfull, hjälpsam och bekväm med att arbeta i laboratoriemiljö. Du gillar att lära dig nya saker och trivs med att arbeta självständigt samt att skapa goda relationer. Du klarar av att jobba i grupp och är en Team Player.

Krav är att du är bra på engelska och att du kan tala svenska flytande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ellen Nilsson via Ellen.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör till globalt företag

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Som laboratorieingenjör kommer du att arbeta laboratorieingenjörsområdet för att bistå med teknisk kompetens och vägledning inom laboratoriedesign, drift och ledning, samt säkerställa att deras laboratorieverksamhet är säker, effektiv och i överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter. Du kommer att hjälpa till med att optimera laboratorieoperationerna, förbättra deras experimentella arbetsflöden och säkerställa överensstämmelse med relevanta standarder och föreskrifter.

I din roll som laboratorieingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Förbereda testprover
- Utföra tester
- Genomföra bedömningar baserat på resultat
- Skriva rapporter om bedömningar

Tjänsten som laboratorieingenjör är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som vill som vill arbeta på ett globlat företag och driva utvecklingen framåt.

Viktigt för tjänsten är:
- Teknisk eller vetenskaplig bakgrund
- Erfarenhet av laboratoriearbete är en tydlig fördel
- Noggrann och korrekt
- Måste ha arbetat med Microsoft-program (excel och word)
- Skriva rapporter på engelska med lätthet
- Analytisk med goda kommunikationsfärdigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Kvalitetsmätare, metallprodukter
Läs mer Mar 1
About the role
We are currently seeking a dedicated Supply Chain Compliance Coordinator to a customer who will support and administrate the collection of Supplier Declaration of Compliance (DoCp) for Food contact material legislation.

In your role as Supply Chain Compliance Coordinator you will be contacting suppliers of components and/or materials in food contact and driving the process to obtain Supplier Declaration of Compliance (DoCp). Additionally, part of the role involves supporting suppliers and answering their questions when they are in the process of sending the necessary information to the client, as well as administrate and maintain databases and systems.

The position as Supply Chain Compliance Coordinator is a consulting assignment starting 11th of March to the end of December 2024.

About You
To fit for this assignment, we believe that you are a person who can communicate clearly and politely. You perform your work with precision and you are a driven person who gets motivated by exceeding expectations. Effective coordination abilities play a pivotal role in succeeding in this position.

Important for the role:

• Experience in regulatory matters and/or legislation on food and safety
• Fluent in Swedish and English, both written and spoken
• Proficient computer skills and experience in Excel and SAP
• General understanding of supply management and legislation on materials in food contact
• Experience in regulatory documentation is meritorious
• Experience from packaging, food or the medical industry is meritorious

Contact details
If you have questions about the position or the recruitment process, you are most welcome to contact the responsible recruiter:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

If you have questions regarding registration, please contact support via info@adecco.se

Welcome with your application!

Ansök nu