Inopto Sverige AB jobb i Lund

Hitta lediga jobb hos Inopto Sverige AB i Lund. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Lund.

Solution Architect/Delivery till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Sep 22
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Deliveryteam. Du rapporterar till Delivery Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark och fler länder kommer att bli aktuella varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Project Manager att ansvara för planering av systemintegrationer och processer i detalj. Detta för att kunna installera, konfigurera och testa lösningen tillsammans med kunden.

Arbetsuppgifter:

- Slutföra och dokumentera i detalj kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera installationen.
- Planera och säkra genomförandet av tester i samarbete med kunden.
- Ge support till kunden vid produktionsstart.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Leda programvaruinstallation och koordinera relaterade aktiviteter.


Kompetens och bakgrund:

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som är det en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Delivery till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Aug 31
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Deliveryteam. Du rapporterar till Delivery Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark och fler länder kommer att bli aktuella varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Project Manager att ansvara för planering av systemintegrationer och processer i detalj. Detta för att kunna installera, konfigurera och testa lösningen tillsammans med kunden.

Arbetsuppgifter:

- Slutföra och dokumentera i detalj kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera installationen.
- Planera och säkra genomförandet av tester i samarbete med kunden.
- Ge support till kunden vid produktionsstart.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Leda programvaruinstallation och koordinera relaterade aktiviteter.


Kompetens och bakgrund:

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som är det en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Aftermarket till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Aug 31
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Aftermarket-team. Du rapporterar till Aftermarket Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i hela Sverige varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Account Managers. Du kommer ansvara för att på ett proaktivt sätt utveckla kundernas processer kring deras Autostore-installation. Vidare kommer du ha en rådgivande roll med uppgift att driva best practice för att få ut maximal prestanda av vår mjukvara eManager. Analysarbete, workshops och åtgärder för att få fram bästa möjliga anpassning kring kundernas peakar och drift ingår också.

Arbetsuppgifter

- Utveckla kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera ändringar.
- Proaktiv implementation av best practice av vår mjukvara eManager
- Vara närvarande hos kund i driften för mindre projekt, anordna workshops för optimerings och förbättringsarbete.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Driva förbättringsarbete i kundens software och koordinera relaterade aktiviteter.
- Nära samarbete med Account Managers och Aftermarket Director.


Kompetens och bakgrund

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper.


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som det är en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Aftermarket till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Aug 11
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Aftermarket-team. Du rapporterar till Aftermarket Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i hela Sverige varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Account Managers. Du kommer ansvara för att på ett proaktivt sätt utveckla kundernas processer kring deras Autostore-installation. Vidare kommer du ha en rådgivande roll med uppgift att driva best practice för att få ut maximal prestanda av vår mjukvara eManager. Analysarbete, workshops och åtgärder för att få fram bästa möjliga anpassning kring kundernas peakar och drift ingår också.

Arbetsuppgifter

- Utveckla kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera ändringar.
- Proaktiv implementation av best practice av vår mjukvara eManager
- Vara närvarande hos kund i driften för mindre projekt, anordna workshops för optimerings och förbättringsarbete.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Driva förbättringsarbete i kundens software och koordinera relaterade aktiviteter.
- Nära samarbete med Account Managers och Aftermarket Director.


Kompetens och bakgrund

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper.


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som det är en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Delivery till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Aug 11
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Deliveryteam. Du rapporterar till Delivery Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark och fler länder kommer att bli aktuella varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Project Manager att ansvara för planering av systemintegrationer och processer i detalj. Detta för att kunna installera, konfigurera och testa lösningen tillsammans med kunden.

Arbetsuppgifter:

- Slutföra och dokumentera i detalj kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera installationen.
- Planera och säkra genomförandet av tester i samarbete med kunden.
- Ge support till kunden vid produktionsstart.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Leda programvaruinstallation och koordinera relaterade aktiviteter.


Kompetens och bakgrund:

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som är det en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Delivery till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Maj 4
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Deliveryteam. Du rapporterar till Delivery Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark och fler länder kommer att bli aktuella varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Project Manager att ansvara för planering av systemintegrationer och processer i detalj. Detta för att kunna installera, konfigurera och testa lösningen tillsammans med kunden.

Arbetsuppgifter:

- Slutföra och dokumentera i detalj kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera installationen.
- Planera och säkra genomförandet av tester i samarbete med kunden.
- Ge support till kunden vid produktionsstart.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Leda programvaruinstallation och koordinera relaterade aktiviteter.


Kompetens och bakgrund:

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som är det en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Solution Architect/Aftermarket till Element Logic i Lund

Systemarkitekt
Läs mer Maj 4
Om oss
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Element Logic letar efter en driven Solution Architect till sitt Aftermarket-team. Du rapporterar till Aftermarket Director och rollen utgår från kontoret i Lund. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kunderna finns i dagsläget i hela Sverige varav resande är en naturlig del av tjänsten.

Beskrivning av rollen
Som Solution Architect på Element Logic kommer du i nära samarbete med Account Managers. Du kommer ansvara för att på ett proaktivt sätt utveckla kundernas processer kring deras Autostore-installation. Vidare kommer du ha en rådgivande roll med uppgift att driva best practice för att få ut maximal prestanda av vår mjukvara eManager. Analysarbete, workshops och åtgärder för att få fram bästa möjliga anpassning kring kundernas peakar och drift ingår också.

Arbetsuppgifter

- Utveckla kundens lagerprocesser och nödvändiga integrationer i samarbete med kunden.
- Installera, konfigurera och dokumentera ändringar.
- Proaktiv implementation av best practice av vår mjukvara eManager
- Vara närvarande hos kund i driften för mindre projekt, anordna workshops för optimerings och förbättringsarbete.
- Bidra till interna kvalitetssäkringsprocesser.
- Driva förbättringsarbete i kundens software och koordinera relaterade aktiviteter.
- Nära samarbete med Account Managers och Aftermarket Director.


Kompetens och bakgrund

- Universitetsutbildning eller motsvarande utbildning i IT / logistik /automation.
- Erfarenhet av MS och databaser.
- God kunskap i Windows (installation, tjänster, nätverk) IIS, Cloud, Azure.
- Erfarenhet av installation / konfiguration / testning av programvarusystem.
- Erfarenhet av konsultarbete.
- God förståelse för logistikprocesser.
- Flytande på engelska, muntligt och skriftligt.
- Goda Microsoft Office-kunskaper.


Du som person
Du gillar att jobba i en positiv entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden. För att lyckas med denna roll är du strukturerad, effektiv, kvalitetsmedveten, har en progressiv attityd och är ansvarsfull. Du är analytisk och lösningsorienterad och du tycker om att arbeta med människor. Viktigt att du är självständig, tar egna initiativ samtidigt som det är en självklarhet för dig med teamarbete.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Sök direkt! Urval sker löpande och för rätt person sker tillsättning så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och uppfylla slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av industrier, inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Element Logic är världens första och största AutoStore®-partner.

Bolaget ägs av anställda med det europeiska Private Equity-bolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och verkar över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Projektingenjör till Element Logic i Lund

Inköpsingenjör
Läs mer Maj 17
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Vi söker nu en Projektingenjör som kommer att vara länken mellan Design & Consulting teamet och Delivery avdelningen. I rollen kommer du att säkerställa leveranser och kvalitet av material till automationsprojekten och att de är i tid och med rätt pris. Rollen är en kombination av att arbeta dels med inköp, dels med att ge support till projektledningen. I rollen är man den inom Delivery teamet som är ansvarig för materialinköp, projektleder mindre eftermarknadsprojekt samt tar hand om övriga administrativa uppgifter i projekten. Du rapporterar till Head of PMO och rollen utgår från kontoret i Lund.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Involverad i inköpsprocessen genom att säkerställa behovet av materialinköp i automationsprojekten och skapa RFQ dokument, granska offerter, göra prisjämförelser samt vara involverad i förhandlingar med leverantörer.
- I samråd med projektledare besluta om val av leverantörer och skapa inköporders och ansvara för underleverantörsavtal.
- Planera och samordna leverans av material till automationsprojekten och ha regelbunden avstämning med platschefen.
- Dokumentation av inköporders för ekonomisk uppföljning, fakturagodkännande samt hantering av reklamationer och returer.
- Skapa projekt och accesser i SharePoint och säkerställa projektdokumentation samt ekonomisk uppföljning av projekt.
- Projektleda mindre projekt inom eftermarknad.




Kompetens och bakgrund

- Du är högskole-/gymnasieingenjör inom bygg/konstruktion/logistik och har gärna en praktisk erfarenhet från byggbranschen.
- Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
- Kunskaper från byggbranschen (byggritningar, byggstandards) är önskvärt.
- Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar.
- God teknisk förståelse och förmåga att läsa tekniska ritningar.
- Kunskap inom CAD/CAM kretsdesign.
- Bra kunskaper i 3D-ritning.
- Van användare av SketchUp, AutoCAD eller andra Autodesk-produkter (t.ex. Inventor).
- Har du erfarenhet av AutoStore och dess monteringsprocess är det meriterande.
- Mycket goda kunskaper inom MS Office.
- God engelska och svenska i tal och skrift.




Du som person
Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare är du lyhörd, har lätt för att kommunicera och vinna förtroende och trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp, har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med kunder och har lätt för att fatta beslut.



Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att växa i en mycket motiverad och kompetent miljö på alla våra marknader. Allt detta i en arbetsmiljö där vi inte fokuserar på begränsningar och där man kan göra skillnad.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Vi utvärderar och intervjuar kandidater kontinuerligt, vänligen ansök så snart som möjligt.



Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster bidrar till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och möta slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar i ett brett spektrum av branscher inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mycket mer. Element Logic är världens första och största AutoStore-partner®.

Bolaget ägs av anställda, med det europeiska riskkapitalbolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och är verksamt över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net (http://www.elementlogic.net) och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube; https://www.youtube.com/watch?v=NpfUC7qHqWc.

Ansök nu

Projektingenjör till Element Logic i Lund

Inköpsingenjör
Läs mer Apr 8
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Vi söker nu en Projektingenjör som kommer att vara länken mellan Design & Consulting teamet och Delivery avdelningen. I rollen kommer du att säkerställa leveranser och kvalitet av material till automationsprojekten och att de är i tid och med rätt pris. Rollen är en kombination av att arbeta dels med inköp, dels med att ge support till projektledningen. I rollen är man den inom Delivery teamet som är ansvarig för materialinköp, projektleder mindre eftermarknadsprojekt samt tar hand om övriga administrativa uppgifter i projekten. Du rapporterar till Head of PMO och rollen utgår från kontoret i Lund.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Involverad i inköpsprocessen genom att säkerställa behovet av materialinköp i automationsprojekten och skapa RFQ dokument, granska offerter, göra prisjämförelser samt vara involverad i förhandlingar med leverantörer.
- I samråd med projektledare besluta om val av leverantörer och skapa inköporders och ansvara för underleverantörsavtal.
- Planera och samordna leverans av material till automationsprojekten och ha regelbunden avstämning med platschefen.
- Dokumentation av inköporders för ekonomisk uppföljning, fakturagodkännande samt hantering av reklamationer och returer.
- Skapa projekt och accesser i SharePoint och säkerställa projektdokumentation samt ekonomisk uppföljning av projekt.
- Projektleda mindre projekt inom eftermarknad.




Kompetens och bakgrund

- Du är högskole-/gymnasieingenjör inom bygg/konstruktion/logistik och har gärna en praktisk erfarenhet från byggbranschen.
- Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
- Kunskaper från byggbranschen (byggritningar, byggstandards) är önskvärt.
- Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar.
- God teknisk förståelse och förmåga att läsa tekniska ritningar.
- Kunskap inom CAD/CAM kretsdesign.
- Bra kunskaper i 3D-ritning.
- Van användare av SketchUp, AutoCAD eller andra Autodesk-produkter (t.ex. Inventor).
- Har du erfarenhet av AutoStore och dess monteringsprocess är det meriterande.
- Mycket goda kunskaper inom MS Office.
- God engelska och svenska i tal och skrift.




Du som person
Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare är du lyhörd, har lätt för att kommunicera och vinna förtroende och trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp, har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med kunder och har lätt för att fatta beslut.



Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att växa i en mycket motiverad och kompetent miljö på alla våra marknader. Allt detta i en arbetsmiljö där vi inte fokuserar på begränsningar och där man kan göra skillnad.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Vi utvärderar och intervjuar kandidater kontinuerligt, vänligen ansök så snart som möjligt.



Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster bidrar till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och möta slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar i ett brett spektrum av branscher inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mycket mer. Element Logic är världens första och största AutoStore-partner®.

Bolaget ägs av anställda, med det europeiska riskkapitalbolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och är verksamt över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net (http://www.elementlogic.net) och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Inköps- och logistikkoordinator till BrainLit i Lund

Inköpsassistent
Läs mer Dec 4
BrainLit is Sweden’s most innovative lighting technology company. BrainLit’s BioCentric Lighting™ system is an advanced, feedback-driven, self-learning system that creates natural light environments via a globally unique software patent. Indoor lighting is configured to mimic natural daylight using sensor-driven, LED lighting that is controlled by our software. For more info, visit www.brainlit.com!



Vill du vara med på en händelserik resa i högt tempo - med många skratt på vägen? Till ett fantastiskt gäng med kompetenta kollegor söker vi en inköps- och logistikkoordinator



Arbetsuppgifter

Som inköps- och logistikkoordinator kommer du att arbeta brett hela vägen från lagd order hos säljarna till utleverans till kund. BrainLit är ett litet men kraftigt expanderande företag vilket innebär att du förväntas hugga i där det behövs. Du arbetar i ett dynamiskt team där ena dagen inte är den andra lik. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och externa parter som företagets logistikpartner i Landskrona, distributörer och leverantörer/kontraktstillverkare, där en stor del av leverantörsbasen finns utomlands.

Ditt ansvar innefattar t ex:

Orderadministration

Operativt inköp och materialavrop

Lagerstyrning

Transportbokning

Lageradministration i samarbete med logistikkonsult

Viss packning och fysisk godshantering (vid behov)

Tjänsten, som är en heltidstjänst och tillsvidareanställning är placerad på BrainLits nya kontor på Ideon i Lund. Den kan vidare beskrivas lite som en allt-i-allo-tjänst där man förväntas kavla upp ärmarna och lösa problem som uppstår utmed vägen, och emellanåt gå utanför befattningsbeskrivningen (som ännu inte finns). Du rapporterar till inköpschefen.

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten tror vi framför allt att det handlar om en lösningsorienterad och handlingskraftig inställning. Därtill krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Sannolikt har du praktisk erfarenhet från liknande administrativa och koordinerande uppgifter inom inköp/logistik/lager, men det är inget krav. Du är en van datoranvändare och känner dig bekväm med att arbeta i ett affärs-/MPS-system. Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten.

Personliga egenskaper

Stor vikt kommer i valet av slutkandidat läggas vid personliga egenskaper. Du är utpräglat strukturerad och har ett gott ordningssinne. Du trivs i en koordinerande roll som ställer höga krav på planering och att kunna hantera olika parallella uppgifter. Du är en typisk problemlösare som har lätt för att fatta beslut och ta initiativ - hellre ett snabbt beslut som får korrigeras i efterhand, än inget beslut alls. Vidare ser vi också att du är social och lättsam med ett gott sinne för att bemöta både kollegor och externa parter då du agerar som ansiktet utåt.



Varför BrainLit?

BrainLit kan ha något stort på gång! Med ett antal världspatent i ryggen finns en stor potential att bli framgångsrika på en global marknad som ännu är i sin linda. Du kommer att jobba i fantastiskt roligt gäng med smarta och kompetenta kollegor, där skrattet aldrig är långt borta. Tempot är emellanåt högt men i gengäld kommer du lära dig massor. Du riskerar inte att bara bli en i mängden utan ditt arbete skapar verkligen förutsättningar för BrainLit att lyckas i etableringen globalt. Arbetsmiljön är mycket god och BrainLit sitter i ett helt nytt kontor med eget labb och lager i huset. Bakom sig har bolaget en kompetent och erfaren styrelse och flera namnkunniga affärsrådgivare.

Information och ansökan

I det här uppdraget samarbetar BrainLit med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Du söker tjänsten via knappen nedan. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu