Comcube AB jobb i Lund

Hitta lediga jobb hos Comcube AB i Lund. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Lund.

OPERATIV SÄLJCHEF

Försäljningschef
Läs mer Sep 21
Det går bra för Mikrosdust och vi står inför en stor expansion och tillväxtresa.

Som ett led i vår tillväxtstrategi vill vi nu förstärka vårt team med en operativ säljchef. Uppbyggnaden av vår sälj- och marknadsavdelning kommer att ske successivt vilket ger rätt person möjlighet att utvecklas mot den roll som passar personlighet, situation, potential och resultat bäst. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Din huvudsakliga uppgift är ett tillsammans med ledningen i bolaget öka försäljningen samt fortsätta utveckla erbjudande/pris/affärsmodell. Arbetet kommer framför allt att innebära:

- Säljarbete mot såväl nya som befintliga kunder (elektronikproduktbolag) och partners (EMS:er)
- Offertarbete tillsammans med bolagets tekniksida
- Affärs- och säljstrategiutveckling
- Kravställning - marknadsmaterial och marknadsaktiviteter
- Rapportering/prognoser till vd/styrelse

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Lund. Du rapporterar till vår VD och ingår i ledningsgruppen. Arbetet kräver planerat resande såväl i Sverige som internationellt (främst i norra Europa), men huvuddelen av arbetet kommer att utföras från vårt kontor. Vi tror att det är viktigt med hög närvaro på kontoret initialt, men har en flexibel inställning till arbete hemifrån över tid. Körkort är ett krav!

Kvalifikationer och personlighet

Vi tror att rätt sökande har ett starkt affärsdriv, social förmåga, teknisk förståelse samt erfarenhet från elektronik-/ingenjörsverksamhet, helst från EMS-branschen (som säljare, projektledare eller beställare). 

- Vi ser helst en eftergymnasial utbildning i elektronik/mekanik alternativt en förvärvad kompetens kombinerat med ekonomi- och affärskunskap.
- Erfarenhet som säljare/KAM inom lösningsförsäljning alternativt erfarenhet som affärsorienterad projektledare.
- Vana att kommunicera på engelska och svenska, språkkunskaper i tyska och danska är meriterande.
- EMS-erfarenhet och/eller förståelse för kundbehov inom elektronikprodukt-testning.
- Brinner för möjligheten till utveckling/framgång samt att få vara med och utveckla bolaget.

Om du är en extremt affärsintresserad civilingenjör, med kort arbetslivserfarenhet, kan vi tänka oss att göra avkall på viss erfarenhet till förmån för potential och engagemang. Vi har en unik produkt/erbjudande och goda möjligheter att stötta en nyanställd.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval! Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du arbeta som operativ säljchef hos Mikrodust?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som operativ säljchef hos Mikrodust?  

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:547047/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Mikrodust är ett bolag där vi skapar förutsättningar för att testa elektronikprodukter både med och utan radiokomponenter (Bluetooth, WiFi, Lora m.fl.). Mikrodust, som idag är väletablerat, arbetar med flera större elektronikföretag och de produktionsbolag (EMS:er) de anlitar. Nu har vi tagit fram nästa generation av testplattform som ger unika möjligheter att både växa marknadsandel på befintlig marknad samt att expandera ytterligare internationellt. Vi har ett aggressivt tillväxtmål och goda förutsättningar att nå det. Vi är drygt 20 medarbetare på vårt kontor i Lund och 2021 omsatte vi ca 22 MSEK. Välkommen att läsa mer om oss på http://www.mikrodust.com

Ansök nu

CRM KONSULTER / TEKNISKA PROJEKTLEDARE

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Feb 1
Ser du kombinationen av att driva kundprojekt och att själv få vara med och bygga lösningarna som det bästa av två världar? Tycker du om att arbeta i ett välmående tillväxtbolag med en stark företagskultur? Då kan detta vara nästa stora steg i din karriär! Just nu söker vi flera CRM konsulter/tekniska projektledare.

Varmt välkommen till Lime – vi längtar efter dig!

Vad kommer du att göra?

Som CRM konsult/teknisk projektledare ansvarar du för att driva kundprojekt som tar våra kunder till nya höjder. Du ansvarar för hela implementationsprocessen. Detta innefattar att hålla projektmöten och workshops för att identifiera kundens behov, planera och sköta dialog med eventuella tredjeparter. Därtill säkrar du projektleveransen och utbildar i systemet, samtidigt som du även är med och bygger och utvecklar lösningen. Din roll handlar till stor del om att vägleda kunden under processens gång så att de får ut det mesta av sin CRM-investering.

För att lyckas med detta krävs det att du arbetar strukturerat, målfokuserat och att du är van vid att leda projekt med kunden i fokus. Projektens storlek kan variera mellan 2–18 månader (ofta driver man flera projekt parallellt) och du kommer att arbeta med såväl nya projekt som långsiktiga kundutvecklingsprojekt. Att bygga relation med kunderna är på så vis en central del av rollen. Din styrka ligger i förståelse för behov och utmaningar i kombination med den tekniska förståelsen. Du tar kommandot när du vägleder dem på deras digitaliserings- och kundvårdsresa.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 25-30 konsulter, och du kommer arbeta i något av projektledarteamen, med nära samarbete till såväl säljare och applikationskonsulter. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Konsultavdelningen består av är projektledare/konsulter och applikationskonsulter som jobbar tätt tillsammans med grymma säljare för att driva expansionen på den europeiska marknaden.

Limes CRM-lösningar ligger nära kundernas kärnprocesser och har stor påverkan på hela verksamheten. Vi stöttar, med hjälp av vår fantastiska mjukvara, kundernas processer genom digitalisering inom många områden, såsom ärendehantering, marknadsföring, försäljning och teknisk förvaltning.

På Lime i stort får du totalt över 300 goa kollegor på våra kontor runt om i Europa, varav ca 130 ingår i konsultteamet. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Vem är du?

- Du har några års erfarenhet av projektledning/konsulting inom någon form av IT. För oss är det viktigt att du har verksamhets- och branschförståelse.
- Du tar ägandeskap i dialog med kund och driver implementationen från start till mål.
- Du är van vid projektgrupper och att hantera olika stakeholders.
- Du kan omvandla problem, processer och behov till kreativa lösningar och konkreta förslag.
- Du tycker om att vara med i kundens utveckling framåt genom att identifiera behov och föreslå en lösning.
- Du brinner för IT, och har du erfarenhet av att implementera IT-system är ett det plus.
- Utbildning? Yes. Vi tror att du har en Bachelor eller Master som systemvetare, ingenjör eller motsvarande.
- Du talar och skriver såväl svenska som engelska utan hinder.

Lite mer om Lime?

Lime är ett techbolag i sina bästa år. Eller, alla år är de bästa åren på Lime. Vi växer och frodas! Under 2018 börsnoterades vi på Nasdaq och vi flyttades nyligen upp från Smallcap till Midcap. 2020 var ett stort år. Vi integrerade två uppköpta bolag och öppnade vårt första kontor utanför Norden, i Utrecht (Nederländerna). Det slutar inte där. Under våren 2021 har vi köpt upp ett bolag i Tyskland och startar därmed upp ytterligare ett Limekontor på denna marknad, närmare bestämt i Köln. Nu fortsätter tillväxtplanerna både på hemmaplan och internationellt.

Givetvis är även våra mjukvaruprodukter under ständig utveckling. Som helhetsleverantör sköter vi hela produktlivscykeln internt med både produktutveckling, försäljning, leverans och support. På Lime får vi energi av varandra och sammanhållningen är på topp. Samverkan över avdelningar är inte bara en del av våra kärnvärderingar, utan även helt affärskritiskt och avgörande för att vi ska vara vi. Du hör, på Lime är det full rulle.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. I första steget screenar vi på CV och motivationsbrev*. Därefter följer intervjuer, ett praktiskt case samt referenstagning. Vår process avslutas alltid med slutintervju med vår VD Nils.

* Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vilken erfarenhet har du av projektledning/konsulting?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:472589/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

SENIORA KONSULTER INOM MJUKVARUUTVECKLING

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 1
Har du arbetat med utveckling och kundrelationer i många år? Bra! Vi söker flera seniora konsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag.

Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i Midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har 10-20 års erfarenhet av programmering, projektleverans och konsultation. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna. För dig är det självklart att dela med dig av din kunskap och kompetens till både kunder och kollegor.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 35 konsulter, och du kommer arbeta i något av leveransteamen, med nära samarbete till såväl tekniska konsulter som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som senior konsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du med projektledning och integrationer med hjälp av REST API. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Erfarenheter

–         Integration
–         Testning
–         
–         Python

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med? 

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:472600/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

SENIOR SOFTWARE ENGINEERING CONSULTANTS

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 26
Har du arbetat med utveckling och kundrelationer i många år? Bra! Vi söker flera seniora applikationskonsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag.

Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i Midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har 10-20 års erfarenhet av programmering, projektleverans och konsultation. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna. För dig är det självklart att dela med dig av din kunskap och kompetens till både kunder och kollegor.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 35 konsulter, och du kommer arbeta i något av leveransteamen, med nära samarbete till såväl tekniska konsulter som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som senior applikationskonsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du med projektledning och integrationer med hjälp av REST API. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Erfarenheter

–         Integration
–        
–         Testning
–         Python
–         HTML
–         JavaScript
–         UX
–         Projektledning 

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med? 

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:442858/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

LEAD FRONT END-UTVECKLARE

Frontend-utvecklare
Läs mer Aug 17
Till vårt utvecklingsteam i Lund söker vi just nu en lead front end-utvecklare som vill vara med och ta PipeChain till nästa nivå.

Inom PipeChain utvecklar och säljer vi en molnbaserad tjänst som ger våra kunder en digitaliserad helhetsbild över sin försörjningskedja – Supply Chain. I vår plattform finns stöd för automatisering av order- och leveransprocesserna via såväl EDI som webb. Vår produkt – tillsammans med de tjänster vi erbjuder genom våra supply chain specialister – skapar effektiva samarbets- och visualiseringsverktyg som förbättrar processerna mellan våra kunder och deras kunder och leverantörer. PipeChain är ett lönsamt, expanderande, privatägt bolag med en omsättning på ca 75 MSEK. Hos oss gör varje medarbetare skillnad.

Vem vi söker

Vi söker en driven lead front end-utvecklare med tonvikt på Angular och REST API till vår utvecklingsavdelning i Lund. Som utvecklare kommer du att arbeta med PipeChain’s egna produkter inom området Supply Chain Management. Vi är i inne i en spännande fas där vi lägger stort fokus på utveckling av nästa generation av vår produkt. Då vi sedan många år har en gedigen back end satsar vi nu framför allt på en modern och snabb front end uppbackad av ett modernt REST API. Det sistnämnda såväl för vår front end som för M2M-kopplingar. Vi är idag väl rustade kring vår back end – där majoriteten av vår affärslogik ligger och som bygger på Java – med duktiga seniora utvecklare. Vi behöver stärka upp med precis lika duktiga kollegor kring nästa generations front end.

Din profil

- Minst 3 års relevant högskoleutbildning
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet
- Kompetens med tonvikt och erfarenhet inom Angular
- Självklart är även goda kunskaper inom TypeScript, JavaScript, HTML och CSS nödvändiga
- Att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Arbetet

Du kommer att arbeta med Angular som är basen för nästa generation av vår front end och vår kodbas har vi på Github. Typescript, Javascript, HTML och CSS är såklart även det något du kan på dina fem. Vi jobbar i treveckorssprintar och en dag på jobbet handlar om utveckling av allt från vårt UI till teknisk implementation och införande av nya funktioner. Vi arbetar i IntelliJ IDEA. Du kommer att spela en central, långsiktig och viktig roll inom utvecklingen av nästa generations front end. Arbetet bedrivs både självständigt och i grupp. 

Våra kunder

Våra kunder är stora internationella företag med höga krav på driftsäkerhet, funktionalitet och effektivitet. Hög kvalitet och noggrannhet är därför mycket viktigt för oss. Vi har sedan två decennier vår egen platform samtidigt som vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder för att utveckla och komplettera med just det som specifika kunder behöver. Så arbetet bjuder alltid på nya spännande projekt och vår produkt är under ständig utveckling. Vi erbjuder ett självständigt och spännande arbete i ett positivt och expanderande företag med en stark position på marknaden.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:422895/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

PipeChain is a privately owned, Swedish headquartered company with more than 300 active customers in over 20 countries with more than 10,000 system users. The company was founded in 1999. Our product is a cloud-based service that provides maximum connectivity and visibility of the supply chain, alerting the right parties to any possible delivery problems with assuring that supply meets demand. The service supports efficient collaboration processes like forecasting, order fulfillment and delivery. PipeChain enables both customers and suppliers to work towards the same KPIs, making it easier to measure and improve the processes in the supply chain. For more information please visit www.pipechain.com

Ansök nu

APPLIKATIONSKONSULTER / SOFTWARE ENGINEERING CONSULTANTS

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 1
Knacka kod har du koll på.

Prata med kunder och driva projekt lika så. Bra! Vi söker flera applikationskonsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag. Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 8 kontor i 5 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har några års erfarenhet av programmering och gärna också projektleverans. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 25-30 konsulter, och du kommer arbeta i något av projektledarteamen, med nära samarbete till såväl tekniska projektledare som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som applikationskonsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du i integrationer med hjälp av SSIS och webservice. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Meriterande erfarenheter

– Integration

– SSIS
– Python
– HTML
– JavaScript
– UX
– Projektledning

Hur är Lime som arbetsplats?

Vi är många som har Lime som vårt andra hem och som har många riktigt goda vänner här. Spana in dessa länkar som kan hjälpa dig förstå vad som är så magiskt:

·       https://www.lime-technologies.se/om-oss/

·       https://www.lime-technologies.se/historien-om-lime/

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. I första steget screenar vi på CV och motivationsbrev*. Därefter följer intervjuer, ett praktiskt case samt referenstagning. Vår process avslutas alltid med slutintervju med vår VD Nils.

* Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vilken erfarenhet har du av applikationskonsulting?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:426446/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

KONSULTER / TEKNISKA PROJEKTLEDARE

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Aug 31
Ser du kombinationen av att driva kundprojekt och att själv få vara med och bygga lösningarna som det bästa av två världar? Tycker du om att arbeta i ett välmående tillväxtbolag med en stark företagskultur? Då kan detta vara nästa stora steg i din karriär! Just nu söker vi flera konsulter/tekniska projektledare.

Varmt välkommen till Lime – vi längtar efter dig!

Vad kommer du att göra?

Som konsult/teknisk projektledare ansvarar du för att driva kundprojekt som tar våra kunder till nya höjder. Du ansvarar för hela implementationsprocessen. Detta innefattar att hålla projektmöten och workshops för att identifiera kundens behov, planera och sköta dialog med eventuella tredjeparter. Därtill säkrar du projektleveransen och utbildar i systemet, samtidigt som du även är med och bygger och utvecklar lösningen. Din roll handlar till stor del om att vägleda kunden under processens gång så att de får ut det mesta av sin CRM-investering.

För att lyckas med detta krävs det att du arbetar strukturerat, målfokuserat och att du är van vid att leda projekt med kunden i fokus. Projektens storlek kan variera mellan 2–18 månader (ofta driver man flera projekt parallellt) och du kommer att arbeta med såväl nya projekt som långsiktiga kundutvecklingsprojekt. Att bygga relation med kunderna är på så vis en central del av rollen. Din styrka ligger i förståelse för behov och utmaningar i kombination med den tekniska förståelsen. Du tar kommandot när du vägleder dem på deras digitaliserings- och kundvårdsresa.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 25-30 konsulter, och du kommer arbeta i något av projektledarteamen, med nära samarbete till såväl säljare och applikationskonsulter. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Konsultavdelningen består av är projektledare/konsulter och applikationskonsulter som jobbar tätt tillsammans med grymma säljare för att driva expansionen på den europeiska marknaden.

Limes CRM-lösningar ligger nära kundernas kärnprocesser och har stor påverkan på hela verksamheten. Vi stöttar, med hjälp av vår fantastiska mjukvara, kundernas processer genom digitalisering inom många områden, såsom ärendehantering, marknadsföring, försäljning och teknisk förvaltning.

På Lime i stort får du totalt över 300 goa kollegor på våra kontor runt om i Europa, varav ca 130 ingår i konsultteamet. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Vem är du?

- Du har några års erfarenhet av projektledning/konsulting inom någon form av IT. För oss är det viktigt att du har verksamhets- och branschförståelse.
- Du tar ägandeskap i dialog med kund och driver implementationen från start till mål.
- Du är van vid projektgrupper och att hantera olika stakeholders.
- Du kan omvandla problem, processer och behov till kreativa lösningar och konkreta förslag.
- Du tycker om att vara med i kundens utveckling framåt genom att identifiera behov och föreslå en lösning.
- Du brinner för IT, och har du erfarenhet av att implementera IT-system är ett det plus.
- Utbildning? Yes. Vi tror att du har en Bachelor eller Master som systemvetare, ingenjör eller motsvarande.
- Du talar och skriver såväl svenska som engelska utan hinder.

Lite mer om Lime?

Lime är ett techbolag i sina bästa år. Eller, alla år är de bästa åren på Lime. Vi växer och frodas! Under 2018 börsnoterades vi på Nasdaq och vi flyttades nyligen upp från Smallcap till Midcap. 2020 var ett stort år. Vi integrerade två uppköpta bolag och öppnade vårt första kontor utanför Norden, i Utrecht (Nederländerna). Det slutar inte där. Under våren 2021 har vi köpt upp ett bolag i Tyskland och startar därmed upp ytterligare ett Limekontor på denna marknad, närmare bestämt i Köln. Nu fortsätter tillväxtplanerna både på hemmaplan och internationellt.

Givetvis är även våra mjukvaruprodukter under ständig utveckling. Som helhetsleverantör sköter vi hela produktlivscykeln internt med både produktutveckling, försäljning, leverans och support. På Lime får vi energi av varandra och sammanhållningen är på topp. Samverkan över avdelningar är inte bara en del av våra kärnvärderingar, utan även helt affärskritiskt och avgörande för att vi ska vara vi. Du hör, på Lime är det full rulle.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. I första steget screenar vi på CV och motivationsbrev*. Därefter följer intervjuer, ett praktiskt case samt referenstagning. Vår process avslutas alltid med slutintervju med vår VD Nils.

* Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vilken erfarenhet har du av projektledning/konsulting?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:425748/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

 

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

STRATEGISK BUSINESS CONTROLLER

Business controller
Läs mer Maj 24
Till ett mindre innovationsföretag i Lund söker vi en Business Controller som är/kan/har:

* relevant högskoleexamen

* erfarenhet av arbete som Business Controller

* erfarenhet av och/eller vilja att utmana, utveckla och förbättra rapportering, processer, analyser och rutiner

* arbeta proaktivt

* duktig på Excel

* van vid att presentera och kommunicera resultat

* flexibel, serviceminded, analytisk, affärsdriven och positiv :)

Tjänsten är på heltid med placering i Lund (deltid initialt kan diskuteras).

Du rapporterar till VD alt. Försäljningschef.

Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser. Har du några frågor är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:

https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:407371/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Ansök nu

CFO TILL BÖRSNOTERADE MULTIQ

Ekonomidirektör/Finanschef
Läs mer Apr 13
Vi är en av norra Europas ledande aktörer inom Digital Signage.

För oss är kvalitet, tillgänglighet och hållbarhet A och O. Vi arbetar i en tillväxtbransch med enorm potential och söker nu en resultatfokuserad, strukturerad, entusiasmerande CFO som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som CFO för MultiQ ska du tillsammans med VD och övriga chefer driva MultiQ framåt och ansvara för att de affärsmässiga och ekonomiska målen uppnås i enlighet med budget. Du leder ekonomiavdelningen och har huvudansvar för ekonomistyrning, koncernredovisning, finansiering, resultatuppföljning och analys. Du kommer också att vara bollplank till VD gällande ekonomi- och ekonomistyrningsfrågor samt sköta den finansiella rapporteringen inför styrelse och ägare. Ett annat viktigt inslag är ett aktivt arbete med förändringsarbete, processer och ev. förvärv. Du kommer också som CFO att axla rollen som HR-ansvarig med tillhörande arbetsmiljöansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden utgörs av:

- Redovisningschef för koncernen med rapportering till myndigheter och börs.
- Självständigt, enligt IFRS, hantera konsolidering av vårt danska, vårt norska och våra tre svenska bolag.
- Månatliga ekonomirapporter till ledningsgrupp och styrelse.
- Arbeta med förändringsarbete och processer.
- Adjungera och facilitera styrelsemöten (ca 5 per år).
- Formellt sitta i dotterbolagens styrelser.
- Kontakt med revisorerna och ansvar för legala frågor.
- Ansvara för praktisk personalhantering (inklusive konsulter).
- Arbetsmiljöansvar för kontoret i Lund.
- Allmänna göromål på ekonomiavdelningen.

Tjänsten är på heltid. Du är placerad på vårt huvudkontor i Lund (Ideon) och har personalansvar för fem medarbetare. Du ingår i koncernens ledningsgrupp och rapporterar till vår VD. Som HR-ansvarig har du också arbetsmiljöansvar för ca 30 personer på vårt kontor i Lund. Tjänsten är förknippad med månatliga arbetstoppar och deadlines.

Personlighet

Som person är du strukturerad, effektiv, målfokuserad, affärsintresserad och analytisk. Du har en öppen och entusiasmerande personlighet och är intresserad av dina kollegor. Du har lätt för att bygga långsiktiga relationer, är prestigelös och uppskattar ett högt tempo. Vidare har du lätt för att prioritera och hanterar stressiga situationer utan problem. Självklart sätter du alltid laget före jaget.

Kvalifikationer

Du har en högskoleexamen inom ekonomiområdet och några års erfarenhet från revisionsbyrå. Därefter har du arbetat som group controller, redovisningschef eller ekonomichef, med tillhörande personalansvar, i privata näringslivet i en internationell miljö. Du är mycket duktig på Excel och har utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska. Tjänsten innebär både hands on eget löpande arbete och strategiskt arbete. Kunskap och erfarenhet av koncernredovisning och IFRS är ett absolut krav. Inom koncernen arbetar vi med Pyramid och MS Dynamics NAV.

Har du, i närtid, erfarenhet av ekonomiarbete på ett börsbolag med inslag av företagsförvärv ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder

Hos oss får du spänning och utmaning, möjlighet att utvecklas och växa. Ersättningen är marknadsmässig för bolagets storlek. Eftersom vi är noterade på Nasdaq (Small Cap) har du även möjlighet att köpa aktier i bolaget.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Fransson via 070-554 05 04 eller helena.fransson@comcube.se eller Helena Heijmink via 070-554 03 42. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan! När du är på denna sida: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:395539/?lang=se klickar du på "Sök jobbet" uppe till höger. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken!

Omfattande referenstagning samt utdrag ur polismyndighetens belastningsregister kommer bli aktuellt för slutkandidat.

MultiQ är en ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar på den Nordeuropeiska marknaden. Våra kunder finns främst inom detaljhandel, bank, spel och transport. Kontor finns i Lund, Stockholm, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com och på www.youtube.com/channel/UCS46AzxvFqnGGYJsmXl7rkg/videos.

Ansök nu

NYEXAD CIVILINGENJÖR (M, I, D, F, InfoCom) SÖKES FÖR KUNDS RÄKNING

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Maj 7
Just nu söker vi, för kunds räkning, dig som är civilingenjör (M, I, D, F eller InfoCom).

Vi söker dig som vill arbeta i ett trevligt produktbolag med intressanta kunder och positiva medarbetare. Hos vår uppdragsgivare får du möjlighet att lära dig mycket och utvecklas inom kundanpassningar och kundrelationer.

- Lättare programmering
- Kundkontakter
- Öppen och kommunikativ personlighet
- Framåtanda
- Kunskaper i svenska och engelska
- Trevliga kollegor
- Placering Lund
- Start asap

Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser. Har du några frågor är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:403307/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Ansök nu

APPLIKATIONSKONSULT INOM MJUKVARA SUPPLY CHAIN

Applikationskonsult
Läs mer Dec 3
Vi söker omgående en affärsmässig och engagerad applikationskonsult.

PipeChain är ett växande produktbolag som utvecklar och levererar molnbaserade lösningar inom Supply Chain. Med 45 anställda, högt i tak och korta beslutsvägar vågar vi påstå att varje medarbetare gör skillnad och blir synlig i organisationen. Vi erbjuder arbete i ett välmående bolag med trevliga kollegor och stimulerande projekt. Bland våra kunder finns flera stora globala koncerner vilket innebär att våra projekt ofta har en internationell koppling samt komplex och mycket intressant karaktär.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Löpande applikationssupport till våra kunder
- Projektleda tilläggsprojekt hos befintliga kunder
- Driva dialogen med befintliga kunder gällande möjliga processförbättringar med hjälp av våra lösningar
- Delta i aktiviteter inom ”pre-sales”, produktutveckling och affärsutveckling
- Utbilda i vår mjukvara

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor på Gastelyckan i Lund. Du ingår i ett team om 6 - 7 konsulter och rapporterar till vår affärsområdeschef. Våra kunder finns både i Sverige och internationellt varför körkort och en privat situation som medger visst resande är nödvändigt. Vi uppskattar antalet resdagar med övernattning till ca 10 per år.  

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som är civilingenjör (eller dig med annan adekvat akademisk examen) och som har några års relevant arbetslivserfarenhet. Troligen arbetar du idag som konsult inom ERP, EDI eller Supply Chain alternativt sitter du på kundsidan och arbetar som ”super user” för system inom Supply Chain. Erfarenhet av Cloud/Saas-lösningar är meriterande. Du har lätt för att uttrycka dig och kommunicera och du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är du van att arbeta med styr- och projektgrupper och är duktig på att omvandla processer och behov till konkreta förslag och lösningar.

Personlighet

Som person är du affärsmässig, lösningsfokuserad och målmedveten. Du har ett strukturerat arbetssätt och brinner för att hitta lösningar på Supply Chain utmaningar samt har lätt för att engagera och entusiasmera både kunder och kollegor. Du är tydlig, lyhörd, uppmärksammar och följer upp nya kundbehov samt ser det som självklart att hitta bästa möjliga lösningen för kunden.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:

https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:368763/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

PipeChain is a privately owned, Swedish headquartered company with more than 300 active customers in over 20 countries with more than 10,000 system users. The company was founded in 1999. Our product is a cloud-based service that provides maximum connectivity and visibility of the supply chain, alerting the right parties to any possible delivery problems with assuring that supply meets demand. The service supports efficient collaboration processes like forecasting, order fulfillment and delivery. PipeChain enables both customers and suppliers to work towards the same KPIs, making it easier to measure and improve the processes in the supply chain. For more information please visit www.pipechain.com

Ansök nu

JUNIOR CFO TILL MINDRE BÖRSBOLAG

Ekonomichef
Läs mer Sep 28
Tycker du om en miljö som andas IT, teknik och innovation? Är du affärsfokuserad och strategisk samtidigt som du uppskattar eget hands-on ekonomiarbete? Just nu söker Enersize, som är noterat på Nasdaq Stockholm First North Growth och befinner sig i stark tillväxt, en junior CFO som vill vara med och växa bolaget.

Är du engagerad, nyfiken, orädd och resultatorienterad kan denna roll vara den perfekta utmaningen för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som junior CFO kommer dina arbetsuppgifter framförallt att vara:

- utformning och utveckling av ekonomifunktionen
- hands-on ekonomiarbete
- controlling
- business controlling
- affärsutveckling
- utveckling och förbättring av rapportering, processer, analyser och rutiner
- ansvar för legala frågor
- finansiell rapportering
- IR-kontakter
- allmän projektledning
- HR (kan på sikt bli aktuellt i takt med att bolaget växer)

Tjänsten som junior CFO är på heltid. Du rapporterar direkt till vår VD och ingår i ledningsgruppen. Arbetet är förknippad med månatliga arbetstoppar varför en privat situation som medger det är en förutsättning.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har en universitetsexamen i företagsekonomi (ek. mag.) med fina betyg. Ett par års arbete på större revisionsbyrå följt av 3-4 års erfarenhet av controlling/redovisning i privata näringslivet är ett krav. Erfarenhet från börsbolag, med tillhörande regelverk och extern kommunikation, är meriterande liksom erfarenhet av personalansvar. Vidare är du en fena på Excel och van vid att arbeta med ERP-system och BI-verktyg. Du talar och skriver svenska och engelska och uppskattar en både teknisk och internationell miljö. En viktig del av tjänsten är att ligga steget före och förse VD, ledningsgrupp och styrelse med skarpa analyser, prognoser och rapporter.  

Som person är du målfokuserad, analytisk, noggrann och effektiv. Du ser också tjusningen med ett tillväxtbolag som karaktäriseras av snabba kast och högt i tak. Du är också tekniskt intresserad, prestigelös och drar dig inte för att kavla upp ärmarna när det behövs. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett intressant och snabbväxande bolag med högt tempo och god stämning.

Låter beskrivningen perfekt för vad du trivs med och vad du siktar på framöver samtidigt som din samlade arbetslivserfarenhet är kortare än önskemålen ovan? Ge det en chans och ansök ändå! Med rätt inställning och attityd från din sida har vi, via styrelsen, möjlighet att erbjuda dig en mentor och vägledare som har erfarenhet av en liknande resa som vårt bolag står inför.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan via denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:353770/

Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken!

Enersize bedriver verksamhet inom effektivisering tryckluftssystem. Våra tjänster inkluderar utveckling och försäljning av mjukvara för energibesparing inom tryckluftssystem samt konsultationstjänster inom samma område. Genom den data som samlas in kan ineffektivitet och driftstörningar i tryckluftssystemet upptäckas och Enersize kan därigenom effektivisera tryckluftssystemet. Tio procent av branschens energiförbrukning går till tryckluft, vilket motsvarar cirka två procent av världens totala elförbrukning. Vi kan med våra patenterade, molnbaserade och automatiserade tjänster åstadkomma 10-50% energibesparingar i industriella tryckluftssystem. Vi har vårt huvudkontor i Helsingfors, försäljningskontor i Shanghai och utvecklingskontor i Lund och mer än 4 000 kunder globalt. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North Growth. Välkommen att läsa mer om oss på www.enersize.com

Ansök nu

KONSULT / PROJEKTLEDARE INOM MJUKVARA FÖR SUPPLY CHAIN

Projektledare, IT
Läs mer Sep 29
Vi söker omgående en affärsmässig och engagerad konsult/projektledare.

PipeChain är ett växande produktbolag som utvecklar och levererar molnbaserade lösningar inom Supply Chain. Med 45 anställda, högt i tak och korta beslutsvägar vågar vi påstå att varje medarbetare gör skillnad och blir synlig i organisationen. Vi erbjuder arbete i ett välmående bolag med trevliga kollegor och stimulerande projekt. Bland våra kunder finns flera stora globala koncerner vilket innebär att våra projekt ofta har en internationell koppling samt komplex och mycket intressant karaktär.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Projektleda införande av våra helhetslösningar hos nya kunder
- Driva kunddialogen kring processer och integrationslösningar på såväl detalj- som konceptnivå
- Projektleda tilläggsprojekt hos befintliga kunder
- Driva och ansvara för dialogen med befintliga kunder gällande möjliga processförbättringar med hjälp av våra lösningar
- Delta i aktiviteter inom ”pre-sales”, produktutveckling och affärsutveckling
- Utbilda i vår mjukvara

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor på Gastelyckan i Lund. Du ingår i ett team om 6 - 7 konsulter och rapporterar till vår affärsområdeschef. Våra kunder finns både i Sverige och internationellt varför körkort och en privat situation som medger visst resande är nödvändigt. Vi uppskattar antalet resdagar med övernattning till ca 10 per år.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som är civilingenjör (eller dig med annan adekvat akademisk examen) och som har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet. Troligen arbetar du som konsult idag inom ERP, EDI eller Supply Chain alternativt sitter du på kundsidan och arbetar med Supply Chain inom inköp, produktion eller distribution. Erfarenhet av att projektleda systemimplementationer är meriterande liksom erfarenhet av Cloud/Saas-lösningar. Du har lätt för att uttrycka dig och kommunicera och du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är du van vid styr- och projektgrupper och är duktig på att omvandla processer och behov till konkreta förslag och lösningar.

Personlighet

Som person är du affärsmässig, lösningsfokuserad och målmedveten. Du har ett strukturerat arbetssätt och brinner för att hitta lösningar på Supply Chain utmaningar samt har lätt för att engagera och entusiasmera både kunder och kollegor. Du är tydlig, lyhörd, uppmärksammar och följer upp nya kundbehov samt ser det som självklart att hitta bästa möjliga lösningen för kunden. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Vi arbetar med löpande urval. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:355363/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

PipeChain is a privately owned, Swedish headquartered company with more than 300 active customers in over 20 countries with more than 10,000 system users. The company was founded in 1999. Our product is a cloud-based service that provides maximum connectivity and visibility of the supply chain, alerting the right parties to any possible delivery problems with assuring that supply meets demand. The service supports efficient collaboration processes like forecasting, order fulfillment and delivery. PipeChain enables both customers and suppliers to work towards the same KPIs, making it easier to measure and improve the processes in the supply chain. For more information please visit www.pipechain.com.

Ansök nu